KudoZ home » English to Polish » Telecom(munications)

client phone

Polish translation: klienty telefoniczne / oprogramowanie telefoniczne / telefon programowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:client phone
Polish translation:klienty telefoniczne / oprogramowanie telefoniczne / telefon programowy
Entered by: Andrzej Lejman

21:08 Oct 17, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / telecom
English term or phrase: client phone
software client phones running on a PC
Marek
klienty telefoniczne / oprogramowanie telefoniczne / telefon programowy
Explanation:
właśnie tak - klienty, a nie klienci - lub klienckie oprogramowanie telefoniczne.
To by było w miare dosłownie.
Proponuję telefon programowy (jako przeciwstawienie sprzętowego - dla wyjasnienia) - to będzie bardziej "strawne" dla ucha.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
dzięki, odpowiedĽ jak najbardziej ok.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2klienty telefoniczne / oprogramowanie telefoniczne / telefon programowy
Andrzej Lejman
5telefon komputerowy
Teresa Goscinska
3telefon osobistyRoman Palewicz


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
telefon osobisty


Explanation:
W sumie wiadomo o co chodzi. Słowo "abonencki" nie jest tu chyba na miejscu, bo chyba rzecz w tym, żeby nie płacić abonamentu firmie telefoniarskiej.

Roman Palewicz
Poland

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
7 hrs

disagree  Andrzej Lejman: nie w tym rezcz i nie o to chodzi. Chodzi o klienta telefonicznego, czyli telefon programowy pracujący na PC.
9 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
klienty telefoniczne / oprogramowanie telefoniczne / telefon programowy


Explanation:
właśnie tak - klienty, a nie klienci - lub klienckie oprogramowanie telefoniczne.
To by było w miare dosłownie.
Proponuję telefon programowy (jako przeciwstawienie sprzętowego - dla wyjasnienia) - to będzie bardziej "strawne" dla ucha.

Andrzej Lejman
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 167
Grading comment
dzięki, odpowiedĽ jak najbardziej ok.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
3 hrs

agree  Przemysław Szkodziński
10 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
telefon komputerowy


Explanation:
Fascynujący świat komputerów, 8. Drukarki, 9. Urządzenia ...
... 9.7.9 Telefon komputerowy. Karty voice mail, rozszerzenie możliwości elektronicznej
sekretarki. Telefon komputerowy firmy Intel. Tanie rozmowy - callback. ...
www.phys.uni.torun.pl/~duch/books-fsk/adr-fsk08.html - 21k - Cached - Similar pages

Fascynujący świat komputerów, spis treści
... antywirusowe 9.7.4 Karty muzyczne 9.7.5 Konwersja obrazów wideo 9.7.6 Karty multimedialne
9.7.7 Modemy 9.7.8 Karty faksu i teleksu 9.7.9 Telefon komputerowy ...
www.phys.uni.torun.pl/~duch/books-fsk/adr-fsk00.html - 15k - Cached - Similar pages
[ More results from www.phys.uni.torun.pl ]



9.7.9 Telefon komputerowy
Karty voice mail, rozszerzenie możliwości elektronicznej sekretarki.

Telefon komputerowy firmy Intel

Tanie rozmowy - callback



--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-18 23:46:58 (GMT)
--------------------------------------------------

Pierwszy link b.dobrze dziala.
Fascynujący świat komputerów, 8. Drukarki, 9. Urządzenia ...
... 9.7.9 Telefon komputerowy. Karty voice mail, rozszerzenie możliwości elektronicznej
sekretarki. Telefon komputerowy firmy Intel. Tanie rozmowy - callback. ...
www.phys.uni.torun.pl/~duch/books-fsk/adr-fsk08.html - 21k - Cached - Similar pages

Informacja na dole pochodzi wlasnie z tego linku

9.7.9 Telefon komputerowy
Karty voice mail, rozszerzenie możliwości elektronicznej sekretarki.
Telefon komputerowy firmy Intel
Tanie rozmowy - callback

Telefony tego typu b.dobrze dzialaja i sa b. tanie. Najczesciej spotyka sie je w duzych CafeInternet na terenie Europy. Sa silna konkurencja dla tradycyjnysh sieci telkomunikacyjnej.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-18 23:49:07 (GMT)
--------------------------------------------------

literowka , sorry.
Should be : tradycyjnej sieci telekomunikacyjnej

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: pierwszy link nie działa, drugi sprzed ok. 10 lat.
1 hr
  -> Link dobrze dziala