KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

palm sander

Polish translation: (kompaktowa) szlifierka oscylacyjna


11:17 Jan 20, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: palm sander
jak dokładnie nazywa się taka szlifierka - spotkałam sie z nazwa kompaktowa
magdat
Polish translation:(kompaktowa) szlifierka oscylacyjna
Explanation:
poświęciłem troche czasu na przejrzenie różnych stron w różnych językach i wychodzi na to, że w ten sposób określa się - ale tylko w US English - małą, lekką szlifierkę oscylacyjną. Inne szlifierki (taśmowe, obrotowe, delta) już nie występują jako "palm".

Tyle raportu detektywistycznego.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
dziekuje, mimosrodowa czy tasmowa to ona nie jest, ale dziekuje za wszystkie odpowiedzi
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ręczna szlifierka mimośrodowa LUB taśmowaRadek Podolski
4(kompaktowa) szlifierka oscylacyjna
Andrzej Lejman
4szlifierka kompaktowabarwin


Discussion entries: 3





  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
szlifierka kompaktowa


Explanation:
brzmi bardzo dobrze.
Z licznych trafień w Google wynika, że wersja kompaktowa ma niewielką masę, jest łatwa w obsłudze i możną ją obsługiwać jedną ręką

barwin
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 464

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: chodzi nie tylko o to, jak brzmi, ale jak jest naprawdę.
10 mins

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(kompaktowa) szlifierka oscylacyjna


Explanation:
poświęciłem troche czasu na przejrzenie różnych stron w różnych językach i wychodzi na to, że w ten sposób określa się - ale tylko w US English - małą, lekką szlifierkę oscylacyjną. Inne szlifierki (taśmowe, obrotowe, delta) już nie występują jako "palm".

Tyle raportu detektywistycznego.


    Reference: http://www.tooled-up.com/MicroCategory.asp?CID=4&SCID=23&MCI...
Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
dziekuje, mimosrodowa czy tasmowa to ona nie jest, ale dziekuje za wszystkie odpowiedzi

45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ręczna szlifierka mimośrodowa LUB taśmowa


Explanation:
jak zobaczylem http://images.google.pl/images?sourceid=navclient&ie=UTF-8&o... to jakos mi ta kompaktowa przestala pasowac.. podkreslilbym ze chodzi o "sander" (=a power tool used for sanding wood; a loop of sandpaper is moved at high speed by an electric motor*), a nie o jakiegos "flexa", tez przeciez szlifierke. te urzadzenia po polsku to szlifierki
oscylacyjne (mimośrodowe)

ps. innych niz "reczne" narzedzi tego typu nie widzialem, ale raczej
bym to dodal...
ps2. powyzsza definicja mowi o "loop", co sugeruje sraczej zlifierke tasmowa.. masz rysunek/specyfikacje?


    Reference: http://www.salontechniczny.com.pl/
Radek Podolski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1010