KudoZ home » English to Romanian » Agriculture

"low input farming"

Romanian translation: agricultură cu inputuri reduse


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:low-input farming
Romanian translation:agricultură cu inputuri reduse
Entered by: Lucica Abil

16:34 Nov 1, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Science - Agriculture / research
English term or phrase: "low input farming"
low input farming, biodiversity, animal health, rural development (title)
Ioana Bostan
agricultură bazată pe reducerea folosirii chimicalelor
Explanation:
***Low-input farming*** is based on a reduction--but not necessarily elimination--of chemical fertilizers, insecticides, and herbicides. Farmers are adopting these practices primarily to reduce costs, but also because they want to minimize impact on the environment or because they perceive future pesticide regulations.
In a search for information on how ***to farm with fewer chemicals***, it is helpful to examine alternative farming systems in existence that largely exclude chemicals in favor of biological farming practices. Experiences of producers who've successfully practiced these methods are valuable to farmers considering a transition to ***low-input sustainable agriculture***.
http://www.ru.org/artagri.html

...îmbunătăţirea calităţii alimentelor (vegetale, animale) şi ***reducerea folosirii pesticidelor şi chimicalelor în agricultură*** cu impact important şi rapid asupra calităţii vieţii...
http://www.mct.ro/web/2/actnorm/rom/hg556_01_a2b.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-11-01 18:24:26 GMT)
--------------------------------------------------

Poate mai elegant: ”agricultură bazată pe reducerea folosirii îngrăşămintelor chimice şi a pesticidelor”

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-11-01 19:25:28 GMT)
--------------------------------------------------

Am găsit şi ***agricultură cu inputuri reduse***. Noul DOOM acceptă input-inputuri.

(a) metode de producţie şi prelucrare mai sigure si nepericuloase pentru mediu precum şi hrană pentru animale şi produse alimentare mai sănătoase, nutritive, funcţionale şi diversificate, bazate pe sisteme cum ar fi producţie integrată, ***agricultură cu input-uri reduse***, inclusiv agricultura organică, precum şi utilizarea ştiinţelor plantelor si animalelor şi a biotehnologiilor;
http://209.85.129.104/search?q=cache:k6TOleKSAHMJ:www.mct.ro...

21. Agricultura extensivă cu inputuri reduse: de subzistenţă, cu o producţie slab competitivă. Poate afecta într-o anumită măsură mediul înconjurător, inclusiv calitatea biomasei, mai ales prin dezechilibre de nutriţie. Îngrăşămintele minerale şi alte substanţe agrochimice (erbicide, insecto-fungicide, amendamente minerale) etc., nu sunt practic utilizate, sau aplicate doar în cantităţi foarte mici (cu excepţia sectorului legumicol). De asemenea, hibrizii şi soiurile performante nu sunt răspândiţi pe scară largă. Acest sistem este practicat şi în România de către producătorii individuali.
http://www.icpa.ro/PA/PA1A.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 day7 hrs (2006-11-03 00:29:39 GMT)
--------------------------------------------------

Se pare că există o oarecare diferenţă între ”low-input farming/agriculture” şi ”ecological farming/agriculture”.

This description encompasses a *wide range of farming systems* including those referred to as *low-input sustainable agriculture* (LISA), organic, biological, *ecological*, agroecological, biodynamic, regenerative, alternative, natural and permanent (permaculture). Although these systems are sustainable to differing degrees, all fall within the boundaries of the description above.

http://www.agrenv.mcgill.ca/agrecon/ecoagr/doc/sustain.htm
Selected response from:

Lucica Abil
Romania
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5agricultura ecologica/biologica
Anca Petrescu
3 +1agricultură bazată pe reducerea folosirii chimicalelor
Lucica Abil


  

Answers


21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
low input farming
agricultura ecologica/biologica


Explanation:
Agricultura ecologica este acel tip de agricultura care se bazeaza pe minimalizarea folosirii de materiale externe, pe interzicerea utilizarii substantelor chimice de sinteza ca fertilizanti si amelioratori ai solului, pesticide, ingrediente pentru prepararea furajelor, ingrediente si auxiliari pentru prepararea alimentelor.



    Reference: http://www.euractiv.ro/uniunea-europeana/articles%7CdisplayA...
    Reference: http://agribios.tripod.com/
Anca Petrescu
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
low input farming
agricultură bazată pe reducerea folosirii chimicalelor


Explanation:
***Low-input farming*** is based on a reduction--but not necessarily elimination--of chemical fertilizers, insecticides, and herbicides. Farmers are adopting these practices primarily to reduce costs, but also because they want to minimize impact on the environment or because they perceive future pesticide regulations.
In a search for information on how ***to farm with fewer chemicals***, it is helpful to examine alternative farming systems in existence that largely exclude chemicals in favor of biological farming practices. Experiences of producers who've successfully practiced these methods are valuable to farmers considering a transition to ***low-input sustainable agriculture***.
http://www.ru.org/artagri.html

...îmbunătăţirea calităţii alimentelor (vegetale, animale) şi ***reducerea folosirii pesticidelor şi chimicalelor în agricultură*** cu impact important şi rapid asupra calităţii vieţii...
http://www.mct.ro/web/2/actnorm/rom/hg556_01_a2b.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-11-01 18:24:26 GMT)
--------------------------------------------------

Poate mai elegant: ”agricultură bazată pe reducerea folosirii îngrăşămintelor chimice şi a pesticidelor”

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-11-01 19:25:28 GMT)
--------------------------------------------------

Am găsit şi ***agricultură cu inputuri reduse***. Noul DOOM acceptă input-inputuri.

(a) metode de producţie şi prelucrare mai sigure si nepericuloase pentru mediu precum şi hrană pentru animale şi produse alimentare mai sănătoase, nutritive, funcţionale şi diversificate, bazate pe sisteme cum ar fi producţie integrată, ***agricultură cu input-uri reduse***, inclusiv agricultura organică, precum şi utilizarea ştiinţelor plantelor si animalelor şi a biotehnologiilor;
http://209.85.129.104/search?q=cache:k6TOleKSAHMJ:www.mct.ro...

21. Agricultura extensivă cu inputuri reduse: de subzistenţă, cu o producţie slab competitivă. Poate afecta într-o anumită măsură mediul înconjurător, inclusiv calitatea biomasei, mai ales prin dezechilibre de nutriţie. Îngrăşămintele minerale şi alte substanţe agrochimice (erbicide, insecto-fungicide, amendamente minerale) etc., nu sunt practic utilizate, sau aplicate doar în cantităţi foarte mici (cu excepţia sectorului legumicol). De asemenea, hibrizii şi soiurile performante nu sunt răspândiţi pe scară largă. Acest sistem este practicat şi în România de către producătorii individuali.
http://www.icpa.ro/PA/PA1A.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 day7 hrs (2006-11-03 00:29:39 GMT)
--------------------------------------------------

Se pare că există o oarecare diferenţă între ”low-input farming/agriculture” şi ”ecological farming/agriculture”.

This description encompasses a *wide range of farming systems* including those referred to as *low-input sustainable agriculture* (LISA), organic, biological, *ecological*, agroecological, biodynamic, regenerative, alternative, natural and permanent (permaculture). Although these systems are sustainable to differing degrees, all fall within the boundaries of the description above.

http://www.agrenv.mcgill.ca/agrecon/ecoagr/doc/sustain.htm

Lucica Abil
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 6
Grading comment
multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Prims-Grup: Corect! Dar poate se gaseste un inlocuitor pentru "chimicale". ;-)
35 mins
  -> Mulţumesc! Nici mie nu-mi prea place. Am putea spune ”substanţe chimice” sau să le enumerăm: ”îngrăşăminte chimice şi pesticide”.