KudoZ home » English to Romanian » Art, Arts & Crafts, Painting

mist green

Romanian translation: verde opal


11:51 Sep 12, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting / bodywork
English term or phrase: mist green
Culoarea unei maşini. Ceva de genul ăsta: http://www.portholeauthority.com/thenewtbird/2002/rides/LT_q...
Help !
Valentin Cirdei
Romania
Romanian translation:verde opal
Explanation:
Revin cu o propunere, pentru ca verde opal sau opalin mi se pare cea mai apropiata nuanta de cea a masinii din fotografie...

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2007-09-12 12:24:45 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.cristalissima.com/images/rocaille/VERTOPL.jpg

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2007-09-12 12:34:54 GMT)
--------------------------------------------------

Si ar mai fi asemanator si cu "milky green" -
verde laptos - http://www.specialgifts.com/proddetail.asp?prod=LGGM467jd
Selected response from:

Madalina Gavrila-Milliot
Luxembourg
Grading comment
Mulţumesc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4verde opal
Madalina Gavrila-Milliot
5 +1verde ceţos
Simona Hagiu
4 +1verde migdal
Florin Ular
4 +1verde pal/stersAnca Buzatu
4vernilAnca Nitu
4ceata verzuie
dragostea
3 +1verde brumariu
adami
3verde fumuriu
Madalina Gavrila-Milliot


Discussion entries: 5





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
verde pal/sters


Explanation:
o propunere

Anca Buzatu
Austria
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adriana Crihan: http://www.grailcoat.com/index.php?p=gcchart.htm
21 mins

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ceata verzuie


Explanation:
Mist este o ceata subtire, transparenta, care apare la nivelul solului. Deci poate fi vorba de o culoare verde pal, pastelata, fara stralucire, cu o proportie considerabila de alb in ea.


    Reference: http://www.colourlovers.com/color/ECEEE4/mist_green
dragostea
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verde fumuriu


Explanation:
o alta idee...

Madalina Gavrila-Milliot
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
verde ceţos


Explanation:
este folosita ca expresie de culoare

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2007-09-12 12:08:06 GMT)
--------------------------------------------------

Filmul are in el puterea de a creea acel orgasm al imaginii de care s-a vorbit. Galbenul, portocaliul, culoarea furnirului de cires, caramiziul, ros-portocaliul si rosul – culorile de baza in film - sunt nenaturale, iluminate puternic, ca atunci cand le apropii foarte mult de lumina unui bec. Incandescente, cam asa, ca in avatarul lui Ambra Blu… Exista si gama intunecata de culori care alterneaza mereu cu prima (negru-petrol, verde-cetos, ocru-greu si mereu alb-negrul de la TV).


--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2007-09-12 12:24:14 GMT)
--------------------------------------------------

iata aici un fragment dintr-un scriitor roman, Petru Ursache

http://convorbiri-literare.dntis.ro/URSACHEmai7.html



Simona Hagiu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Am văzut două rezultate pe google, dar par traduceri. Apropo, Delicatessen merită văzut :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca
1 hr
  -> Multumesc, Lucian

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
verde opal


Explanation:
Revin cu o propunere, pentru ca verde opal sau opalin mi se pare cea mai apropiata nuanta de cea a masinii din fotografie...

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2007-09-12 12:24:45 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.cristalissima.com/images/rocaille/VERTOPL.jpg

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2007-09-12 12:34:54 GMT)
--------------------------------------------------

Si ar mai fi asemanator si cu "milky green" -
verde laptos - http://www.specialgifts.com/proddetail.asp?prod=LGGM467jd


    Reference: http://images.google.fr/imgres?imgurl=http://www.cristalissi...
Madalina Gavrila-Milliot
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Buzatu
35 mins
  -> multumesc

agree  Cristiana Coblis
51 mins
  -> multumesc

neutral  adami: Cu rezerva ca se poate intelege prin v.o. o nuanta mult mai inchisa - iata o poza cu o masina "opal green" pe net - www.bburago.info/photos/0044.jpg. Am vrut doar sa observ ca nu e o nuanta prin definitie deschisa, cum ar cere contxt., dar se poate folosi
1 hr
  -> tot pe net am vazut ca si verdele opal/opalin se declina in nuante mai inchise sau mai deschise, dar asa putem continua la infinit :))

agree  Maria Diaconu: se potriveşte definiţiei şi culorii de aici http://pourpre.com/chroma/dico.php?typ=fiche&ent=opalin
1 hr
  -> multumesc

agree  Oana Duta: Se potriveşte şi sună şi f. bine, dă un aer de eleganţă. Ca un exemplu, la o anumită marcă de maşini (fără reclamă :D) e disponibilă culoarea"roşu tango" (cât de roşu e tango-ul?), deci se pune accentul şi pe o formulare cât mai atrăgătoare
17 hrs
  -> multumesc, Oana

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
verde brumariu


Explanation:
Daca e exact nuanta aia de "verde turbat", atunci chiar fistic e nuanta cea mai apropiata, daca e mai dechis, atunci e verde brumariu. V. migdal e mult mai inchis (v. http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.classiccar...

adami
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristiana Coblis: sau "verde-rouă" / "verde-de-rouă" ca să nu-i zicem chiar "verde înrourat" Cred că mist sugerează faptul că e o nuanţă deschisă, pe când brumă parcă sugerează ceva închis. În rest sunt de acord.
17 mins
  -> Verde brumariu este culoarea ovazului verde, cam asa - http://www.vortexhealth.net/barley1.jpg (bruma o fi deprimanta, da' nu-i inchisa la culoare :))

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vernil


Explanation:
http://images.google.ca/images?hl=en&q=eau-de-Nil, &oe=UTF-8...
ii zice si eau-de-Nil :) in engl si franceza
vezi imagini in romana
http://images.google.ca/images?svnum=10&um=1&hl=en&q=vernil

asta e culoarea de pe masina data ca referinta :):):) faceti o verificare vizuala a imaginilor :)

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
verde migdal


Explanation:
„Nuantele de verde trec de la smarald stralucitor si topaz la verde-migdal, oliv combinate cu tonuri de bej, mahon, rosu.”

http://www.egirl.ro/Cromatica-verii-2006,a607.html

Aş zice că acest tip de verde este undeva între verdele smarald strălucitor şi oliv care tinde spre kaki.



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-09-12 14:16:54 GMT)
--------------------------------------------------

Almond green

http://images.google.com/images?svnum=10&um=1&hl=en&client=f...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-09-12 14:19:20 GMT)
--------------------------------------------------

Greeen almonds:

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://artsuppliesonl...

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://artsuppliesonl...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-09-12 14:20:42 GMT)
--------------------------------------------------


O paletă de culori, poate te ajută:

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.gyform.it/...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-09-12 14:22:45 GMT)
--------------------------------------------------

„19 Sunset Trail
Austin, TX 78745
(H) 512-892-4068
1975 Austin Mini 1275 (Almond Green / Old English White Top)
See some pics of Bob's car on the dock in the UK here. (Note the New MINIs in the background!) ”

http://miniownersoftexas.org/wiki/index.php?title=Image:Bob_...

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2007-09-13 06:06:42 GMT)
--------------------------------------------------


Am mai întâlnit recent nuanţa „verde-pastel”. Pare aproape.



Florin Ular
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu: ce anume este verde la migdal, poate frunzele, dar cine a văzut vreodată frunze de migdal? mi se pare prea ambiguu. Da, acum am înţeles! So, agree.
1 hr
  -> So, mulţumesc :)