KudoZ home » English to Polish » Transport / Transportation / Shipping

redundancy

Polish translation: rezerwowość


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:redundancy
Polish translation:rezerwowość
Entered by: Renata Swigonska

14:40 Feb 22, 2009
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping / railways
English term or phrase: redundancy
Ankieta badająca zadowolenie klienta (elektryczne komponenty do wózkow zwrotnych, trakcji)
How important are the following product-related criteria of electrical components for you and your purchase decision?
Technical performance
Redundancy of traction inverter per car

Jakie jest znaczenie 'redundancy' w tym konkretnym kontekście?
Renata Swigonska
Poland
rezerwowość
Explanation:
raczej w tym kontekście chodzi o to, że jest rezerwowy, nadmiarowy element w każdym wagonie

--------------------------------------------------
Note added at   12 min (2009-02-22 14:52:58 GMT)
--------------------------------------------------

albo, że traction inverter ma jakiś układ rezerwowy

--------------------------------------------------
Note added at   23 min (2009-02-22 15:04:30 GMT)
--------------------------------------------------

Ja bym zrobił: Rezerwowy falownik trakcyjny w każdym wagonie

ubogi kontekst, niestety :) Jeszcze nurtuje mnie wątpliwość, czy nie chodzi o jakiś np. rezerwowy układ zasilania falownika, ale skoro jest samo redundancy, a nie redundant power supply...
Selected response from:

drugastrona
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1redundancjaRoman Kozierkiewicz
4rezerwowość
drugastrona
4 -2zbyteczność
~Ania~


Discussion entries: 10





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
zbyteczność


Explanation:
IMO

~Ania~
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  drugastrona: nie w tym kontekście
8 mins
  -> dziekuje i zgadzam sie, zbytnio sie pospieszylam z odp.

disagree  Jerzy Czopik: Jeżeli zbyteczne, to w takim razie po co to montować w pojeździe, ponosząc w ten sposób koszty?
1 hr
  -> Masz racje, zbytnio pospieszylam sie z odpowiedzia :-)

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rezerwowość


Explanation:
raczej w tym kontekście chodzi o to, że jest rezerwowy, nadmiarowy element w każdym wagonie

--------------------------------------------------
Note added at   12 min (2009-02-22 14:52:58 GMT)
--------------------------------------------------

albo, że traction inverter ma jakiś układ rezerwowy

--------------------------------------------------
Note added at   23 min (2009-02-22 15:04:30 GMT)
--------------------------------------------------

Ja bym zrobił: Rezerwowy falownik trakcyjny w każdym wagonie

ubogi kontekst, niestety :) Jeszcze nurtuje mnie wątpliwość, czy nie chodzi o jakiś np. rezerwowy układ zasilania falownika, ale skoro jest samo redundancy, a nie redundant power supply...


drugastrona
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 57
Grading comment
dziękuję
Notes to answerer
Asker: Jak przetłumaczyć całe zdanie w którym występuje 'redundancy'?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jerzy Czopik: rezerwowy to nie do końca synonim redundancji; wyjaśnienie tutaj: http://tinyurl.com/5hf4v7
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
redundancja


Explanation:
Termin z dziedziny elektryczności - redundancja połączenia ze sterownikami.

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 233

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: jak najbardziej redundancja; choć praktycznie to jest system zapasowy, redundancja ma w sobie coś więcej
18 mins
  -> Dziękuję - tak zasugerował mój syn, specjalista od trakcji elektrycznej po Politechnice Warszawskiej.