KudoZ home » English to Romanian » Aerospace / Aviation / Space

Hub-and-Spoke

Romanian translation: centru aviatic cu linii de colectare si distributie pasageri


13:31 May 17, 2003
English to Romanian translations [Non-PRO]
Aerospace / Aviation / Space / aviation
English term or phrase: Hub-and-Spoke
Flights on Hub-and-spoke organizations.

Cu multumiri,
Tweety
Tweety
Romanian translation:centru aviatic cu linii de colectare si distributie pasageri
Explanation:
Sistem de directionare a avioanelor cu numar mic de pasageri catre un centru aviatic, unde pasagerii pot fi redistribuiti in aeronave mai mari si transportati la destinatia lor finala.


Grand Dictionnaire E-F

centru aviatic cu linii de colectare si distributie pasageri


--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-17 19:52:02 (GMT)
--------------------------------------------------

Anca Nitu are dreptate definitia ar trebui sa sune astfel :

Sistem de directionare a avioanelor catre un centru aviatic, unde pasagerii pot fi redistribuiti in aeronave cu numar mic de pasageri si transportati la destinatia lor finala.

Am gasit si o alta definitie:

Serviciu aerian care dirijeaza traficul dinspre mai multe orase intr-un punct nodal destinat asigurarii legaturilor cu alte zboruri catre destinatia finala.


http://www.utahtrade.com/E-Business/glossary-of-terms.htm


Selected response from:

Cristian Nicolaescu
Grading comment
Multumesc tuturor.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1centru aviatic cu linii de colectare si distributie pasageriCristian Nicolaescu
4 +1inversAnca Nitu
3hub-and-spoke
Daniela McKeeby


Discussion entries: 3





  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
centru aviatic cu linii de colectare si distributie pasageri


Explanation:
Sistem de directionare a avioanelor cu numar mic de pasageri catre un centru aviatic, unde pasagerii pot fi redistribuiti in aeronave mai mari si transportati la destinatia lor finala.


Grand Dictionnaire E-F

centru aviatic cu linii de colectare si distributie pasageri


--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-17 19:52:02 (GMT)
--------------------------------------------------

Anca Nitu are dreptate definitia ar trebui sa sune astfel :

Sistem de directionare a avioanelor catre un centru aviatic, unde pasagerii pot fi redistribuiti in aeronave cu numar mic de pasageri si transportati la destinatia lor finala.

Am gasit si o alta definitie:

Serviciu aerian care dirijeaza traficul dinspre mai multe orase intr-un punct nodal destinat asigurarii legaturilor cu alte zboruri catre destinatia finala.


http://www.utahtrade.com/E-Business/glossary-of-terms.htm





    Reference: http://www.disenchanted.com/dis/lookup.html?node=1550
    Reference: http://www.granddictionnaire.com/btml/fra/r_motclef/index800...
Cristian Nicolaescu
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 61
Grading comment
Multumesc tuturor.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Сергей Лузан
32 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
invers


Explanation:

aeroport/ centru aviatic mare care dirijeaza si traficul aviatic local, redistribuind pasageri in aeronave mai mici pentru a fi transportati la destinatia finala care de obicei este un aeroport mic, local.

Source: The Collins English Dictionary © 2000 HarperCollins Publishers:

hub-and-spoke
noun [modifier] denoting a method of organizing intercontinental air traffic in which one major airport is used as a feeder for local airports

poti sa-i zici ceva de genul:
mare centru aviatic/ aeroport international cu optiuni/posibilitati de colectare si distribuire a pasagerilor spre centre aviatice locale


--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-19 14:35:58 (GMT)
--------------------------------------------------

Serviciu aerian care dirijeaza traficul dinspre mai multe orase intr-un punct nodal destinat asigurarii legaturilor cu alte zboruri catre destinatia finala.

nu prea merge, hub & spoke este tocmai punctul nodal DIN CARE se dirijeaza traficul

asa ca poate merge:
(mare) punct nodal de trafic aerian care colecteaza si distribuie traficul spre centre aviatice locale

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristian Nicolaescu: aveti dreptate - vedeti nota
4 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hub-and-spoke


Explanation:
Incearca Google -> Advanced Search -> French/Italian/German/Spanish/etc.
Hub-and-spoke se refera la un sistem radial, centru + puncte periferice si se poate folosi si in alte domenii (economic, retele etc.). Expresia a fost preluata in majoritatea limbilor, de obicei urmata de o explicatie.

Daniela McKeeby
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian