KudoZ home » English to Romanian » Biology (-tech,-chem,micro-)

conformational change

Romanian translation: modificare conformationala


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:conformational change
Romanian translation:modificare conformationala

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
21:54 Feb 11, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-)
Additional field(s): Genetics
English term or phrase: conformational change
Definition from Biochemical Society:
Large, medium or small adjustment to the molecular shape/dynamics of a protein that may follow a change in environment or the specific recognition of another molecule.

Example sentence(s):
  • These observations indicate that heparin, in addition to causing aggregation, also induces a conformational change in tau in which reactive groups are unmasked or move closer leading to the DSS cross-linking of 72- and 83-kDa species. jbc online
  • At low pH, the hemagglutinin (HA) of influenza virus undergoes an irreversible conformational change that potentiates its essential membrane fusion function. The Rockefeller University Press
  • To develop the antibody chip for detecting the Bax conformational change, we immobilized Bax monoclonal antibody 6A7, which recognizes only a conformationally changed Bax protein on a gold surface. Elsevier Inc.
Glossary-building KudoZ




This question was created by:
Enrique
Enrique
Argentina


This question is closed

modificare conformationala
Definition:
" ....modificări conformaţionale. replierea proteinei – configuraţie secundară β-plisat (β-sheets). "

http://www.umftgm.ro/mbl/cursuri/cursro/vir/03_Structura_cel...
Selected response from:

cezara lucas
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +2modificare conformationalacezara lucas
4modificare morfologicaxxxM&T


  

Translations offered


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
modificare conformationala


Definition from own experience or research:
" ....modificări conformaţionale. replierea proteinei – configuraţie secundară β-plisat (β-sheets). "

http://www.umftgm.ro/mbl/cursuri/cursro/vir/03_Structura_cel...

Example sentence(s):
  • "...modificări conformaţionale. replierea proteinei – configuraţie secundară β-plisat (β-sheets)." - UMF Tg Mures  
  • "Fără modificare conformaţională trombina poate acţiona asupra ..." - UMF Carol Davila Bucuresti  
  • Biologie Celulara si Histologie Curs 5 – Sisteme de semnalizare celulara "Modificarea conformationala a acestuia are ca urmare o cascada de alte ..." - UMF Carol Davila Bucuresti  

Explanation:
"Când plierea este incorectă sau când apare o schimbare conformaţională, ca urmare a substituţiei unui aminoacid, a unei modificări chimice, ..."

modificare conformationala / schimbare conformationala


Etiologia maladiilor prionice
POMPILIA APOSTOL, FLORINA RAICU, GABRIELA BORDEIANU, IONELA MOANŢĂ, D. CIMPONERIU, L.O. POPA
Institutul de Genetică al Universităţii din Bucuresti, Aleea Portocalilor Nr.1-3 Sector 6 Bucureşti
cezara lucas
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 14

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  xxxM&T
59 days
  -> multumesc

Yes  DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation
61 days
  -> multumesc

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
modificare morfologica


Definition from www.medicalstudent.ro:
Mitocondria sufera modificari morfologice cum ar fi reducerea dimensiunilor, cu sporirea densitatii matricei (picnoza mitocondriala).

Example sentence(s):
  • Activarea lipazelor şi proteazelor bacteriene duce la modificări morfologice ale bacteriilor. - jurnaluldechirurgie.ro  
  • Schimbarea gradată a histonelor linker şi a celor din miezul nucleozomal pe parcursul dezvoltării celulelor germinale mascule, modificarea morfologiei cromatinei şi a activităţii genice, atribuie un rol funcţional important subtipurilor histonice - bio.unibuc.ro  
  • Modificarile morfologice ale eozinofilelor activate cum ar fi cresterea taliei, degranulare cu scaderea consecutiva a granulatiilor intracitoplasmatice, hipersegmentare nucleara sau hiposegmentare, si vacuolizare citoplasmatica au fost observate si la pacientii nostri cu trichineloza (Marinescu, Dobrea, 2007). - univermed-cdgm.ro  

Explanation:
MORFOLÓGIC, -Ă, morfologici, -ce, adj. 1. (Biol.) Privitor la structura organismelor plantelor și animalelor și la structura solului (terestru)
MORFOLÓGIC, -Ă adj. 1. Referitor la morfologia vegetalelor și animalelor

http://dexonline.ro/search.php?cuv=morfologic
xxxM&T
Native speaker of: Native in RomanianRomanian




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License