KudoZ home » English to Polish » Tech/Engineering

dorso-lateral door

Polish translation: drzwi górno-boczne/grzbietowo-boczne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:dorso-lateral door
Polish translation:drzwi górno-boczne/grzbietowo-boczne
Entered by: maciejm

13:53 Jan 21, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: dorso-lateral door
np. w samolocie.
tadream
drzwi górno-boczne
Explanation:
Są to drzwi, które zachodzą na górną powierzchnię kadłuba. Analogicznie do "dorsal fin"- płetwa grzbietowa.

Zobacz samolot Embraer EMB121 Xingu

Dorso-lateral. Click Here. Towards the sides of the dorsal (upper) surface.


--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-21 23:40:34 (GMT)
--------------------------------------------------

Bartek ma rację, że można je też nazwać \"grzbietowo-boczne\":


... Z kompozytów składa się około 30% samolotu, w tym statecznik pionowy. Owiewka
kabiny przechodzi w grzbiet samolotu, prowadzący przewody sterowania. ...
web.pertus.com.pl/~orzel/html/gripen.html
Selected response from:

maciejm
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1drzwi górno-boczne
maciejm
3 +1drzwi tylne boczne
MagdaBo


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
drzwi tylne boczne


Explanation:
tak mi sie wydaje, afaik dorso to tyl po hiszpansku i portugalsku

MagdaBo
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: dobrze Ci się wydaje, a tutaj 'dorso-' to z łacińskiego 'dorsum'='tył'
1 hr

neutral  maciejm: niestety źle Ci się wydaje :-(
5 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
drzwi górno-boczne


Explanation:
Są to drzwi, które zachodzą na górną powierzchnię kadłuba. Analogicznie do "dorsal fin"- płetwa grzbietowa.

Zobacz samolot Embraer EMB121 Xingu

Dorso-lateral. Click Here. Towards the sides of the dorsal (upper) surface.


--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-21 23:40:34 (GMT)
--------------------------------------------------

Bartek ma rację, że można je też nazwać \"grzbietowo-boczne\":


... Z kompozytów składa się około 30% samolotu, w tym statecznik pionowy. Owiewka
kabiny przechodzi w grzbiet samolotu, prowadzący przewody sterowania. ...
web.pertus.com.pl/~orzel/html/gripen.html


    Reference: http://www.scramble.nl/mil/1/adla/adla-orbat.htm
    Reference: http://www.webref.org/invertebrate/d/dorso-lateral.htm
maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3126

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: grzbietowo-boczny wg Kościuszki, ale ponieważ nie moja branża to nie ruszalam. :-)
9 mins
  -> Dzieki.