ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Romanian » Accounting

eligible compensation

Romanian translation: salariul eligibil pentru reţinerea contribuţiei la pensia facultativă

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:eligible compensation
Romanian translation:salariul eligibil pentru reţinerea contribuţiei la pensia facultativă
Entered by: Adrian Ungur

15:34 Dec 24, 2013
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: eligible compensation
Expresia apare intr-un "Earnings Statement" din SUA, la rubrica "Other Benefits and Information", impreuna cu "Employer Match".
Adrian Ungur
salariul eligibil pentru reţinerea contribuţiei la pensia facultativă
Explanation:
Am cercetat şi am găsit până la urmă ceva legat de noţiunea de eligible compensation în US, un fel de definiţie şi explicaţii:

Eligible compensation defined

Not everything you receive in a paycheck can be put into the 457(b) plan. Compensation must meet federal requirements in order to be deferred.

Eligible Compensation

Examples of compensation that are eligible to be deferred under the University of Michigan 457(b) Plan include:

- Base salary and wages;
- Overtime;
- Shift differential;
- Administrative differential;
- Incentive payments (Risk Pay) under the Medical Service Plan;
- Longevity pay;
- Summer salary for University-year appointees.

Ineligible Compensation

Examples of compensation and payments that are not eligible to be deferred under the University of Michigan 457(b) Plan include:

- Fellowship, scholarship, and stipends;
- Flex credits for opting out of benefit plans;
- After-tax payments;
- Allowances for housing, uniforms, and travel;
- Royalty payments;
- Long-term disability plan benefit payments;
- Temporary employee earnings;
- Worker’s Compensation.

http://benefits.umich.edu/plans/retire/457b/eligcomp.html

Aici pe Wikipedia explică bine cum e cu sistemul ăsta zis deferred compensation:

Deferred compensation is an arrangement in which a portion of an employee's income is paid out at a date after which that income is actually earned. Examples of deferred compensation include pensions, retirement plans, and employee stock options. The primary benefit of most deferred compensation is the deferral of tax to the date(s) at which the employee actually receives the income.

http://en.wikipedia.org/wiki/Deferred_compensation

Sistemul există şi la noi în România:

Daca vrei mai multi bani decat cei care iti vin din pensia de stat sau cea obligatorie, atunci trebuie sa te gandesti si la o pensie facultativa. Astfel, ai posibilitatea de a avea un venit suplimentar, care te va ajuta sa-ti pastrezi standardele de viata in momentul in care nu vei mai lucra. Iar in momentul pensionarii dispui de banii economisiti de tine in acest scop de-a lungul anilor. Pensia facultativa este singura pensie la care poti contribui cu pana la 15% din salariu.

Poti alege singur cu ce suma vrei sa contribui, cu conditia ca suma la care te-ai gandit sa nu depaseasca 15% din venitul tau lunar brut impozabil. Suma minima a contributiei trebuie sa fie de 45 RON/luna.

Cum platesti contributia?

- Poti plati chiar tu, prin mijloacele oferite de banca la care ti-ai deschis contul curent sau de salariu. Citeste aici mai multe despre modalitatile de plata

- Sau poate plati angajatorul tau: el va retine lunar din salariul tau suma ce reprezinta contributia ta, transferand-o catre administratorul fondului de pensii.

Daca si angajatorul a decis sa contribuie in numele lui pentru tine, va transfera lunar contributia sa catre administratorul de fond, sumele respective fiind convertite in unitati de fond care vor intra in contul tau.

http://asigurari-pensii.ing.ro/Asigurari-Pensii/Pensii/pensi...

Punând toate informaţiile astea cap la cap, eu aş zice că eligible compensation este acel salariu, sau mai bine zis acea parte din salariul angajatului din care se reţine de către angajator contribuţia la pensia facultativă şi se varsă la un fond privat de pensii ales de angajat şi agreat de angajator.

Din păcate, e cam lungă expresia asta; mai pe scurt, i-aş zice salariul eligibil pentru reţinerea contribuţiei la pensia facultativă; şi aşa e lung, dar altceva mai scurt nu îmi vine în minte pe moment. Poate o mai avea lumea idei.
Selected response from:

Ovidiu Martin Jurj
Romania
Grading comment
Multumesc mult!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4salariul eligibil pentru reţinerea contribuţiei la pensia facultativă
Ovidiu Martin Jurj
4compensație eligibilă
Angela Öhrman


  

Answers


1 day6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
compensație eligibilă


Explanation:
Traducere directă

Angela Öhrman
Sweden
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
salariul eligibil pentru reţinerea contribuţiei la pensia facultativă


Explanation:
Am cercetat şi am găsit până la urmă ceva legat de noţiunea de eligible compensation în US, un fel de definiţie şi explicaţii:

Eligible compensation defined

Not everything you receive in a paycheck can be put into the 457(b) plan. Compensation must meet federal requirements in order to be deferred.

Eligible Compensation

Examples of compensation that are eligible to be deferred under the University of Michigan 457(b) Plan include:

- Base salary and wages;
- Overtime;
- Shift differential;
- Administrative differential;
- Incentive payments (Risk Pay) under the Medical Service Plan;
- Longevity pay;
- Summer salary for University-year appointees.

Ineligible Compensation

Examples of compensation and payments that are not eligible to be deferred under the University of Michigan 457(b) Plan include:

- Fellowship, scholarship, and stipends;
- Flex credits for opting out of benefit plans;
- After-tax payments;
- Allowances for housing, uniforms, and travel;
- Royalty payments;
- Long-term disability plan benefit payments;
- Temporary employee earnings;
- Worker’s Compensation.

http://benefits.umich.edu/plans/retire/457b/eligcomp.html

Aici pe Wikipedia explică bine cum e cu sistemul ăsta zis deferred compensation:

Deferred compensation is an arrangement in which a portion of an employee's income is paid out at a date after which that income is actually earned. Examples of deferred compensation include pensions, retirement plans, and employee stock options. The primary benefit of most deferred compensation is the deferral of tax to the date(s) at which the employee actually receives the income.

http://en.wikipedia.org/wiki/Deferred_compensation

Sistemul există şi la noi în România:

Daca vrei mai multi bani decat cei care iti vin din pensia de stat sau cea obligatorie, atunci trebuie sa te gandesti si la o pensie facultativa. Astfel, ai posibilitatea de a avea un venit suplimentar, care te va ajuta sa-ti pastrezi standardele de viata in momentul in care nu vei mai lucra. Iar in momentul pensionarii dispui de banii economisiti de tine in acest scop de-a lungul anilor. Pensia facultativa este singura pensie la care poti contribui cu pana la 15% din salariu.

Poti alege singur cu ce suma vrei sa contribui, cu conditia ca suma la care te-ai gandit sa nu depaseasca 15% din venitul tau lunar brut impozabil. Suma minima a contributiei trebuie sa fie de 45 RON/luna.

Cum platesti contributia?

- Poti plati chiar tu, prin mijloacele oferite de banca la care ti-ai deschis contul curent sau de salariu. Citeste aici mai multe despre modalitatile de plata

- Sau poate plati angajatorul tau: el va retine lunar din salariul tau suma ce reprezinta contributia ta, transferand-o catre administratorul fondului de pensii.

Daca si angajatorul a decis sa contribuie in numele lui pentru tine, va transfera lunar contributia sa catre administratorul de fond, sumele respective fiind convertite in unitati de fond care vor intra in contul tau.

http://asigurari-pensii.ing.ro/Asigurari-Pensii/Pensii/pensi...

Punând toate informaţiile astea cap la cap, eu aş zice că eligible compensation este acel salariu, sau mai bine zis acea parte din salariul angajatului din care se reţine de către angajator contribuţia la pensia facultativă şi se varsă la un fond privat de pensii ales de angajat şi agreat de angajator.

Din păcate, e cam lungă expresia asta; mai pe scurt, i-aş zice salariul eligibil pentru reţinerea contribuţiei la pensia facultativă; şi aşa e lung, dar altceva mai scurt nu îmi vine în minte pe moment. Poate o mai avea lumea idei.

Ovidiu Martin Jurj
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 12
Grading comment
Multumesc mult!