ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Romanian » Aerospace / Aviation / Space

exhaust heat exchanger

Romanian translation: schimbător de căldură recuperator/cu recuperare

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:exhaust heat exchanger
Romanian translation:schimbător de căldură recuperator/cu recuperare
Entered by: raikks

17:07 Jun 10, 2012
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Aerospace / Aviation / Space
English term or phrase: exhaust heat exchanger
These are usually ventilated by ram air which may be filtered and heated prior to entering the cabin. The air is vented overhead via external vents. The biggest problem is heating and this may be achieved by using an engine >exhaust heat exchanger
raikks
Romania
schimbător de căldură recuperator/cu recuperare
Explanation:
Este vorba de recuperarea căldurii din gazele de ardere, termenul se folosește la boilere și schimbătoare de căldură.
http://www.eudict.com/index.php?lang=romeng&word=recuperator

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2012-06-10 22:11:49 GMT)
--------------------------------------------------

....cu recuperarea căldurii de la gazele de ardere ale motorului....
Selected response from:

ION CAPATINA
United States
Grading comment
Mulțumesc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2schimbător de căldură recuperator/cu recuperare
ION CAPATINA
5schimbator de caldura gaze de ardere (de la motor) - aer
mihaela.
Summary of reference entries provided
schimbător de căldură cu gaze evacuate de motor
elena1310

Discussion entries: 3





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
schimbător de căldură recuperator/cu recuperare


Explanation:
Este vorba de recuperarea căldurii din gazele de ardere, termenul se folosește la boilere și schimbătoare de căldură.
http://www.eudict.com/index.php?lang=romeng&word=recuperator

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2012-06-10 22:11:49 GMT)
--------------------------------------------------

....cu recuperarea căldurii de la gazele de ardere ale motorului....

ION CAPATINA
United States
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 976
Grading comment
Mulțumesc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  mihaela.: nope; "cu recuperare" nu are ce cauta aici. Schimbatorul de caldura, in sine, exact asta face: recupereaza. Folosirea temenului, insa, nu-si are are sens aici. Amanunte la discutii :-)
6 mins
  -> Nu toate schimbătoarele de căldură recuperează din gazele de ardere, acesta da. Am instalat schimbătoare de căldură. Orice boiler are unul. Cele care folosesc gaze de ardere sunt cu recuperarea căldurii.

agree  Florin Ular: Într-adevăr, nu toate schimbătoarele de căldură recuperează căldura gazelor evacuate. De ex., la centralele termice, numai cele moderne sunt mai nou echipate cu recuperarea căldurii prin recircularea gazelor arse, aducând astfel un plus de eficiență.
9 hrs
  -> Mulțumesc, Florin. Am lucrat cu centrale termice mari și mici.

agree  RODICA CIOBANU
10 hrs
  -> Mulțumesc, Rodi!

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
schimbator de caldura gaze de ardere (de la motor) - aer


Explanation:
Sau simplu, schimbator de caldura gaze de ardere - aer.
Personal, de cate ori este vreo neclaritate sau limba tinta nu reda ideea la fel de usor, prefer sa dau denumirea tehnica exacta. Chiar daca, precum in acest caz, adag un pic la text. O fac, insa, fara sa schimb in vreun fel sensul.



mihaela.
Canada
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 164
Notes to answerer
Asker: Mulțumesc.





Reference comments


21 mins peer agreement (net): +1
Reference: schimbător de căldură cu gaze evacuate de motor

Reference information:
engine exhaust heat exchanger

elena1310
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 140
Note to reference poster
Asker: Mulțumesc.


Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  mihaela.
21 mins