KudoZ home » English to Polish » Tourism & Travel

occupational license vs professional license

Polish translation: prawo prowadzenia działalności vs. wykonywania zawodu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:occupational license vs professional license
Polish translation:prawo prowadzenia działalności vs. wykonywania zawodu
Entered by: maprad

10:33 May 19, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tourism & Travel
English term or phrase: occupational license vs professional license
AmEng
maprad
prawo prowadzenia działalności vs. wykonywania zawodu
Explanation:
wg http://www.pbgfl.com/doing_business/OccupationalLicense.asp różnica taka, że o.l. to licencja (czyli bardziej rejestracja) na wykonywanie takiej a nie innej działalności a p.l. to to samo, ale kontrolowane przepisamy stanowymi - mniej więcej różnica taka, że sklep z pietruszką może prowadzić każdy (o.l.) ale prowadzenie sklepu z lekami (czyli apteki) obwarowane jest innymi przepisami (p.l.)
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
dzieki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3prawo prowadzenia działalności vs. wykonywania zawoduMarek Daroszewski (MrMarDar)
2pozwolenie na pracę - pozwolenie na działalnośc gospodarczą
Rafal Korycinski


Discussion entries: 3





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
pozwolenie na pracę - pozwolenie na działalnośc gospodarczą


Explanation:
... a może całkiem coś innego....
Wszystko zależy od kontekstu.

Rafal Korycinski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
prawo prowadzenia działalności vs. wykonywania zawodu


Explanation:
wg http://www.pbgfl.com/doing_business/OccupationalLicense.asp różnica taka, że o.l. to licencja (czyli bardziej rejestracja) na wykonywanie takiej a nie innej działalności a p.l. to to samo, ale kontrolowane przepisamy stanowymi - mniej więcej różnica taka, że sklep z pietruszką może prowadzić każdy (o.l.) ale prowadzenie sklepu z lekami (czyli apteki) obwarowane jest innymi przepisami (p.l.)


Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 22
Grading comment
dzieki