KudoZ home » English to Polish » Tourism & Travel

a roadie

Polish translation: technik obsługi zespołu na trasie koncertowej


05:02 Feb 23, 2006
English to Polish translations [PRO]
Tourism & Travel
English term or phrase: a roadie
potrzebuje jakiejs sprytnej nazwy na tego goscia - wg slownika "pracownik techniczny" przy koncertach, taki co sklada i rozklada scene itp
xxxNovinka
Polish translation:technik obsługi zespołu na trasie koncertowej
Explanation:
http://www.eng.lokalny.net/eng_old/html/slownik/R2.htm

W jęz. poslkim coraz częściej mówi się też po prostu "roadie" - sęk w tym, że:

1. taki gość jest odpowiedzialny za znacznie więcej niż tylko rozstawianie sceny - raczej nadzoruje całość przygotowań, a czasem nawet stroi instrumenty

2. podróżuje z zespołem ("roadie")

3. to członek ścisłej ekipy technicznej, a w mniej populatrnych zespołach może byc nawet menedżerem
Selected response from:

petrolhead
Poland
Grading comment
Kurcze, troche za pozno padla odpowiedz, ale na przyszly raz bede juz wiedziec. Swoja droga, coraz wiecej tych amerykanizmow sie zaczyna szzerzyc w jezyku polskim! Dziekuje!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1technik obsługi zespołu na trasie koncertowej
petrolhead
4roadie
goodline
4techniczny
PAS
3 +1technik obsługimakawa
4 -1ładowacz
Alexander Onishko


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
technik obsługi


Explanation:
też mało zgrabnie, ale inna wersja...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-02-23 06:38:03 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.wosp.org.pl/pokojowy_patrol/index.php/12/2/16/432

jurek mówi: obsługa koncertu
sie ma ;)


    Reference: http://www.eng.lokalny.net/eng_old/html/slownik/R2.htm
makawa
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  petrolhead: Przepraszam, nie poczytałem uważnie Twojego wpisu. Ale warto dodać "w trasie" lub coś podobnego
3 hrs
  -> a bo te znaczki takie dziwne i zmienić nie mogę. pozdro :)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
ładowacz


Explanation:
po prostu - jak w następującej definicji: :

roadie

road·ie [r?dee] (plural road·ies) noun
equipment handler for traveling show: somebody who loads, unloads, and sets up the equipment used by a musical or theatrical group on tour, especially a rock band

Encarta® World English Dictionary © & (P) 1999 Microsoft Corporation. All rights reserved. Developed for Microsoft by Bloomsbury Publishing Plc.

Alexander Onishko
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jolanta Konowalczyk: niestety, ładowacz po polsku kojarzy się z pracownikiem fizycznym w kopalni czy w hucie, a nie z gościem, który jedzie w trasę na przykład z rockową kapelą...
9 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
techniczny


Explanation:
tak bym dał po prostu

PAS
Native speaker of: Native in PolishPolish

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
technik obsługi zespołu na trasie koncertowej


Explanation:
http://www.eng.lokalny.net/eng_old/html/slownik/R2.htm

W jęz. poslkim coraz częściej mówi się też po prostu "roadie" - sęk w tym, że:

1. taki gość jest odpowiedzialny za znacznie więcej niż tylko rozstawianie sceny - raczej nadzoruje całość przygotowań, a czasem nawet stroi instrumenty

2. podróżuje z zespołem ("roadie")

3. to członek ścisłej ekipy technicznej, a w mniej populatrnych zespołach może byc nawet menedżerem

petrolhead
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Kurcze, troche za pozno padla odpowiedz, ale na przyszly raz bede juz wiedziec. Swoja droga, coraz wiecej tych amerykanizmow sie zaczyna szzerzyc w jezyku polskim! Dziekuje!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  goodline: Jak najbardziej: roadie !
6 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
roadie


Explanation:
Punkty dla petrolhead -a !

Po polsku dałbym: roadie
Ci, których to interesuje, wiedzą dokładnie o co chodzi, a inaczej może być drętwo.

http://motorhead.rockmetal.art.pl/lemmy.htm
W 1967 roku Lemmy znajduje pracę jako roadie u samego Jimiego Hendrixa podczas tournee z zespołami Amen Corner,
http://www.radio.com.pl/trojka/trzymaj/artykuly/stonaRosesAn...
Popularni w tamtych czasach madchesterowcy - Inspiral Carpets - wzięli go w trasę jako tzw. guitar roadie.
http://rock.w3h.net/rarebird/kaffi.htm
Pod koniec 1975 roku grupa wyjechała do LA pod opiekę producenta Mala Evansa, byłego roadie The Beatles i producenta Badfinger
http://www.bogacz.pl/teksty/front242.htm
W tym celu zespół postarał się o czwartego członka, którym na krótko został Geoff Bellingham, wkrótce zastąpiony przez dotychczasowego roadie zespołu ...
http://www.vivid.pl/php/biografie/cure.php3
Nasępne lata to zmiany personalne w zespole (na miejsce Rogera O'Donnell'a wskakuje Perry Bamonte, długoletni przyjaciel i "roadie" zespołu)
http://rock.w3h.net/softmachine/hughhopper1.htm
Po odejściu z grupy pracuje jako roadie w Soft Machine podczas wojaży po USA
http://www.dhost.info/biohazard21/bioevan.htm
Jeżdził z wieloma zespołami na trasy jako roadie. W międzyczasie był też ochraniarzem w różnych klubach. Ostatecznie zaczął swoją muzyczną karierę. ..
http://fish.beep.pl/gazetki/interv.htm
Po pierwszej próbie zresztą, to ciekawostka, byłem ich roadie od gitary akustycznej na koncercie na Uniwersytecie w Aberdeen.




goodline
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8