KudoZ home » English to Polish » Zoology

soft-bodied

Polish translation: robaki


21:52 Nov 4, 2007
English to Polish translations [PRO]
Science - Zoology
English term or phrase: soft-bodied
It is relatively rare for soft-bodied creatures to be fossilized.
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:robaki
Explanation:
Tak wychodzi.

Soft-bodied organisms
From Wikipedia, the free encyclopedia
The term is used to describe animals without skeleton, roughly corresponding to the group Vermes as proposed by Carl von Linné.
http://tiny.pl/jgw8

Robaki (Vermes) - dawniej typ bezkręgowców wyróżniany w systematyce, który zawierał robaki płaskie (płazińce) i robaki obłe (obleńce), a także pierścienice. W większości przypadków są to pasożyty, np. tasiemce, owsiki, glisty ludzkie. Obecnie nie jest uważany za jednostkę systematyczną.
http://tiny.pl/jgws

Co prawda dalej piszą tak:
Nazwa „robaki” używana jest dzisiaj w zoologii nie w sensie jednostki systematycznej, lecz w odniesieniu do zespołu dość odległych systematycznie grup bezkręgowców, różniących się często zasadniczo cechami. Termin zoologiczny, przestarzały.

ale może się jednak nada. W końcu "soft bodied" to też nie jest ściśle rzecz biorąc jednostka taksonomiczna.
Selected response from:

allp
Poland
Grading comment
Robaki jakoś mi nie leżały. W końcu poszły te bezkręgowe. Bardzo dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3mięczaki
TechWrite
2robaki
allp


Discussion entries: 2





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
robaki


Explanation:
Tak wychodzi.

Soft-bodied organisms
From Wikipedia, the free encyclopedia
The term is used to describe animals without skeleton, roughly corresponding to the group Vermes as proposed by Carl von Linné.
http://tiny.pl/jgw8

Robaki (Vermes) - dawniej typ bezkręgowców wyróżniany w systematyce, który zawierał robaki płaskie (płazińce) i robaki obłe (obleńce), a także pierścienice. W większości przypadków są to pasożyty, np. tasiemce, owsiki, glisty ludzkie. Obecnie nie jest uważany za jednostkę systematyczną.
http://tiny.pl/jgws

Co prawda dalej piszą tak:
Nazwa „robaki” używana jest dzisiaj w zoologii nie w sensie jednostki systematycznej, lecz w odniesieniu do zespołu dość odległych systematycznie grup bezkręgowców, różniących się często zasadniczo cechami. Termin zoologiczny, przestarzały.

ale może się jednak nada. W końcu "soft bodied" to też nie jest ściśle rzecz biorąc jednostka taksonomiczna.

allp
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Robaki jakoś mi nie leżały. W końcu poszły te bezkręgowe. Bardzo dziękuję!

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mięczaki


Explanation:
.

TechWrite
Israel
Native speaker of: Native in PolishPolish