KudoZ home » English to Romanian » Accounting

reconciliated

Romanian translation: a reconcilia


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reconciliated
Romanian translation:a reconcilia
Entered by: Lavinia Pirlog

06:29 Mar 26, 2003
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / contract
English term or phrase: reconciliated
All payments must be considered provisional payments until the Client has made effective to the X the amounts representing the services invoiced by Y and will be reconciliated accordingly.

Cu multumiri,
Tweety
Lavinia Pirlog
Romania
a reconcilia
Explanation:
este termenul contabil care se foloseste in astfel de cazuri, universal valabil.
a reconcilia bilanturi etc
Este chiar un termen de balanta reconciliata, dar nu intru in detalii.
Un exemplu mai clar:
Efectul variatiei cursurilor de schimb valutar asupra numerarului si a echivalentelor de numerar detinute sau datorate in valuta este raportat in situatia fluxurilor de numerar cu scopul de a reconcilia numerarul si echivalentele de numerar de la inceputul si sfarsitul perioadei. Aceasta valoare este prezentata separat de fluxurile de numerar rezultate din activitatile de exploatare, de investitii si de finantare si include diferentele, daca exista, inregistrate in cazul in care fluxurile de numerar au fost raportate la cursurile de schimb de la sfarsitul perioadei.




Selected response from:

Cristiana Coblis
Romania
Grading comment
Multumesc tuturor.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4a reconcilia
Cristiana Coblis
5 +2a reglementa- a corela - a armoniza
Elvira Stoianov
4reconciliate
Andrei Albu
4a colaţiona, a confrunta
Péter Tófalvi


Discussion entries: 4





  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
a reglementa- a corela - a armoniza


Explanation:
reconcile = a reglementa situatia a doua conturi sau doua intelegeri
reconcile one account with another = armonizarea a doua conturi
to reconcile accounts = a corela conturile
Toate sunt variante din dictionar

P.H. Collin - Dict de contabilitate en-ro

Elvira Stoianov
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ioana Bostan: reglementa cred ca ar merge cel bine
50 mins

agree  Oana Popescu: optez pentru corelate
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a colaţiona, a confrunta


Explanation:
...facturile

Yet, another solution.

Péter Tófalvi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 3

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
a reconcilia


Explanation:
este termenul contabil care se foloseste in astfel de cazuri, universal valabil.
a reconcilia bilanturi etc
Este chiar un termen de balanta reconciliata, dar nu intru in detalii.
Un exemplu mai clar:
Efectul variatiei cursurilor de schimb valutar asupra numerarului si a echivalentelor de numerar detinute sau datorate in valuta este raportat in situatia fluxurilor de numerar cu scopul de a reconcilia numerarul si echivalentele de numerar de la inceputul si sfarsitul perioadei. Aceasta valoare este prezentata separat de fluxurile de numerar rezultate din activitatile de exploatare, de investitii si de finantare si include diferentele, daca exista, inregistrate in cazul in care fluxurile de numerar au fost raportate la cursurile de schimb de la sfarsitul perioadei.







    Reference: http://www.contab-audit.ro/romana/ias07.html
Cristiana Coblis
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Multumesc tuturor.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Albu: nu vazusem raspunsul tau, ca nu-l mai puneam pe al meu :-)
1 hr

agree  felicia_za: exact
2 hrs

agree  Cristina Moldovan do Amaral
5 hrs

agree  Anca Nitu: EXACT
7 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
reconciliate


Explanation:
toate platile vor fi considerate drept provizorii.... pana vor fi reconciliate in mod corespunzator.

Orice contabil poate sa confirme ca termenul se foloseste ca atare. Vezi si link-ul de mai jos.


    Reference: http://www.dimsoft.ro/hansa/download/Contabilitate.pdf
Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 19