KudoZ home » English to Romanian » Art/Literary

early-stage research

Romanian translation: faza preliminara cercetarii


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:early-stage research
Romanian translation:faza preliminara cercetarii
Entered by: Cris Hirzoiu

17:36 Oct 27, 2002
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary / educational science
English term or phrase: early-stage research
early-stage research
basic research
desk-research

early-stage research to improve the state-of the-art in educational hardware and software, digital content, networked applications, and other technology-enabled applications of pedagogy and assessment
Cum se traduc exact aceste etape de cercetare/documentare din cadrul realizarii unui studiu.
Cristiana Coblis
Romania
faza preliminara cercetarii
Explanation:
Am gasit urm. etape:
- aprecierea
-faza preliminara cercetarii
-cercetarea
-interpretarea
-evaluarea
Definiţie

"Faza preliminară a cercetării constituie o etapă importantă a procesării informaţiei, dar deseori neglijată de către cei care iniţiază un proiect de cercetare sau care caută date ce le sunt necesare. Faza preliminară a cercetării permite construirea unor conexiuni între subiectul, întrebarea sau informaţia necesară şi cunoştinţele anterioare ale persoanelor interesate. Acestea pot începe prin a căuta pagini web relevante sau prin formularea unor întrebări care se concentrează asupra cunoştinţelor anterioare despre subiectul ales şi asupra datelor noi pe care vor să le obţină. Acest proces poate solicita implicarea într-un demers de cercetare a surselor cu caracter general, în vederea construirii unei imagini de ansamblu asupra subiectului şi a clarificării subtemelor. Faza preliminară a cercetării oferă posibilitatea de concentrare asupra unui subiect specific şi asupra informaţiilor necesare" (Pappas&Tepe, 1997).

Note. Pathways to Knowledge (www.pathwaysmodel.com), by M.L. Pappas and A.E. Tepe, 1997, is used with permission from Follett Software Company. Copyright by Follett Software Company, 1391 Corporate Drive, McHenry, Illinois 60050.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-27 18:35:34 (GMT)
--------------------------------------------------

cred ca mai bine e \"cercetare de baza\" - am gasit multe referinte cu google
Selected response from:

Cris Hirzoiu
Austria
Grading comment
Multumesc, Cris!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6faza preliminara cercetariiCris Hirzoiu
3Alcatuirea bibliografieiMaricica W.


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Alcatuirea bibliografiei


Explanation:
Cercetarea propriu-zisa
Formularea concluziilor

Nu cred ca exista denumiri mai specializate pentru etapele cercetarii, dar nu sunt sigura.

HTH


Maricica W.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 359

49 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
faza preliminara cercetarii


Explanation:
Am gasit urm. etape:
- aprecierea
-faza preliminara cercetarii
-cercetarea
-interpretarea
-evaluarea
Definiţie

"Faza preliminară a cercetării constituie o etapă importantă a procesării informaţiei, dar deseori neglijată de către cei care iniţiază un proiect de cercetare sau care caută date ce le sunt necesare. Faza preliminară a cercetării permite construirea unor conexiuni între subiectul, întrebarea sau informaţia necesară şi cunoştinţele anterioare ale persoanelor interesate. Acestea pot începe prin a căuta pagini web relevante sau prin formularea unor întrebări care se concentrează asupra cunoştinţelor anterioare despre subiectul ales şi asupra datelor noi pe care vor să le obţină. Acest proces poate solicita implicarea într-un demers de cercetare a surselor cu caracter general, în vederea construirii unei imagini de ansamblu asupra subiectului şi a clarificării subtemelor. Faza preliminară a cercetării oferă posibilitatea de concentrare asupra unui subiect specific şi asupra informaţiilor necesare" (Pappas&Tepe, 1997).

Note. Pathways to Knowledge (www.pathwaysmodel.com), by M.L. Pappas and A.E. Tepe, 1997, is used with permission from Follett Software Company. Copyright by Follett Software Company, 1391 Corporate Drive, McHenry, Illinois 60050.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-27 18:35:34 (GMT)
--------------------------------------------------

cred ca mai bine e \"cercetare de baza\" - am gasit multe referinte cu google


    Reference: http://www.intime.uni.edu/model/Romanian_Model/information/p...
Cris Hirzoiu
Austria
PRO pts in pair: 39
Grading comment
Multumesc, Cris!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Moldovan do Amaral
12 mins
  -> multumesc, Cristina

agree  Raluca Ion
33 mins
  -> multumesc, Raluca

agree  Roxana Marian
1 hr
  -> multumesc, Roxana

agree  Elvira Stoianov
3 hrs
  -> multumesc, Elvira

agree  Katza
4 hrs
  -> multumesc, Katza

agree  Inga Murariu
1 day45 mins
  -> multumesc, Inga