KudoZ home » English to Polish » Wine / Oenology / Viticulture

palate

Polish translation: palat


05:28 Apr 9, 2008
English to Polish translations [PRO]
Wine / Oenology / Viticulture
English term or phrase: palate
palate: technical term for taste of wine
mww
Polish translation:palat
Explanation:
To co prawda kalka z ang., ale obsługiwałem kiedyś konferencję winiarzy i wszyscy posługiwali się tam po prostu tym terminem. "Podniebienia" jako takiego nie uświadczyłem ;)

--------------------------------------------------
Note added at   5 godz. (2008-04-09 10:43:43 GMT)
--------------------------------------------------

Np.:

http://www.viktus.pl/ofertasileni.html
http://www.wineport.pl/index.php?cat_id=52&PHPSESSID=57ddc49...
Selected response from:

Piotr Rypalski
Poland
Grading comment
thnx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4palat
Piotr Rypalski
3 +1na podniebieniu
EwciaHo


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
na podniebieniu


Explanation:
tak określa się smak wina: na podniebieniu np. słodkie, długie, silne, okrągłe, itd. Google

EwciaHo
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Sawiec
13 hrs
  -> dziękuję :)

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
palat


Explanation:
To co prawda kalka z ang., ale obsługiwałem kiedyś konferencję winiarzy i wszyscy posługiwali się tam po prostu tym terminem. "Podniebienia" jako takiego nie uświadczyłem ;)

--------------------------------------------------
Note added at   5 godz. (2008-04-09 10:43:43 GMT)
--------------------------------------------------

Np.:

http://www.viktus.pl/ofertasileni.html
http://www.wineport.pl/index.php?cat_id=52&PHPSESSID=57ddc49...

Piotr Rypalski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8
Grading comment
thnx

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Piotr Sawiec: ha, mnie na kursach degustacji taki termin nie uderzył w ucho, ale kto wie
8 hrs
  -> Ja też nie słyszałem go nigdy później, ale mam trochę materiałów z tej konferencji, w których się pojawia. Co prawda nie tak często jak w rozmowach "kuluarowych", ale zawsze ;) Pewnie to po prostu żargon.