KudoZ home » English to Polish » Telecom(munications)

on hook

Polish translation: tryb oczekiwania


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:on hook
Polish translation:tryb oczekiwania
Entered by: Letra

16:07 Sep 6, 2006
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / cordless phones
English term or phrase: on hook
Termin w instrukcji telefonu bezprzewodowego. Przeciwieństwem do 'on hook' jest 'off hook'. W trybie 'on hook' telefon jest wolny, niezajęty, czy też słuchawka jest odłożona - jednym słowem można dzwonić, a w trybie 'off hook' jest odwrotnie. Tylko żadne z tych określeń nie bardzo mi się podoba. Poza tym odłożenie słuchawki nie bardzo tu pasuje, bo do zmiany trybu on/off hook służy przycisk, bez względu na to, gdzie słuchawka się znajduje. Nie wiem, czy istnieje jakieś oficjalne tłumaczenie tych terminów. Oczywiście zawsze istnieje możliwość zastosowania 'trybu on hook', czy 'trybu off hook', ale to byłoby pójście na łatwiznę... :-)
Letra
Poland
tryb oczekiwania /tryb rozmowy
Explanation:
I tu przy pierwszym wystąpieniu tego terminu dałbym wyjaśnienie w nawiasie, że odpowiada to sytuacji, gdy słuchawka jest odłożona na widełki / podniesiona w tradycyjnym telefonie.
NIE MOżNA zakładać, że wszyscy znają EN oraz znają się na najnowszych urządzeniach telefonicznych.
Przyjmij dokładnie odwrotne założenie i wyjaśnij to tak, żeby (prawie) każdy miał szansę to zrozumieć.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Dziękuję. W sumie to najbardziej pasuje. Dziękuję też pozostałym osobom za swój wkład.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tryb oczekiwania /tryb rozmowy
Andrzej Lejman
3linia zamknięta
Andrzej Mierzejewski
3linia wolna/ zajęta
IwonaASzymaniak
3 -1tryb/stan "on/off hook"Cortejo


Discussion entries: 2





  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
tryb/stan "on/off hook"


Explanation:
Zobaczymy czy ktoś wymyśli coś innego...

Jest też "wybieranie "on hook"" jako opcja w instrukcjach obsługi.

Cortejo
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: a jak ktoś zna tylko rosyjski albo wcale, to co?///Obiektywne badania wykazują, że 65% Polaków nie rozumie, co mówi do nich telewizor (dziennik telewizyjny jak go zwał). To mają zrozumieć on/off hook?
2 hrs
  -> Nie upieram się przy tym tłumaczeniu, tylko uważam, że Pan rodaków swych tak jakby troszkę nie docenia.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
on hook /off hook
tryb oczekiwania /tryb rozmowy


Explanation:
I tu przy pierwszym wystąpieniu tego terminu dałbym wyjaśnienie w nawiasie, że odpowiada to sytuacji, gdy słuchawka jest odłożona na widełki / podniesiona w tradycyjnym telefonie.
NIE MOżNA zakładać, że wszyscy znają EN oraz znają się na najnowszych urządzeniach telefonicznych.
Przyjmij dokładnie odwrotne założenie i wyjaśnij to tak, żeby (prawie) każdy miał szansę to zrozumieć.

Andrzej Lejman
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 167
Grading comment
Dziękuję. W sumie to najbardziej pasuje. Dziękuję też pozostałym osobom za swój wkład.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
linia wolna/ zajęta


Explanation:
Dopisuję się tu, bo mi się nie mieści w tych znakach w pytaniu do Askera.
Lub tryb wolny/ zajęty
Nawet w angielskim wyjaśniają te terminy przez odniesienie do tradycyjnego telefonu.
A "Phone Off Hook" message is not an error. It simply indicates that a telephone receiver is off the hook (the handset is lifted) and the telephone line is open.
This message would be expected in the following situations:
A modem on the phone line is accessing the Internet.
A phone connected to the HP fax (or the same phone line) is using the line, or the handset has been lifted.
A credit card machine is using the phone line.
Another electronic device is using the phone line.
The Start Fax button was pressed with no telephone number entered. Pressing Stop or Cancel should return the display to a ready state.



    Reference: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&cc=us&dlc=...
IwonaASzymaniak
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 22

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
linia zamknięta


Explanation:
on hook = linia zamknięta (odpowiednik słuchawki leżącej na widełkach)
vs.
off hook = linia otwarta (odpowiednik słuchawki zdjętej z widełek)

Proponuję ująć to w taki sposób, z wyjaśnieniem w nawiasach.

Na podstawie: "Phone Off Hook" message is not an error. It simply indicates that a telephone receiver is off the hook (the handset is lifted) and the telephone line is open.

Dziękuję SzIwonce - z cytatu w jej odpowiedzi czerpałem natchnienie :-).

Być może ktoś już to wcześniej wymyślił, nie wiem.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2006-09-06 21:37:41 GMT)
--------------------------------------------------

BTW rodaków doceniam, lecz uważam, że instrukcje do urządzeń sprzedawanych w Polsce powinny być pisane po polsku, nie po angielsku.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 68