KudoZ home » English to Romanian » Automotive / Cars & Trucks

bogie lift

Romanian translation: dispozitiv de ridicare a boghiului


10:39 Feb 20, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: bogie lift
Din păcate nu am context, doar atât ştiu că este o parte a unui camion care trebuie verificată.
Elvira Stoianov
Luxembourg
Romanian translation:dispozitiv de ridicare a boghiului
Explanation:
bogie = boghiu; boghiuri pot avea doar locomotivele sau vagoanele de cale ferata, tramviele, metrourile. Un boghiu este format dintr-un cadru care are 2 sau 3 osii, fiecare osie avand cate doua roti. Decu boghiu poate fi cu 4 sau 6 roti in functie de tipul acestuia, insa nu poate exista la uh camion. Acesta poate avea un sasiu si boghiu.

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2006-02-20 11:09:48 GMT)
--------------------------------------------------

corectie: camionul poate avea un sasiu si nu un boghiu

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-02-20 12:23:12 GMT)
--------------------------------------------------

Scuze, Elvira. Greseala de tipar. De aceea am facut corectia. Vezi insa adresa la care face referire Cristian. Este mai completa si poate te ajuta mai mult. Eu lucrez intr-o fabrica producatoare de boghiuri pentru locomotive, tramvaie, metrou si vagoane de cale ferata. Este evident insa, conform adresei lui Cristian, ca exsista si "Camioane pentru şine şi pentru drumuri concepute în principal pentru a putea să circule în acelaşi timp pe şine şi pe drum. Aceste vehicule ale căror roţi cu anvelope rulează pe şine, sunt echipate între altele, în faţă şi în spate, cu un dispozitiv de tip boghiu; un cric hidraulic ridică acest element în scopul de a permite camioanelor reluarea drumului". De aceea am spus ca raspunsul lui Cristian este mai complet. Recunosc faptul ca, pana azi, nu am stiut ca exista si astfel de camioane. Sper ca nu te-am incurcat prea tare.
Selected response from:

felicia_za
Grading comment
mersi
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2dispozitiv de ridicare a boghiului
felicia_za
4 +1ascensor pentru ridicarea boghiului
Iosif JUHASZ
4vezi alternativestelian


Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ascensor pentru ridicarea boghiului


Explanation:
Sper sa te ajute.


    Reference: http://www.rail.ac/jr/others/aboshi2000/lift-bogie.jpg
Iosif JUHASZ
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 107

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Chaplin
7 mins

44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vezi alternative


Explanation:
Sunt doua feluri de "bogie" : cele independente cu rotile, arcurile si pivotul central, pe care se aseaza restul vagonului de cale ferata sau caroseria unui camion de marfa, si cele atasate la un camion de marfa unde exista roti suplimentare pentru sarcini mari.
Daca e vorba de un boghiu independent traducerea "lift pentru manevrat boghiul" ar fi OK.
Pentru rotile suplimentare care sunt in pozitie cand camionul e incarcat si "ridicate" cand camionul e gol, as traduce " dispozitiv de ridicat boghiul".
Vezi si http://en.wikipedia.org/wiki/Bogie

stelian
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
dispozitiv de ridicare a boghiului


Explanation:
bogie = boghiu; boghiuri pot avea doar locomotivele sau vagoanele de cale ferata, tramviele, metrourile. Un boghiu este format dintr-un cadru care are 2 sau 3 osii, fiecare osie avand cate doua roti. Decu boghiu poate fi cu 4 sau 6 roti in functie de tipul acestuia, insa nu poate exista la uh camion. Acesta poate avea un sasiu si boghiu.

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2006-02-20 11:09:48 GMT)
--------------------------------------------------

corectie: camionul poate avea un sasiu si nu un boghiu

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-02-20 12:23:12 GMT)
--------------------------------------------------

Scuze, Elvira. Greseala de tipar. De aceea am facut corectia. Vezi insa adresa la care face referire Cristian. Este mai completa si poate te ajuta mai mult. Eu lucrez intr-o fabrica producatoare de boghiuri pentru locomotive, tramvaie, metrou si vagoane de cale ferata. Este evident insa, conform adresei lui Cristian, ca exsista si "Camioane pentru şine şi pentru drumuri concepute în principal pentru a putea să circule în acelaşi timp pe şine şi pe drum. Aceste vehicule ale căror roţi cu anvelope rulează pe şine, sunt echipate între altele, în faţă şi în spate, cu un dispozitiv de tip boghiu; un cric hidraulic ridică acest element în scopul de a permite camioanelor reluarea drumului". De aceea am spus ca raspunsul lui Cristian este mai complet. Recunosc faptul ca, pana azi, nu am stiut ca exista si astfel de camioane. Sper ca nu te-am incurcat prea tare.

felicia_za
Works in field
PRO pts in category: 3
Grading comment
mersi

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristian Nicolaescu: cric hidrulic pentru ridicarea boghiurilor, http://72.14.207.104/search?q=cache:nx1xZuh-VyIJ:80.96.3.68:...
18 mins
  -> Multumesc, Cristian pentru apreciere, dar raspunsul tau este si mai exact

agree  Tudor Soiman: OSIE
1 hr