KudoZ home » English to Romanian » Automotive / Cars & Trucks

drag coefficient

Romanian translation: coeficient aerodinamic


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase: drag coefficient
Romanian translation:coeficient aerodinamic
Entered by: Laura Genescu (Briciu)

07:09 Aug 4, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: drag coefficient
The drag coefficient was reduced from 0.42 Cd to 0.40
Cd and, with it, wind noise and fuel consumption. This
feature was also supported by a longer fifth gear.
Laura Genescu (Briciu)
coeficient aerodinamic
Explanation:
1320 aparitii pe google

Denumire generica a coeficientilor adimensionali dependenti, in principal, de forma caroseriei si in legatura cu fortele si momentele aerodinamice specifice unui vehicul aflat in miscare. In functie de axa dupa care actioneaza fortele si momentele induse de fenomenul aerodinamic, acesti coeficienti sunt in numar de sase, si anume: Cx - coeficient aerodinamic de trena, Cy - coeficient aerodinamic de deriva, Cz - coeficient aerodinamic de portanta, Cl - coeficient aerodinamic de ruliu, Cm - coeficient aerodinamic de tangaj si Cm - coeficient aerodinamic de deviere. In jargonul automobilistic, prin coeficient aerodinamic se intelege, de regula, coeficientul aerodinamic de trena (Cx), care este cel mai relevant, in ce priveste aerodinamica automobilului, el fiind asociat rezistentei aerodinamice (componenta longitudinala, dupa axa X, a fortei aerodinamice).

http://www.netauto.ro/dictionar.php

Cx se mai noteaza si cu Cd


La cat de mare este masina, n-ai zice ca are un coeficient aerodinamic de doar 0,37, fapt ce atesta ca mai exista ingineri la GM. ...
www.apropo.ro/index.php?channelID=8&art=130949 - 79k - 2 Aug 2006 - În Cache - Pagini similare


Citroën - C-AirloungeImplementarea simultana a 4 sisteme de control a scurgerii aerului au dus la un coeficient aerodinamic de 0.26, ce aduce pasagerilor confort acustic, ...
www.eveman.ro/tehnologie/concepte/airlounge index.htm - 17k - În Cache - Pagini similare


Nissan 350 Z 3,5l V6 - Automotorclub.com - Mai mult decat masiniForma lui 350Z confera acestuia un coeficient aerodinamic de 0,29, cu rezistenta zero intre axul fata si spate. Fluxul de aer care circula deasupra ...
www.automotorclub.com/articole/nissan_350Z/index.htm - 17k - În Cache - Pagini similare


ProMotor - Cea mai citita revista auto din RomaniaBoxster se poate lauda si cu un coeficient aerodinamic de 0,29, fata de 0,31 la vechea generatie. In plus, aerodinamica este ajutata de noul design al ...
www.promotor.ro/Boxster_boys - 21k - În Cache - Pagini similare

Selected response from:

Cristian Nicolaescu
Grading comment
Mersi mult!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2coeficient aerodinamicCristian Nicolaescu
5coeficient de rezistenta la rulare
asco
4 +1coeficient/modul de rezistenţă
Mihaela BUFNILA


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
coeficient/modul de rezistenţă


Explanation:
"coeficient care indică rezistenţa întâmpinată de un corp care se mişcă înr-un fluid" spune Dictionarul Tehnic

Mihaela BUFNILA
Romania
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Camelia Frunză: coeficient http://www.autoghid.ro/masini/glosar/pageID_6/l_/7.html
55 mins
  -> Mulţumesc, Camelia.

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
coeficient de rezistenta la rulare


Explanation:
(Cd) rezistenta la rulare datorata in mare parte turtirii pneului, situatie in care roata trebuie sa invinga un moment de rostogolire corespunzator trecerii peste muchia dinamica formata la marginea petei de contact. Cu cat roata e mai dezumflata, cu atat Cd e mai mare.

Rezistenţa la rulare
Reprezinta forţa pe care o intampina anvelopele la deplasare in contactul cu calea de rulare. Aceasta este influenţată de diferiţi factori: tipul anvelopei, lăţimea anvelopei, forma profilului anvelopei, compozitia materialului suprafeţei de rulare a anvelopei, încărcarea autovehiculului şi presiunea aerului.


Motorul mai are de invins printre altele si rezistenta aerodinamica (Cx)


    Reference: http://www.skoda.ro/technik_abc.php?SM_ID=192&SL_ID=358&PHPS...
asco
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 28

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
drag coefficient
coeficient aerodinamic


Explanation:
1320 aparitii pe google

Denumire generica a coeficientilor adimensionali dependenti, in principal, de forma caroseriei si in legatura cu fortele si momentele aerodinamice specifice unui vehicul aflat in miscare. In functie de axa dupa care actioneaza fortele si momentele induse de fenomenul aerodinamic, acesti coeficienti sunt in numar de sase, si anume: Cx - coeficient aerodinamic de trena, Cy - coeficient aerodinamic de deriva, Cz - coeficient aerodinamic de portanta, Cl - coeficient aerodinamic de ruliu, Cm - coeficient aerodinamic de tangaj si Cm - coeficient aerodinamic de deviere. In jargonul automobilistic, prin coeficient aerodinamic se intelege, de regula, coeficientul aerodinamic de trena (Cx), care este cel mai relevant, in ce priveste aerodinamica automobilului, el fiind asociat rezistentei aerodinamice (componenta longitudinala, dupa axa X, a fortei aerodinamice).

http://www.netauto.ro/dictionar.php

Cx se mai noteaza si cu Cd


La cat de mare este masina, n-ai zice ca are un coeficient aerodinamic de doar 0,37, fapt ce atesta ca mai exista ingineri la GM. ...
www.apropo.ro/index.php?channelID=8&art=130949 - 79k - 2 Aug 2006 - În Cache - Pagini similare


Citroën - C-AirloungeImplementarea simultana a 4 sisteme de control a scurgerii aerului au dus la un coeficient aerodinamic de 0.26, ce aduce pasagerilor confort acustic, ...
www.eveman.ro/tehnologie/concepte/airlounge index.htm - 17k - În Cache - Pagini similare


Nissan 350 Z 3,5l V6 - Automotorclub.com - Mai mult decat masiniForma lui 350Z confera acestuia un coeficient aerodinamic de 0,29, cu rezistenta zero intre axul fata si spate. Fluxul de aer care circula deasupra ...
www.automotorclub.com/articole/nissan_350Z/index.htm - 17k - În Cache - Pagini similare


ProMotor - Cea mai citita revista auto din RomaniaBoxster se poate lauda si cu un coeficient aerodinamic de 0,29, fata de 0,31 la vechea generatie. In plus, aerodinamica este ajutata de noul design al ...
www.promotor.ro/Boxster_boys - 21k - În Cache - Pagini similare



Cristian Nicolaescu
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 262
Grading comment
Mersi mult!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca: Aşa se spune
57 mins
  -> mulţumesc

agree  Bogdan Burghelea
4 hrs