KudoZ home » English to Polish » Zoology

re-infestation

Polish translation: ponowna inwazja robactwa


00:23 Feb 15, 2008
English to Polish translations [PRO]
Zoology / veterinary
English term or phrase: re-infestation
Re-infestation in a simulated home environment
pepitka
Polish translation:ponowna inwazja robactwa
Explanation:
przydaloby sie wiecej kontekstu!
Selected response from:

mdarron
United States
Grading comment
Przepraszam za brak kontekstu, ten termin najbardziej mi pasuje, chodzi o pchły i kleszcze.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ponowna infestacja
Michal Berski
4ponowna inwazja robactwa
mdarron
4 -1ponowny pojaw patogenów/szkodnikówTLUMACZ77
4 -1ponowne wystapienie plagi
Edyta Sawin


Discussion entries: 8





  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
ponowne wystapienie plagi


Explanation:
moze tez byc *ponowne wystapienie obecnosci robactwa*, *ponowne pojawienie/inwazja* ; zakladam, ze tutaj chodzi o srodowisko domowe.
http://www.nixlice.com/lice-elimination-prevention.cfm

Edyta Sawin
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Michal Berski: plaga to okreslenie archaiczne lub przenośne//nie ten rejestr
12 hrs
  -> It would be understandable if the provided answer was wrong!!! This term might be "archaic" but NOT incorrect!!!!!! - http://www.google.com/search?hl=en&q="plaga+szczurow"

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ponowna inwazja robactwa


Explanation:
przydaloby sie wiecej kontekstu!

mdarron
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Przepraszam za brak kontekstu, ten termin najbardziej mi pasuje, chodzi o pchły i kleszcze.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ponowna infestacja


Explanation:
pasożytami

Michal Berski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Olga Karp
6 hrs

neutral  Edyta Sawin: pasozytow tak ale plaga szczurow: http://www.google.com/search?hl=en&q="infestacja szczurow"&btnG=Search; http://www.google.com/search?hl=en&q="plaga szczurow"
7 hrs
  -> Infestacja dotyczy tylko pasożytów, a szczury nie są pasożytami. a poza tym http://www.proz.com/siterules/kudoz_answ/3.5#3.5

disagree  TLUMACZ77: rzadko używany termin, zakrawający na kalkę językową
11 hrs
  -> jeżeli 1140 trafień to rzadko, to ile to jest 2 (na ponowny pojaw)

agree  Piotr Fras
12 hrs

disagree  Polangmar: 156 wystąpień (po odjęciu "jednoźródłowej" "infestacji pasożytami"), z czego większość to Wikipedia lub śmieci internetowe (a http://je.pl/wnah :))). Zostaje kilka/kilkanaście wystąpień, które wyglądają właśnie na kalki. http://je.pl/uq1i
12 hrs
  -> infestacja pasożytami to tautologia (trudne słowo), więc nic dziwnego że występuje rzadko

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
ponowny pojaw patogenów/szkodników


Explanation:
jw

TLUMACZ77
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Michal Berski: patogeny to głównie bakterie chorobotwórcze, a szkodniki to też szczury. Infestacja to zakażenie pasożytami. Widzisz, ja też ze studiów, z wykładów z epidemiologii
1 hr
  -> tak na dobrą sprawę nie wiemy co się zalęgło, stąd dałem alternatywę a szkodnik to nie tylko szczur (mogą to być również choćby owady-odsyłam do podstaw entomologii,nie wiem skąd czerpiesz wiedzę o patogenach zapewne z gugla, widzisz ja z kolei ze studiów