KudoZ home » English to Polish » Zoology

parliament (of owls)

Polish translation: stado (sów)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:parliament (of owls)
Polish translation:stado (sów)
Entered by: Lota

17:24 Jul 9, 2008
English to Polish translations [PRO]
Science - Zoology
English term or phrase: parliament (of owls)
oczywiście chodzi mi o polski rzeczownik zbiorowy określający grupę (rodzinę) sów.
Angielski ma taką ciekawą nazwę, ale pewnie polski też ma coś interesującego. Mam nadzieje, że jest na ProZ zoolog lub ornitolog, który zechce mi pomóc. Dziękuję.
Lota
United States
stado (sów)
Explanation:
"Though owls are typically solitary, the literary collective noun for a group of owls is a >>parliament<<."

w zależności od kontekstu:

>>> gromada sów
(przy czym ze względu na temat wybrałabym raczej "stado", gdyż "gromada" odnosi się również do systematyki.)
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=gromada sów&btnG=Szukaj ...

>>> sowia rodzina (w odróżnieniu od "rodzina sów", również termin z systematyki)
http://sowy.ptaki.polska.pl/przeczytaj/article,Budka_dla_pus... (na dole strony, błękitna ramka)

lub może tutaj coś więcej?
> http://sowy.fwie.eco.pl/sowy_polski.php?view=page1

Selected response from:

clairee
Grading comment
thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1sowi sejm
bartek
4stado (sów)
clairee


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sowi sejm


Explanation:
http://tinyurl.com/6kjmyu
Narnia?

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 34
Notes to answerer
Asker: czy to jest nazwa ornitologiczna czy też jedynie fikcyjna (Tolkien). Mi chodzi o termon naukowy- być może jest zbieżność, ale wolę być pewna.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  DarekS: Srebrne krzesło (oryg. The Silver Chair) - czwarty tom z cyklu Opowieści z Narnii
4 mins

neutral  vladex: raczej nie kojarzę z ornitologicznego kontekstu (ale nie jestem ornitologiem). Kojarzy się to z bocianim sejmikiem, a to coś całkiem innego (wspólne treningi przed odlotem).
14 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stado (sów)


Explanation:
"Though owls are typically solitary, the literary collective noun for a group of owls is a >>parliament<<."

w zależności od kontekstu:

>>> gromada sów
(przy czym ze względu na temat wybrałabym raczej "stado", gdyż "gromada" odnosi się również do systematyki.)
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=gromada sów&btnG=Szukaj ...

>>> sowia rodzina (w odróżnieniu od "rodzina sów", również termin z systematyki)
http://sowy.ptaki.polska.pl/przeczytaj/article,Budka_dla_pus... (na dole strony, błękitna ramka)

lub może tutaj coś więcej?
> http://sowy.fwie.eco.pl/sowy_polski.php?view=page1




    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Owl
    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=stado+s%C3%B3w&lr=
clairee
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
thanks