KudoZ home » English to Romanian » Botany

ironwood

Romanian translation: pin australian


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ironwood
Romanian translation:pin australian
Entered by: Marcella Magda

18:24 Sep 11, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Botany
English term or phrase: ironwood
Dad liked to spend a lot of time underneath the ironwood tree, to listen to the wind going through the needles. It has a very special sound.

Acest lucru se întâmpla pe o insulă din Tahiti. (*le sigh*)

Oare cum să-i spun? Copacul arată ca un pin, dar nu e pin. Acele sunt foarte lungi.

Mulţumesc pentru sugestii.
Bogdan Honciuc
Romania
pin australian
Explanation:
Alti arbori de coasta, din grupul casuarina /pini australieni/, au jucat probabil un rol similar daca au atins o talie suficienta /cel putin sase metri/. ...
www.home.ro/news/2005/01/12/2/11310 - 24k

---------------------------------
Australian pine - Casuarina equisetifolia L.
www.forestryimages.org/stats/statsubject.cfm

------------------------------------------
The fine, almost feathery leaves of the Ironwood tree (Casuarina equisetifolia) are obvious in this silhouette view. Tahiti, French Polynesia.
www.pbif.org/WebGallery/Default.aspx?directory=2193& action=View&sortorder=Ascending&dirsortor...
Selected response from:

Marcella Magda
Grading comment
Mulţumesc tuturor.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2pin australian
Marcella Magda
5Mesua ferrea :)Eduard Pascariu
5lemn de esenţă tare (sideroxilon)
Janos Fazakas
3Ostrya virginianaAnca Nitu
2arborele de fier
Antonia Toth


Discussion entries: 4





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Ostrya virginiana


Explanation:
http://www.treecanada.ca/trees/species_info.php?species_id=1...

specia nefiind indigena in Romania nu pare sa aiba vreun nume
aceeasi recomandare ca si pt Maria: daca nu are nume neaos, denumirea latina e un bun colac de salvare


http://images.google.ca/images?hl=en&q=Ostrya virginiana &bt...

nu e "achimenes" ala arata altfel :)

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Antonia Toth: nu e text ştiinţific şi din această cauză nu cred că se potriveşte aici den. latină
7 mins
  -> conform regulilor Kudoz comentariile trebuie sa fie pertinente, comentariu de mai sus est nefundamentat, si nu trateaza raspunsul meu ( iarasi conform regulilor) si din ce raspundeti vad ca urmariti sa mi-o platiti :) e ridicol!

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
lemn de esenţă tare (sideroxilon)


Explanation:
Se foloseşte la construcţii, nefiind răspândit pe la noi, nu are nume românesc.

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2007-09-11 18:42:10 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.kompass.com/GSROWW53_C25100.html

Janos Fazakas
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Mesua ferrea :)


Explanation:
Mesua ferrea :)

Eduard Pascariu
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Anca Nitu: va referiti cumva la :INDIAN ROSE CHESTNUT? sunt multe "ironmwood " dar numai una corespunde contextului :Copacul arată ca un pin, dar nu e pin
27 mins

13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
arborele de fier


Explanation:
Modelul este alcatuit din trei esente, in cazul de fata: parchet industrial de stejar, paltin si arborele de fier.

http://www.1001case.ro/Parchet_Premium_Versailles__p8705.htm...

nu pot să demonstrez însă legătura...

--------------------------------------------------
Note added at 17 minute (2007-09-11 18:42:52 GMT)
--------------------------------------------------

Fenring apucă o balustradă sculptată din lemn de arbore de fier.

http://www.sagytech.eu/books/House Harkonnen.pdf

aceeaşi problemă...

--------------------------------------------------
Note added at 36 minute (2007-09-11 19:00:57 GMT)
--------------------------------------------------

L'arbre de fer est le cyprès de là-bas, son feuillage est sombre et triste
http://www.personal.kent.edu/~rberrong/fr23202/rarahu12.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2007-09-11 20:24:49 GMT)
--------------------------------------------------

aici apare arborele de fier în strânsă legătură cu Polinezia

Cu o miscare scurta, capetenia Karmangoa lua de sub tron un ciomag din lemn de arbore de fier si ii croi nemilos pe Karmangel si Karmangica

http://www.romanialibera.com/articole/articol.php?step=artic...

Antonia Toth
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Anca Nitu: din nou - ati gasit vreo referinta in lb romana care sa ateste ca "arbore de fier " = Ostrya virginiana ?
3 mins
  -> Am precizat că nu! Mai caut.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
pin australian


Explanation:
Alti arbori de coasta, din grupul casuarina /pini australieni/, au jucat probabil un rol similar daca au atins o talie suficienta /cel putin sase metri/. ...
www.home.ro/news/2005/01/12/2/11310 - 24k

---------------------------------
Australian pine - Casuarina equisetifolia L.
www.forestryimages.org/stats/statsubject.cfm

------------------------------------------
The fine, almost feathery leaves of the Ironwood tree (Casuarina equisetifolia) are obvious in this silhouette view. Tahiti, French Polynesia.
www.pbif.org/WebGallery/Default.aspx?directory=2193& action=View&sortorder=Ascending&dirsortor...

Marcella Magda
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc tuturor.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristiana Coblis: înclin să cred că acesta este arborele, după imagine
3 hrs
  -> Mulţumesc, Cristiana!

agree  Anca Nitu: frumos !
5 hrs
  -> Mulţumesc, Anca!