KudoZ home » English to Romanian » Automotive / Cars & Trucks

crossplane crankshaft

Romanian translation: arbore cotit cu 90 grade intre manetoane


08:16 Feb 11, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: crossplane crankshaft
Cum s-ar putea traduce in contextul: "this motorcycle is equipped with an all-new 998cc inline four-cylinder engine with a crossplane crankshaft that runs with an uneven firing interval of 270º - 180º - 90º - 180º" ? Am gasit referinte despre "crossplane technology" in articole romanesti, fara traducere: http://www.motoflash.ro/stiri/modele-noi/yamaha_a_anuntat_pr...
Multumesc!
oana80
Romanian translation:arbore cotit cu 90 grade intre manetoane
Explanation:
Cea mai mare noutate a lui R1 2009 o reprezinta noul motor Big-Bang cu 4 cilindri in linie de 998cc, construit in urma experientei de la motorul de pe M1. “Crossplane Technology” de la Yamaha reprezinta un design revolutionar al constructiei arborelui cotit, pozitionand un maneton fata de urmatorul la 90 de grade, insemnand ca succesiunea curselor utile, sau ordinea de aprindere, incepand cu primul cilindru, are loc la 270°- 180°- 90°- 180°.
Noua tehnologie a fost testata cu succes pe motorul prototipului Yamaha M1 din MotoGP si ofera o livrare mai lina a puterii catre roata dar si un cuplu motor extraordinar
Selected response from:

Simona Hagiu
Romania
Grading comment
multumesc mult, simona!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2arbore cotit cu 90 grade intre manetoane
Simona Hagiu
3 +3arbore cotit pentru motoare V8
Bogdan Murg-Perlmutter
1 +1arbore cotit în stea
Ionel POP
Summary of reference entries provided
crossplane
Simona Hagiu

Discussion entries: 7





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
arbore cotit pentru motoare V8


Explanation:
The crossplane or cross-plane is a crankshaft design for V8 engines with a 90° angle between the cylinder banks.




    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Crossplane
Bogdan Murg-Perlmutter
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anamaria bulgariu
4 mins

agree  cristina48
7 mins

agree  Sigina : crossplane cred ca ar fi "in cruce", desi vad pe google ca nu e formularea standard..
13 mins

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
arbore cotit cu 90 grade intre manetoane


Explanation:
Cea mai mare noutate a lui R1 2009 o reprezinta noul motor Big-Bang cu 4 cilindri in linie de 998cc, construit in urma experientei de la motorul de pe M1. “Crossplane Technology” de la Yamaha reprezinta un design revolutionar al constructiei arborelui cotit, pozitionand un maneton fata de urmatorul la 90 de grade, insemnand ca succesiunea curselor utile, sau ordinea de aprindere, incepand cu primul cilindru, are loc la 270°- 180°- 90°- 180°.
Noua tehnologie a fost testata cu succes pe motorul prototipului Yamaha M1 din MotoGP si ofera o livrare mai lina a puterii catre roata dar si un cuplu motor extraordinar

Simona Hagiu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 40
Grading comment
multumesc mult, simona!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristian Nicolaescu: arbore cotit cu manetoane decalate la 90 de grade
10 mins
  -> Multumesc, Cristian...e mai bine asa, sunt cam pe fuga...

agree  Georgeta Radulescu
6 hrs
  -> Multumesc, Georgeta

2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
arbore cotit în stea


Explanation:
în aviaţie este un model de motor numit "în stea", cu dispunerea cilindrilor la 90 de grade, aşa că nu vad de ce acest concept (şi jargon) nu s-ar putea aplica chiar şi a arborele cotit.

Ionel POP
Specializes in field
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sigina : aşa, nu îi găseam formularea "oficială".
2 hrs




Reference comments


9 mins peer agreement (net): +1
Reference: crossplane

Reference information:
Crossplane
The crossplane or cross-plane is a crankshaft design for V8 engines with a 90° angle between the cylinder banks.
The crossplane crankshaft has four crankpins, each offset at 90° from the adjacent crankpins. The crankpins are therefore in two planes crossed at 90°, hence the name crossplane. A crossplane crank may have up to five main bearings, and normally does, as well as large balancing weights. Crossplane V8 engines have uneven firing patterns within each cylinder bank, producing a distinctive burble in the exhaust note, but an even firing pattern overall.

Simona Hagiu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 40

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Sigina : da, cred ca ceva de genul "in cruce"
11 mins