KudoZ home » English to Polish » Zoology

opposable thumbs

Polish translation: przeciwstawne kciuki


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:opposable thumbs
Polish translation:przeciwstawne kciuki
Entered by: literary

09:11 Nov 5, 2007
English to Polish translations [Non-PRO]
Art/Literary - Zoology
English term or phrase: opposable thumbs
U małp.
literary
przeciwstawne kciuki
Explanation:
prawie jak człowiek:)
Selected response from:

Michal Berski
Poland
Grading comment
Cóż za absolutna zgodność wszystkich!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2przeciwstawne kciuki
Michal Berski
4kciuki przeciwstawne
EnglishDirect
4kciuk przeciwstawne
IwonaASzymaniak
4Kciuki przeciwstawnexxxdinekp
4przeciwstawny kciuk
bartek


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
przeciwstawne kciuki


Explanation:
prawie jak człowiek:)

Michal Berski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Cóż za absolutna zgodność wszystkich!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bajbus: prawie robi wielką różnicę :)
29 mins
  -> dzięki

agree  skisteeps
16 hrs
  -> Dzięki

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przeciwstawny kciuk


Explanation:
http://tinyurl.com/2qwcq7

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 34


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kciuk przeciwstawne


Explanation:
tak to się nazywa

--------------------------------------------------
Note added at   6 min (2007-11-05 09:18:07 GMT)
--------------------------------------------------

o, zjadłam i, ale ile osób już zdążyło odpowiedzieć!

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Polish

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kciuki przeciwstawne


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2007-11-05 09:19:02 GMT)
--------------------------------------------------

Naczelne wywodzą się od nadrzewnych ryjówek (tupajopodobne), ... postawa na wpół wyprostowana, kciuki przeciwstawne, większe mózgowie, zbliżony do człowieka ...

Dla ewolucji naczelnych charakterystyczne są na ogół przystosowania do nadrzewnego trybu ... postawę na pół wyprostowaną, kciuki (paluchy) przeciwstawne, ...

www.itvp.pl/news.html?channel=-1&news=35984
members.optusnet.com.au/~mpjaworski/P62.htm
http://sciaga.onet.pl/20099,1,sciaga_druk.html


EnglishDirect
Native speaker of: Polish




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (3): Joanna Rączka, Michal Berski, Polangmar