KudoZ home » English to Romanian » Automotive / Cars & Trucks

floating pin

Romanian translation: bolţ/ax flotant


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:floating pin
Romanian translation:bolţ/ax flotant
Entered by: Cristian Nicolaescu

11:47 Mar 7, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / wheel loader
English term or phrase: floating pin
Check floating pin (optional)
Check oil leaks --- every 50 hours
Change oil --- every 2000 hours

Oil is enclosed in three pin sections located around the bucket.

Check for oil leaks:
Check if any oil leaks are present around pins and cap plug
(1). Contact your nearest dealer if any oil leaks are
found.

Change oil:
Procedures
1. Remove drain plug (2) to discharge oil.
2. Reinstall drain plug to the original position. Supply new
oil through level/supply plug (3) until oil flows out. Install
the level/supply plug.

Cum "pin" este multivalent... ce varianta ar merge aici ?
Este un bolţ, ax, ştift... care pluteşte în ulei ? Mulţumesc
Simona Hagiu
Romania
bolţ/ax flotant
Explanation:
la cupa încărcătorului

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-07 12:50:18 GMT)
--------------------------------------------------

vezi "Pin service life has been extended
by using a floating pin" la adresa: www.hcme.com/en/content/download/327/2033/file/EX1200_kse36...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-07 13:05:15 GMT)
--------------------------------------------------

unge cele 3 axuri. in timpul funcitonarii nu trebuie sa existe scurgeri altfel pelicula de ulei dintre ax si lagar dispare, apare contactul metal pe metal, frecarea excesiva, uzura si gripare la axuri. periodic uleiul trebuie schimbat (poate patrunde mizerie, etc.)
Selected response from:

Cristian Nicolaescu
Grading comment
Mersi de link, excelent şi mersi de răspuns, era varianta aleasă înainte de a pune întrebarea, dar fără să înţeleg exact fenomenul...o imagine face cat 1000 de cuvinte
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3plutitorul
Florin Ular
4 +1bolţ/ax flotantCristian Nicolaescu
4pivot oscilant; ac plutitor
Lia Sabau


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
plutitorul


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2008-03-07 12:01:27 GMT)
--------------------------------------------------

Indică nivelul la ulei (pe acelaşi principiu ca şi al plutitorului din rezervorul de benzină).

Florin Ular
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 84
Notes to answerer
Asker: Mulţumec, Florin


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elvira Tatucu: pe www.vocabular.ro plutitor, cu sensul adecvat e listat la poy. 7, iar "flotor" pe aceeasi webpage este dat ca sinonim 100%
16 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Adriana Sandru
34 mins

agree  Anca Nitu: foarte posibil sa fie, engleza din context pare sa nu fie tocmai "naturala", si nu vad ce ar cauta un ax plutind ( floating!)intr-o baie de ulei daca nu indica volumul in calitate de flotor
6 hrs

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pivot oscilant; ac plutitor


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 14 minute (2008-03-07 12:02:05 GMT)
--------------------------------------------------

EXPLOZII-fise bujii interschimbate,ac plutitor,gaze arse incomplet(auto aprindere in evacuare),vaporizarea si patrunderea benzinei in carterul motorului ...



    Reference: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?act=ST&f=15&t=1163
Lia Sabau
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc, Lia


49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bolţ/ax flotant


Explanation:
la cupa încărcătorului

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-07 12:50:18 GMT)
--------------------------------------------------

vezi "Pin service life has been extended
by using a floating pin" la adresa: www.hcme.com/en/content/download/327/2033/file/EX1200_kse36...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-07 13:05:15 GMT)
--------------------------------------------------

unge cele 3 axuri. in timpul funcitonarii nu trebuie sa existe scurgeri altfel pelicula de ulei dintre ax si lagar dispare, apare contactul metal pe metal, frecarea excesiva, uzura si gripare la axuri. periodic uleiul trebuie schimbat (poate patrunde mizerie, etc.)

Cristian Nicolaescu
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 262
Grading comment
Mersi de link, excelent şi mersi de răspuns, era varianta aleasă înainte de a pune întrebarea, dar fără să înţeleg exact fenomenul...o imagine face cat 1000 de cuvinte
Notes to answerer
Asker: Pai da, asta e ideea, sunt trei secţiuni din astea, la cupa, pline cu ulei, in care există câte un ax flotant din asta...pentru ce este uleiul asta ? ce unge? Ştii cumva?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
2 hrs
  -> mulţumesc

agree  Luminita Fundatureanu
3 hrs
  -> mulţumesc

disagree  Anca Nitu: ax flotant da! bolt, in nici un caz , bolturile sunt elemente de prindere fixe prin insasi definitie/ linkul arata ca nu ati inteles ce inseamna sau ar putea insemna "floating pin" , bolturile cu pricina sunt ajustabile - alta mancare de peste
5 hrs
  -> http://www.google.ro/search?hl=ro&q="bolt flotant"&meta=