KudoZ home » English to Romanian » Biology (-tech,-chem,micro-)

corn inbred line

Romanian translation: linie consangvinizată (de autofecundare)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:corn inbred line
Romanian translation:linie consangvinizată (de autofecundare)
Entered by: Antonia Toth

09:19 Feb 24, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Biology (-tech,-chem,micro-)
English term or phrase: corn inbred line
. A method to produce a hybrid corn seed comprising the steps of : a) planting in pollinating proximity seeds of ***corn inbred line*** QH101 and another inbred line ; b) cultivating corn plants resulting from said seeds until said plants bear flowers ; c) emasculating the male flowers of the plants of either inbred line ; d) allowing cross pollination to occur between said inbred lines ; and, e) harvesting seeds produced on said emasculated plants of the inbred line.
xxxMihai Badea
Luxembourg
linie consangvinizată (de autofecundare)
Explanation:
linie consangvinizată (de autofecundare) pentru grâu, porumb?

Linie consangvinizata - material biologic genotipic identic, omogen si stabil, rezultat din autofecundare artificiala insotita de selectie in mai multe generatii succesive.

http://www.incs.ro/Anexa 1.htm

inbred line - lignée consanguine Granddict.


--------------------------------------------------
Note added at 4 ore (2008-02-24 13:52:46 GMT)
--------------------------------------------------

am mai găsit:

Inbred line (parinte sau cultivar hibrid)

http://www.svgenebank.ro/svgbdescriptors_ro.htm

alt articol interesant unde apar liniile consangvinizate:

http://www.cnaa.acad.md/nomenclature/agriculture/060105/exam...
Selected response from:

Antonia Toth
Grading comment
Mulţumesc frumos.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5cultivar/soi/varietate de grâu/porumbDasa Suciu
4 +1linie consangvinizată (de autofecundare)
Antonia Toth


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
linie consangvinizată (de autofecundare)


Explanation:
linie consangvinizată (de autofecundare) pentru grâu, porumb?

Linie consangvinizata - material biologic genotipic identic, omogen si stabil, rezultat din autofecundare artificiala insotita de selectie in mai multe generatii succesive.

http://www.incs.ro/Anexa 1.htm

inbred line - lignée consanguine Granddict.


--------------------------------------------------
Note added at 4 ore (2008-02-24 13:52:46 GMT)
--------------------------------------------------

am mai găsit:

Inbred line (parinte sau cultivar hibrid)

http://www.svgenebank.ro/svgbdescriptors_ro.htm

alt articol interesant unde apar liniile consangvinizate:

http://www.cnaa.acad.md/nomenclature/agriculture/060105/exam...


Antonia Toth
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Mulţumesc frumos.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Ghiuzeli: Sigur. Ce coincidentahttp://www.proz.com/kudoz/2414242
1 day2 hrs
  -> Mulţumesc, n-am văzut întrebarea.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
cultivar/soi/varietate de grâu/porumb


Explanation:
Nu cred că termenii care cuprind cuvântul sangvin sunt potriviţi la plante, la oameni sau animale, da.


    Reference: http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=14624215
    Reference: http://www.ngo.ro/omg/legislatie.shtml?AA_SL_Session=4c3e3aa...
Dasa Suciu
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Antonia Toth: Sunt 52 ref pe google pt. "linii consangvinizate", maj. pt. plante, chiar dacă den. e ciudată se pare că se utilizează, den. de cultivar sau varietate, nu expr. provenienţa acestuia
1 day1 hr