KudoZ home » English to Polish » Textiles / Clothing / Fashion

jersey dress

Polish translation: sukienka dżersejowa


15:24 Jun 27, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Textiles / Clothing / Fashion / fashion
English term or phrase: jersey dress
TU: jersey - A close-fitting knitted pullover shirt, jacket, or sweater.
AnnaWarso
Polish translation:sukienka dżersejowa
Explanation:
b
Selected response from:

bartek
Grading comment
po raz kolejny - dzięki:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4sukienka dżersejowa
bartek
4sukienka o kroju dżersej
leff
4ubranie z dżerseju
Maciej Andrzejczak
3 +1sukienka z dzerseju
MonikaSojka


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
sukienka z dzerseju


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-27 15:29:29 (GMT)
--------------------------------------------------

na dłuższą bluzkę, dwie sukienki z dżerseju w dwóch ... uszyte z delikatnej bawełny
z dodatkiem lycry. ... kobiety ubrania: para spodni, spódnica, sukienka i ...


MonikaSojka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: tu nie chodzi o tkaninę, tylko o krój 'jersey'
3 mins

agree  bartek: Moonia, nie daj się. Spójrz niżej. Leff nie ma racji
13 mins

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
sukienka dżersejowa


Explanation:
b

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 172
Grading comment
po raz kolejny - dzięki:)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: jak powyżej - nasza 'dżersejowa' odnosi się do materiału, a tu chodzi o krój
5 mins
  -> Leffie nie masz racji. Ta kiecka była dziergana na ścisłych oczkach a nie krojona do ciała. Uwierz kobietom. Ja i dziergam i szyję i wiem, co to jest oczko dżersejowe

agree  Anna Bittner
2 hrs
  -> Dzięki :-)

agree  xxxgracee
3 hrs
  -> Dzięki :-)

agree  hadraadae
5 hrs

agree  Teresa Jaczewska
2 days1 hr

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ubranie z dżerseju


Explanation:
dżersejowe

--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-27 15:32:44 (GMT)
--------------------------------------------------

dżersej - tak podaje Wielki Słownik Eng>Pol Oxfordu...

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 21

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: jak wyżej nasz 'dżersej' odnosi się do dzianiny (materiału) a nie do kroju
4 mins

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sukienka o kroju dżersej


Explanation:
ja jednak obstaję przy swoim ;-)

ewentualnie można to uzupełnić o przymiotniki 'sportowa', 'obcisła'

jersey
1 a soft, elastic, knitted cloth of wool, cotton, rayon, etc.
2 a closefitting pullover sweater or shirt worn by athletes, sailors, etc.
[Webster's]

jak widać Webster wyróżnia dżersej dzianinę i dżersej krój

close-fitting = dopasowany, obcisły
[Oxford-PWN]

dżersej
«dzianina wełniana, bawełniana, jedwabna lub z włókien sztucznych; odzież z tej tkaniny»
Dżersej laminowany.
Sukienka z dżerseju
[Słownik Języka Polskiego]

Natomiast SJP zna tylko pojęcie dżerseju dzianiny.



leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 25

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  bartek: No, właśnie. Dżersej jako dzianina, wg polskich standardów. Świństwo źle się nosi, bo się wypycha, a przez to przyleganie do ciała nie można wypychania uniknąć :-(
1 hr

neutral  hadraadae: moja znajoma krawcowa ślubuje że u nas nie ma takiego kroju, bo to dzianina i nawet gdy się z niej kroi, to mówi się "dżersejowe"
5 hrs
  -> Ależ ja nie twierdzę, że u NAS jest. Ale w USA wyraźnie tak i sądząc z definicji niekoniecznie dotyczy strojów z dżerseju