KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

Switch/Hub

Polish translation: przełącznik/koncentrator


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:switch/hub
Polish translation:przełącznik/koncentrator
Entered by: barwin

00:19 Jan 21, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Switch/Hub
Jako nazwa urządzenia w sieci Ethernet (Połączonego z punktem dostepowym AP). A może się nie tłumaczy?
barwin
przełącznik / koncentrator
Explanation:
Tłumaczy się!!!

hp - rozwiązania sieciowe - hp procurve hubs - koncentratory
... Koncentratory sieciowe hp procurve hub to wydajne, niezarządzalne lub zarządzalne
(w zależności od modelu) urządzenia do pracy w sieci. ...
www.hp.com.pl/product/543?opt=print

Computerworld - numer tygodnika : 12-1994
... Najważniejsze produkty sieciowe: koncentratory sieciowe, umożliwiające budowę
łatwo rozszerzalnych sieci dla oddziału lub całego przedsiębiorstwa ...
www.computerworld.pl/numery/numer_858.html

PCSOFT - Przełączniki sieciowe
Przełączniki sieciowe. ... Przełączniki sieciowe są podstawowymi urządzeniami
do budowy lokalnych sieci komputerowych. Umożliwiają ...
www.pcsoft.com.pl/net/przelaczniki.asp

hp - rozwiązania sieciowe - hp procurve switch 2800 - Gigabit ...
... zobacz też. », HP Networking Adaptative EDGE Architecture. », Przełączniki sieciowe
HP Procurve - specyfikacje techniczne - broszura (PDF, 850KB). zestawienie. ...
www.hp.com.pl/product/2296

Z podobnego asortymentu NIE TŁUMACZY się, bo się przyjęło w oryginale, słowa "router". Uwaga: router, nie - ruter. Od niego pochodne - rutowanie, rutować.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Dziękuję za pomoc. A swoją drogą u mnie był zawsze 'ruter':)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1przełącznik / koncentrator
Andrzej Lejman
5raczej się nie tłumaczy...
Szymon Cegielka
5 -1przełącznik / koncentrator, ale nie tłumaczy się obu
Monika Pilecka


Discussion entries: 3





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
przełącznik / koncentrator, ale nie tłumaczy się obu


Explanation:
doświadczenie męża-informatyka

Monika Pilecka
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 155

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Himawari: ja zwykle tlumacze, zalezy to zreszta od tekstu. W sklepach internetowych wszystko leci w angielskim, jak i jez. mowionym, ale np. w instrukcji obslugi juz niekoniecznie.
5 hrs
  -> w mojej opinii, to zależy od adresata tekstu

neutral  Romuald Pawlikowski: j. w.
8 hrs
  -> w mojej opinii, to zależy od adresata tekstu

disagree  Andrzej Lejman: proszę pozdrowić męża, ale to nie tak
8 hrs
  -> ciekawe, że co do tłumaczenia zgodność pełna. Pozdrowię.

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
raczej się nie tłumaczy...


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-21 00:24:16 (GMT)
--------------------------------------------------

natomiast stosuje się spolszczenie w liczbie mnogiej: \"Switche/Huby\"
w pojedynczej bez problemu może zostać w oryginale

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-21 00:38:31 (GMT)
--------------------------------------------------

podłaczyć do switcha / podłączyć do huba
http://sbs.2p.pl/neo.html
http://pomoc.upc.pl/?zaw=57&sub=55


    Reference: http://www.infoglob.pl/sklep/podzespoly/3825/kategoria.html
    Reference: http://www.lucky-star.com.pl
Szymon Cegielka
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 590

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: i w odmianie na pewno bez apostrofu!
1 hr

disagree  medyk: Tłumaczy się, chyba że ktoś nie zna polskiego słowa...
8 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
przełącznik / koncentrator


Explanation:
Tłumaczy się!!!

hp - rozwiązania sieciowe - hp procurve hubs - koncentratory
... Koncentratory sieciowe hp procurve hub to wydajne, niezarządzalne lub zarządzalne
(w zależności od modelu) urządzenia do pracy w sieci. ...
www.hp.com.pl/product/543?opt=print

Computerworld - numer tygodnika : 12-1994
... Najważniejsze produkty sieciowe: koncentratory sieciowe, umożliwiające budowę
łatwo rozszerzalnych sieci dla oddziału lub całego przedsiębiorstwa ...
www.computerworld.pl/numery/numer_858.html

PCSOFT - Przełączniki sieciowe
Przełączniki sieciowe. ... Przełączniki sieciowe są podstawowymi urządzeniami
do budowy lokalnych sieci komputerowych. Umożliwiają ...
www.pcsoft.com.pl/net/przelaczniki.asp

hp - rozwiązania sieciowe - hp procurve switch 2800 - Gigabit ...
... zobacz też. », HP Networking Adaptative EDGE Architecture. », Przełączniki sieciowe
HP Procurve - specyfikacje techniczne - broszura (PDF, 850KB). zestawienie. ...
www.hp.com.pl/product/2296

Z podobnego asortymentu NIE TŁUMACZY się, bo się przyjęło w oryginale, słowa "router". Uwaga: router, nie - ruter. Od niego pochodne - rutowanie, rutować.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
Dziękuję za pomoc. A swoją drogą u mnie był zawsze 'ruter':)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  medyk: Jasne, że się tłumaczy! To, że ktoś żargonowo używa "słicza/haba" to o niczym nie świadczy.
31 mins