KudoZ home » English to Romanian » Automotive / Cars & Trucks

SALVAGE CERTIFICATE

Romanian translation: Titlu de proprietate asupra unui vehicul care a fost avariat (inundat sau accident)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:SALVAGE CERTIFICATE
Romanian translation:Titlu de proprietate asupra unui vehicul care a fost avariat (inundat sau accident)
Entered by: andreea_vlad

12:29 Jul 3, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / certificat autovehicul din SUA
English term or phrase: SALVAGE CERTIFICATE
Buna, am un certificat al unei masini din state, care (certificatul) la ei se numeste SALVAGE CERTIFICATE. Aveti idee care este/daca exista echivalentul acestui certificat in Romania? Multumesc!
andreea_vlad
Titlu de proprietate asupra unui vehicul care a fost avariat (inundat sau accident)
Explanation:
Asker are un Titlu de proprietate asupra unui vehicul adus in RO si pe titlu srie "SALVAGE". Restul de explicatii sunt mai sus.
Si o masina absolut noua poate sa aiba titlu de SALVAGE daca lotul a fost inundat sau lovit de grindina (mai rar).aceste masini sunt vandute in licitatii speciale deschise numai pt.dealeri inregistrati, si majoritatea sunt trimise "afara" (Rusia -pe primul loc)
Selected response from:

liviu roth
United States
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Titlu de proprietate asupra unui vehicul care a fost avariat (inundat sau accident)
liviu roth
4 +1Certificatul de distrugere a autoturismului uzat
Nina Iordache
3 +1certificat de avarie(re)/accident auto
Mihaela Ghiuzeli
4 -1certificat care atesta ca automobilul s-a dat la casat si inlocuieste actul de proprietateAnca Nitu


Discussion entries: 24





  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
salvage certificate
Certificatul de distrugere a autoturismului uzat


Explanation:
Cred ca acest termen traduce sensul lui Salvage Certificate:

* Total Loss Salvage Vehicle (VC §544)

A vehicle that has been wrecked, destroyed, or damaged to the extent that the owner or insurance company considers it uneconomical to repair and, because of this, the vehicle is not repaired for the owner.

A Salvage Certificate is issued instead of an ownership certificate for a total loss salvage vehicle and becomes the ownership document. This certificate can only be issued in the name of the registered owner or the insurance company.
* Nonrepairable Vehicle

A vehicle that meets one of the following criteria and has no resale value except as a source of parts or scrap metal:
o Is irreversibly designated by the owner solely as a source of part or scrap metal
o Is completely stripped (surgical strip) when recovered from theft
o Is irreversibly designated by the owner solely as a source of part or scrap metal


--------------------------------------------------
Note added at 55 mins (2008-07-03 13:25:34 GMT)
--------------------------------------------------

http://masini.ro/stiri-auto-prima-de-casare-2560.htm

Nina Iordache
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  liviu roth: daca este distrus, pentru ce mai are nevoie de certificat? vezi explicatia de mai sus.
57 mins

agree  Anca Nitu: de certificat e nevoie pt ca inlocuieste titlul
2 hrs
  -> Multumesc, Anca!

agree  RODICA CIOBANU
21 hrs
  -> Multumesc, Rodica!

57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
salvage certificate
certificat de avarie(re)/accident auto


Explanation:
http://www.bursaasigurarilor.ro/politeonline/Info_Daune-news...
Cum spune Radud, nu exista un echivalent in romana;
idee este insa ca nu este depanabila intrucat a fost intr-un accident foarte mare in care parti componente esentiale( transmisie, etc) au fost afectate si ar trebui de fapt, scoasa din circulatie; si totusi multi isi asuma riscul si in conditiile astea si cumpara aceste masini("lemons") la un pret f. scazut.
Valoarea lor de vanzare/cumparare este insa foarte mica.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-07-03 13:57:56 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.dmv.ca.gov/pubs/brochures/howto/htvr16.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-07-03 14:44:32 GMT)
--------------------------------------------------

As mai adauga "avariere/accident grav" pentru ca nu orice accident determina schimbarea titlului.

Mihaela Ghiuzeli
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  liviu roth: vezi comentariile de mai sus
46 mins
  -> Multumesc Liviu. Ai dreptate. Din pacate multi"spala" titlul si habar n-ai ca ai cumparat un "lemon".

neutral  Anca Nitu: acesta pare sa fie certificatul de constatare al avariei nu certificatul emis dupa ce automobilul nu mai exista
2 hrs
  -> Automobilul exista si poate fi cumparat ca atare desi nu valoreaza mare lucru intrucat a fost avariat grav; Exista "salvage title". N-ai auzit de asa ceva ?

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
salvage certificate
Titlu de proprietate asupra unui vehicul care a fost avariat (inundat sau accident)


Explanation:
Asker are un Titlu de proprietate asupra unui vehicul adus in RO si pe titlu srie "SALVAGE". Restul de explicatii sunt mai sus.
Si o masina absolut noua poate sa aiba titlu de SALVAGE daca lotul a fost inundat sau lovit de grindina (mai rar).aceste masini sunt vandute in licitatii speciale deschise numai pt.dealeri inregistrati, si majoritatea sunt trimise "afara" (Rusia -pe primul loc)

liviu roth
United States
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Multumesc!
Notes to answerer
Asker: Buna. Intr-adevar, explicatia ta e cea mai buna, pentru ca atasat acestui certificat mai aveam un raport al istoricului autovehiculului de la CARFAX (probabil ca stii de ei) in care erau mentionate tipurile de avariere, sa spunem pe care vehicululul le-ar fi putut suferi, printre care si grindina si inundatie, ceea ce se si intamplase cu el. Multumesc mult, m-a ajutat foarte!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Anca Nitu: daca automobilul e numai avariat , atunci vechiul titlu de proprietate e valabil, NUMAI in cazul in care se caseaza se inlocuieste titlul, altfel se comite o ilegalitate :) / da un munte de piese :) studiati referintele va rog
47 mins
  -> daca se caseaza, la ce se emite titlu, la un munte de fier?

agree  Daniel NISIOI: vehicul declarat "dauna totala"
5 hrs
  -> multumesc Daniel. asa este; este declarat dauna totala si necesita o anumita procedura sa fie reinregistrat

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
salvage certificate
certificat care atesta ca automobilul s-a dat la casat si inlocuieste actul de proprietate


Explanation:
http://www.dmv.ca.gov/pubs/brochures/howto/htvr16.htm

A Salvage Certificate is issued instead of an ownership certificate for a total loss salvage vehicle and becomes the ownership document. This certificate can only be issued in the name of the registered owner or the insurance company.

e un certificat care inlocuieste titlul si arata ca auto respectiv s-a dat la "tocat"
Domaine(s) : - assurance
assurance de dommages


français


sauvetage n. m.
Équivalent(s) English salvage



Définition :
Restes d'un bien ayant encore une certaine valeur marchande après un accident ou un sinistre.

din pacate in franceza : e descris ca resturile unui bun care mai are o oarecare valoare dupa un accident

nu imi vine o denumire mai scurta dar asta e



--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2008-07-04 01:51:31 GMT)
--------------------------------------------------

certificatul se emite NUMAI pentru masinile care NU MAI AU VOIE SA CIRCULE
exemple:
http://www.dmv.ca.gov/forms/reg/reg488c.pdf

http://www.dmv.ca.gov/pubs/brochures/howto/htvr16.htm

remarcati va rog partea unde masina e descrisa ca "non repairable"

adica are numai valoarea fierului vechi
scopul acestui certificat este sa arate ca nu mai poate fi utilizat ca vehicul pentru ca compania de asigurari refuza sa-l mai admita ca fiind asigurabil
de aceea se si schimba titlul de proprietate
titlul unui automobil numai avariat nu se poate schimba
el ramane valabil pana ce automobilul e dat la casat si iese din circulatie
el este neasigurabil si singura lui valoare e pentru piese




Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 131

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  liviu roth: daca un dealership de masini noi este flooded, dealerul isi recupereaza banii, iar masinile inundate sunt vandute in licitatii cu titlu de salvage. nu se elibereaza nimic pentru casare.
5 hrs
  -> de aceea "used car dealers " au un renume atat de prost, ce descrieti e o chestie ilegala, masinile intitulate "salvage" sunt nu acelea nevandute ci acelea avariate unde reparatia costa mai mult decat masina, de aceea se caseaza