KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

Thin client

Polish translation: ubogi klient


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:thin client
Polish translation:ubogi klient
Entered by: Wojciech Wołoszyk

23:38 Jan 15, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Thin client
ZZZ Financial Management is a Web-architected,financial consolidation,analysis and reporting product.
ZFM
Centralised database
Secure access for hundreds of users
‘Zero Footprint’
Thin client
Multi-tier Architecture
Client
Application
Wojciech Wołoszyk
Poland
lekki klient
Explanation:
Chociaż raczej nie widzę tego w Necie, podoba mi się propozycja ze słownika, którego link podaje niżej.

Inna możliwość:

ubogi klient

Selected response from:

Romuald Pawlikowski
Grading comment
Dziekuję. Wybieram "ubogiego klienta". Brzmi to najciekawiej.
Pozdrawiam
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
1 +5tzw. Cienki klientxxxOTMed
4terminalRadek Podolski
3lekki klient
Romuald Pawlikowski


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +5
tzw. Cienki klient


Explanation:
Słowo daję, że gdzieś na poważnych stronach widziałem takie tłumaczenie

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-15 23:43:35 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.cienkiklient.pl/Teksty/pryncypia.html - monografia cienkiego!

http://www.computerworld.pl/news/56126.html
http://www.pckurier.pl/archiwum/art0.asp?ID=3869
http://www.idg.pl/news/59342.html

Dość silny gógle impakt faktor

Lepszy jest IMO terminal, choć z 2 strony w oryginale nie jest terminal a thin client.


xxxOTMed
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 4564

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: ale żeby tu nie nyło wątpliwości - nie chodzi tu o klienta-osobe, tylko o klient-komputer w parze klient-serwer
8 mins
  -> otóż to! klient może być co najwyżej kiepski (nie mylić z Waldkiem Kiepskim)

agree  Macieks
12 mins

agree  Andrzej Lejman
10 hrs

agree  M.A.B.: Tak się to utarło po latach http://pl.wikipedia.org/wiki/Cienki_klient
2274 days

agree  ITtranslator
3043 days

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
thin client
terminal


Explanation:
tlumaczenie stosowane przez Compaq-HP, ktore produkuje np. "terminal T20"

"Model Evo T20 to nowoczesny terminal z czterema ..."


    Reference: http://www.hp.com.pl/doc/1465
Radek Podolski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1010

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  M.A.B.: Nie do końca
2274 days

42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
thin client
lekki klient


Explanation:
Chociaż raczej nie widzę tego w Necie, podoba mi się propozycja ze słownika, którego link podaje niżej.

Inna możliwość:

ubogi klient




    Reference: http://www.wiw.pl/informatyka/slownik/Haslo.asp?haslo=t
    Reference: http://slownik.kargul.net/definicja/19883.html
Romuald Pawlikowski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 713
Grading comment
Dziekuję. Wybieram "ubogiego klienta". Brzmi to najciekawiej.
Pozdrawiam

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Mozdyniewicz: ubogi ...
5 hrs

disagree  M.A.B.: Jednak poszło w inną stronę.
2274 days