KudoZ home » English to Romanian » Aerospace / Aviation / Space

rapid exit taxiway

Romanian translation: bretea de degajare rapidă


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rapid exit taxiway
Romanian translation:bretea de degajare rapidă
Entered by: Camelia Frunză

01:02 Aug 4, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Aerospace / Aviation / Space / Airports / Air Transportation
English term or phrase: rapid exit taxiway
Probabil pe unde iese avionul dupa ce a aterizat ca sa elibereze pista repede...
elfstone
bretea de degajare rapidă
Explanation:
aşa este în documentele oficiale - cel puţin aşa am găsit

HOTĂRÂRE nr.94 din 24 februarie 1992
privind obiectivul de investitii "Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului International Bucuresti - Otopeni"
- cale de rulare specializata pentru calatori la pista de decolare aterizare nr. 1 m 2.925 - prelungire cale de rulare si bretele de degajare la pista de decolare aterizare nr. 2 m 3.120
http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=1317...
----------------------------
de la MT
NOTA DE FUNDAMENTARE
Realizarea obiectivului Aeroportul International Henri Coanda - Bucuresti a inceput in urma cu 38 de ani pe amplasamentul vechiului aerodrom militar.
Extinderea si amenajarea caii de rulare Oscar si a bretelei de degajare rapida Victor, inclusiv balizajul aferent;
http://www.mt.ro/transparenta/HG_ finantare_lucrari_dezvolta...
-------------
International Bucuresti-Otopeni SA este Compania Nationala Aeroportul Henri Coanda ... bretelele de degajare rapida, Companiei Nationale Aeroportul ...
http://www.competition.ro/decizii/2005/111.pdf
Selected response from:

Camelia Frunză
Romania
Grading comment
asta era, stiam eu ;)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1bretea de degajare rapidă
Camelia Frunză
4cale de ieşire rapidăCristian Nicolaescu
4pistă de degajare rapidă
Bogdan Burghelea


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pistă de degajare rapidă


Explanation:
acesta este sensul, aşa cum corect aţi intuit

Bogdan Burghelea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 3

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cale de ieşire rapidă


Explanation:
o altă variantă

vezi "Rapid exit taxiways" şi "Voies de sortie rapide" la adresele :

http://www.tc.gc.ca/publications/EN/TP312/PDF/HR/TP312E.pdf
http://www.tc.gc.ca/publications/FR/TP312/PDF/HR/TP312F.pdf

alte variante
http://canada.gc.ca/cgi-bin/termium.pl?lang=e&stt=&op=&brows...

Cristian Nicolaescu
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 61

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
bretea de degajare rapidă


Explanation:
aşa este în documentele oficiale - cel puţin aşa am găsit

HOTĂRÂRE nr.94 din 24 februarie 1992
privind obiectivul de investitii "Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului International Bucuresti - Otopeni"
- cale de rulare specializata pentru calatori la pista de decolare aterizare nr. 1 m 2.925 - prelungire cale de rulare si bretele de degajare la pista de decolare aterizare nr. 2 m 3.120
http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=1317...
----------------------------
de la MT
NOTA DE FUNDAMENTARE
Realizarea obiectivului Aeroportul International Henri Coanda - Bucuresti a inceput in urma cu 38 de ani pe amplasamentul vechiului aerodrom militar.
Extinderea si amenajarea caii de rulare Oscar si a bretelei de degajare rapida Victor, inclusiv balizajul aferent;
http://www.mt.ro/transparenta/HG_ finantare_lucrari_dezvolta...
-------------
International Bucuresti-Otopeni SA este Compania Nationala Aeroportul Henri Coanda ... bretelele de degajare rapida, Companiei Nationale Aeroportul ...
http://www.competition.ro/decizii/2005/111.pdf


Camelia Frunză
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
asta era, stiam eu ;)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Laurentiu Chiriac: Asa este, acesti termeni sunt f. exacti si nu pot fi inlocuiti prin perifraze.
59 mins
  -> mulţumesc