KudoZ home » English to Polish » Tourism & Travel

pre-theatre

Polish translation: przed spektaklem


08:18 Sep 18, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tourism & Travel
English term or phrase: pre-theatre
The restaurant boasts a selection of set lunch and pre-theatre menus. (lub pre-theatre meals)
ketjow
Polish translation:przed spektaklem
Explanation:
(menu)
Selected response from:

ironsz
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3przed spektaklem
ironsz
4menu przed wyjściem do teatruRobert Willam
3 +1menu przedteatralne
Radosław Aleksanderek
4 -1przedkinowe/ przedteatralne [menu]
TechWrite
3menu z potrawami, które można spożyć przed pójściem do teatru
Maciek Drobka


Discussion entries: 6





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pre-theatre menu
menu z potrawami, które można spożyć przed pójściem do teatru


Explanation:
Strasznie długie, ale wg mnie trudno coś krótszego sensownego sklecić.

Znaczenie 'pre-theatre' wg tego:
http://www.coventgardenlife.com/specialoffers/specialoffersp...

Maciek Drobka
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 70

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Lota: bardzo długie i niezręczne, wręcz nienaturalne w porównaniu do "pre-theatre"
4 hrs
  -> Tak, tak, wiem -- miałem nadzieję, że czytelnik nie będzie wiedział, jak było w oryginale :o).

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
menu przedteatralne


Explanation:
Może tak...? Konstrukcja trochę dziwna, ale za to krótsza :)

Radosław Aleksanderek
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  whole grain: moim zdaniem to bardzo nieudana konstrukcja...
12 mins

neutral  TechWrite: whole grain, podaj w takim wypadku swoją propozycję, zamiast krytykować...
1 hr

agree  Malina9: Wydaje mi sie najlepsza propozycja sposrod wszystkich
1 hr
  -> dziękuję.

agree  Polangmar
7 hrs
  -> dziękuję.

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
menu przed wyjściem do teatru


Explanation:
no to może jeszcze jedna wersja

Robert Willam
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
przedkinowe/ przedteatralne [menu]


Explanation:
;)
Jak kolega wyżej wyjaśnił = menu lekkostrawne, czyli przekaskami, które się je przed pójściem do teratru/kina (UK/US English)

TechWrite
Israel
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  whole grain: j.w.
9 mins
  -> konstrukca jest nieudana, bo w polskim nie ma tak częstego zastowowania prefiksów PRE ani POST. Na upartego można powiedzieć PREkinowe, PREteatralne, ale tego też nie da się "przetrawić" w polskim... ;)

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
przed spektaklem


Explanation:
(menu)

ironsz
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lota
4 hrs
  -> dzięki - łączy teatr i kino, i zwięzłe... :)

agree  Roman Kozierkiewicz
4 hrs
  -> dziękuję

agree  legato
7 hrs
  -> dzięki