KudoZ home » English to Romanian » Automotive / Cars & Trucks

electronic lift control

Romanian translation: cu ridicare controlata electronic


14:28 Mar 30, 2003
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / auto
English term or phrase: electronic lift control
the V-TEC engine featuring variable valve timing and electronic lift control, which brought improved efficiency to the internal combustion engine; and the Honda Multi Matic S.
Cristiana Coblis
Romania
Romanian translation:cu ridicare controlata electronic
Explanation:
am dedus din cautari ca VTEC este chiar prescurtarea de la valve timing si electronic lift control, ceea ce inseamna ca supapa este temporizata si ridicarea ei este controlata electronic. in plus, VTEC se refera la motor. Am vazut chiar pe pagini romanesti "motor VTEC".
daca primesc info suplimentare de la specialist revin ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-30 14:56:10 (GMT)
--------------------------------------------------

uite aici ce este, descris pe larg

http://maximadriver.com/vtec.html

se pare ca este ceva specific Honda (marca inregistrata)

\"VTEC is Honda\'s trademarked acronym for Variable valve Timing and Electronic lift Control.\"

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-30 14:58:59 (GMT)
--------------------------------------------------

eu zic ca merge \"ridicare controlata electronic\"

formula \"controlata electronic\" este foarte des utilizata. am vazut foarte multe exemple cu \"injectie controlata electronic\"

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-30 15:37:00 (GMT)
--------------------------------------------------

am gasit:

supapa care poate fi programata si a carei functionare este controlata electronic

http://www.euroinstalatii.ro/dedur/EAU-E.html

e adevarat ca e alt domeniu, dar ma gandesc ca principiul este acelasi

o alta varianta ar fi \"supapa cu temporizare si sistem de inchidere-deschidere controlat elctronic\"

eu nu am gasit nici un site romanesc care sa traduca acest termen (adica sa specifice ce este VTEC). Probabil ca toata lumea stie (numai noi nu) ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-30 15:38:34 (GMT)
--------------------------------------------------

uite si un link extrem de util de la sotul meu

http://www.howstuffworks.com/question229.htm
Selected response from:

Elvira Stoianov
Luxembourg
Grading comment
Multumesc tuturor, raspunsurile voastre m-au ajutat enorm.
Multe salutari.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5comanda electronica a deschiderii supapeiTudor Soiman
5controlul electronic al cursei supapei...raulciceu
4sugestie...danv
4cu ridicare controlata electronic
Elvira Stoianov


Discussion entries: 1





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cu ridicare controlata electronic


Explanation:
am dedus din cautari ca VTEC este chiar prescurtarea de la valve timing si electronic lift control, ceea ce inseamna ca supapa este temporizata si ridicarea ei este controlata electronic. in plus, VTEC se refera la motor. Am vazut chiar pe pagini romanesti "motor VTEC".
daca primesc info suplimentare de la specialist revin ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-30 14:56:10 (GMT)
--------------------------------------------------

uite aici ce este, descris pe larg

http://maximadriver.com/vtec.html

se pare ca este ceva specific Honda (marca inregistrata)

\"VTEC is Honda\'s trademarked acronym for Variable valve Timing and Electronic lift Control.\"

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-30 14:58:59 (GMT)
--------------------------------------------------

eu zic ca merge \"ridicare controlata electronic\"

formula \"controlata electronic\" este foarte des utilizata. am vazut foarte multe exemple cu \"injectie controlata electronic\"

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-30 15:37:00 (GMT)
--------------------------------------------------

am gasit:

supapa care poate fi programata si a carei functionare este controlata electronic

http://www.euroinstalatii.ro/dedur/EAU-E.html

e adevarat ca e alt domeniu, dar ma gandesc ca principiul este acelasi

o alta varianta ar fi \"supapa cu temporizare si sistem de inchidere-deschidere controlat elctronic\"

eu nu am gasit nici un site romanesc care sa traduca acest termen (adica sa specifice ce este VTEC). Probabil ca toata lumea stie (numai noi nu) ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-30 15:38:34 (GMT)
--------------------------------------------------

uite si un link extrem de util de la sotul meu

http://www.howstuffworks.com/question229.htm

Elvira Stoianov
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 40
Grading comment
Multumesc tuturor, raspunsurile voastre m-au ajutat enorm.
Multe salutari.

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sugestie...


Explanation:
as folosi VVT pt. variable valve timing si ELC pt. electronic lift control.
Termenii se refera la proprietatea particulara a unor noi motoare manufacturate de Honda, motoare ce au posibilitatea de a ajusta automat (electronic) durata de inchidere-deschidere a supapelor (valves), ceea ce implica si ajustarea distantelor pe plan vertical de miscare a valvelor.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-30 14:57:13 (GMT)
--------------------------------------------------

scuze... de fapt este:
http://www.visionengineer.com/mech/variable_valve_timing.sht...


    Reference: //http://www.visionengineer.com/mech/variable_valve_timing.s...
danv

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
controlul electronic al cursei supapei...


Explanation:
pozitia exacta a supapei ghideaza computerul de bord astfel incit momentul injectiei de combustibil este cel mai potrivit cu putinta...

raulciceu
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
comanda electronica a deschiderii supapei


Explanation:
VTEC systčme de commande électronique de temps et levée des soupapes
The valve timing and lift are controlled to give a lean fuel/air mixture at low-rpm which produces high fuel efficiency and a relatively high torque output. This is accomplished by closing the secondary intake valve nearly shut, which reduces the fuel input to the cylinder. When the engine is called on for more performance at higher rpm, the lift of the secondary intake valve is increased, and the engine runs like a conventional 4-valve per cylinder motor.


    Reference: http://www.honda.fr/html/fr1/corporate/technologie.shtml
Tudor Soiman
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24