KudoZ home » English to Polish » Textiles / Clothing / Fashion

pillbox hat

Polish translation: toczek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pillbox hat
Polish translation:toczek
Entered by: sheslostcontrol

07:46 Jul 10, 2008
English to Polish translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: pillbox hat
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Pillboxhat.jpg

wiki - "A pillbox hat is a small woman's hat with a flat crown and straight, upright sides."

potrzebuję konkretnego branżowego odpowiednika, o ile istnieje, a nie strzału w ciemno
sheslostcontrol
toczek
Explanation:
Nie jestem kapelusznikiem, niemniej jednak myślę, że nazwa toczek jest w branży używana.
Pozdrawiam

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2008-07-10 08:00:49 GMT)
--------------------------------------------------

http://images.google.com/images?um=1&hl=en&rlz=1B3GGGL_enPL2...
Selected response from:

Krzysztof Raczkowiak
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1toczek
Krzysztof Raczkowiak
3sztywna czapeczka bez daszkaRobert Foltyn


Discussion entries: 2





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
toczek


Explanation:
Nie jestem kapelusznikiem, niemniej jednak myślę, że nazwa toczek jest w branży używana.
Pozdrawiam

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2008-07-10 08:00:49 GMT)
--------------------------------------------------

http://images.google.com/images?um=1&hl=en&rlz=1B3GGGL_enPL2...

Krzysztof Raczkowiak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
dziękuję
Notes to answerer
Asker: problem w tym, ze toczek to cos zupelnie innego! http://pl.wikipedia.org/wiki/Toczek_(je%C5%BAdziectwo)

Asker: hmmm wygląda na to, że bliższego odpowiednika nie ma... zdaje się jednak, że polski toczek jest szerszym terminem.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski: jeżeli takie coś: http://www.flickr.com/photos/tompalumbo/2575665193/ , to IMO też nazywa się toczek.
2 hrs

50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sztywna czapeczka bez daszka


Explanation:
Ta bardzo ułomna odpowiedź pochodzi ze słownika wizualnego (Corbeil, Archambault). Słownik czapkę tę pokazuje obok toczka (togue), czyli chyba jest jakaś różnica...

Moze spróbuj ugryźć ten problem od strony innego języka:
Francuski: tambourin
Niemiecki: Pagenkäppi

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2008-07-10 08:37:58 GMT)
--------------------------------------------------

(toque) winno być

Robert Foltyn
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16