KudoZ home » English to Romanian » Automotive / Cars & Trucks

raw sample flow rate

Romanian translation: debit prelevat


09:24 Sep 20, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Gas analysis
English term or phrase: raw sample flow rate
What are the 3 parameters that affect the mass of a pollutant determined by raw continuous analysis?


O variantă de răspuns la această întrebare dintr-un test este:

„raw sample flow rate”

Alte variante de răspuns sunt:

- Raw concentration
- Pollutant density
- Exhaust volume
Florin Ular
Romania
Romanian translation:debit prelevat
Explanation:
o incercare ...
flow rate = debit

iar row sample ne poate duce cu gandul la esantionul prelevat

am gasit un fragment despre analiza poluantilor in care sunt folositi acesti termeni

Capacitatea de captare a unui suport de prelevare este determinată prin măsurarea volumului de saturaţie a elementului de captare a dispozitivului de prelevare. Volumul de saturaţie corespunde volumului de prelevare pentru care concentraţia poluantului măsurată după trecerea aerului poluat prin suport este egală cu 5% din concentraţia poluantului în aerul prelevat(Co). În aceste condiţii, pierderea de masă a poluantului la captare este, în general, mai mică de 0,25% din cantitatea totală prelevată. Se deduce astfel un volum de prelevare de siguranţă, care corespunde la 2/3 din volumul de saturaţie. Dacă nu există condiţii speciale de prelevare se pot folosi următoarele valori pentru parametrii experimentali : - concentraţia poluantului: 0,1 VLEP şi 2 VLEP ; - temperatura: 20± 2 0C ; - umiditate relativă: 80±5% ; - concentraţia copoluantului major : de două ori concentraţia corespunzătoare VLEP

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2007-09-20 10:04:15 GMT)
--------------------------------------------------

poate fi daca spunem la sample = eşantion
şi raw poate fi orice in domeniu ce serveşte ca materie prima, in cazul tau, cel care contine poluantii este gazul...
dar ce faci cu flow rate ? il lasi debit ?...
Selected response from:

Simona Hagiu
Romania
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3debit prelevat
Simona Hagiu
4 +1rata debitului masurata pe un esantion de material brutAnca Nitu


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
debit prelevat


Explanation:
o incercare ...
flow rate = debit

iar row sample ne poate duce cu gandul la esantionul prelevat

am gasit un fragment despre analiza poluantilor in care sunt folositi acesti termeni

Capacitatea de captare a unui suport de prelevare este determinată prin măsurarea volumului de saturaţie a elementului de captare a dispozitivului de prelevare. Volumul de saturaţie corespunde volumului de prelevare pentru care concentraţia poluantului măsurată după trecerea aerului poluat prin suport este egală cu 5% din concentraţia poluantului în aerul prelevat(Co). În aceste condiţii, pierderea de masă a poluantului la captare este, în general, mai mică de 0,25% din cantitatea totală prelevată. Se deduce astfel un volum de prelevare de siguranţă, care corespunde la 2/3 din volumul de saturaţie. Dacă nu există condiţii speciale de prelevare se pot folosi următoarele valori pentru parametrii experimentali : - concentraţia poluantului: 0,1 VLEP şi 2 VLEP ; - temperatura: 20± 2 0C ; - umiditate relativă: 80±5% ; - concentraţia copoluantului major : de două ori concentraţia corespunzătoare VLEP

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2007-09-20 10:04:15 GMT)
--------------------------------------------------

poate fi daca spunem la sample = eşantion
şi raw poate fi orice in domeniu ce serveşte ca materie prima, in cazul tau, cel care contine poluantii este gazul...
dar ce faci cu flow rate ? il lasi debit ?...

Simona Hagiu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 40
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: tocmai am ajuns la un „raw gas” - care este gaz impur/nepurificat. Este posibil să fie vorba despre eşantioanele de gaz impur?

Asker: Ceilalţi factori posibili sunt concentraţia, volumul, densitatea deci ar merge şi debitul.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dragostea: raw=brut, neprelucrat, de ex. raw-material=materie primă, în acest sens poate fi şi eşantion brut, debit brut, concentraţie brută, gaz brut
17 mins
  -> Multumesc, Augustin

agree  MMFORREST
32 mins
  -> Multumesc

agree  Renata Rusu
4 hrs
  -> Multumesc

neutral  Anca Nitu: debitul se masoara nu se preleveaza , se preleveaza esantionul a carui debit , volum si densitate se pot apoi masura
7 hrs
  -> Multumesc, esantion se subintelegea, dar ai dreptate, precizarea este buna

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
rata debitului masurata pe un esantion de material brut


Explanation:
chestie de limba nu de tehnica :)

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2007-09-20 17:40:14 GMT)
--------------------------------------------------

de gaz nerafinat in cazul tau

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 131

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU: pozitiv, debit masurat
15 hrs