ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Romanian » Botany

drip-watering system

Romanian translation: sistem de irigare prin picurare

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:drip-watering system
Romanian translation:sistem de irigare prin picurare
Entered by: Sandra& Kenneth

19:12 Mar 22, 2010
English to Romanian translations [PRO]
Science - Botany
English term or phrase: drip-watering system
The cost is minimal considering the problems you can prevent or
anticipate and remedy. An excess of iron (Fe) in your water tells you
not to use a drip-watering system. Iron precipitates and collects, and
constantly clogs drip watering systems.
xxxves_pertine
sistem de irigare/udare prin picurare
Explanation:

In principal tehnologia pentru irigare cu tub(sau banda) prin picurare se rezuma la udarea cu cantitati controlate de apa corelate cu capacitatea de absortie a solului si evapotranspiratia, distribuite in apropierea plantelor, in principal in zona de dezvoltare a radacinilor plantelor.

http://tinyurl.com/yaozp4p

se intalneste si "cu picatura"
dictionar hidrologic
http://tinyurl.com/ycozl2t

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-03-22 21:25:18 GMT)
--------------------------------------------------

E vorba un sistem de distribuire a apei prin tuburi de plastic cu orificii la fiecare rasad (cam 30 cm) in care se introduc "picuratoare" de plastic cu debite diferite dupa nevoi (de ex. 2 litri /ora), controlat de un mic calculator pe care programezi zilele de irigare, numarul de stropiri/udari, si durata.

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2010-03-23 07:10:11 GMT)
--------------------------------------------------

Bineinteles, se pot procura si tuburi cu orificii gata configurate, care se conecteaza ca atare. Calculatorul (un fel de PDA) preia complet sarcini multiple de udare/stropire si n-are nevoie de nici un fel de supraveghere.
Selected response from:

Sandra& Kenneth
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2sistem de irigare/udare prin picurare
Sandra& Kenneth
5sistem/instalatie de irigat prin picurare
ION CAPATINA


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
sistem/instalatie de irigat prin picurare


Explanation:
“ Tehnologia de picurare se traduce prin aportul de apa în cantitati controlate exact, direct la radacina plantei sau în zona radacinii, în acelasi timp putând fi realizata si fertilizarea si/sau chimizarea. Apa este distribuita în mod uniform si lent, picatura cu picatura, într-o proportie si cu o frecventa adaptata nevoilor plantei, având posibilitatea compensarii stricte a evapotranspiratiei. Irigarea prin picurare poate fi aplicata aproape pe orice tip de sol, pe terenuri denivelate si în pantă”


Example sentence(s):
  • "Sistemul de irigare prin picurare foloseste cu 30-70% mai putina apa decat sistemul cu aspersiune."

    Reference: http://www.romet.ro/Irigatii/Picurare/Picurare.html
    Reference: http://www.dripirrigation.com/drip_tutorial.php
ION CAPATINA
United States
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 24

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
sistem de irigare/udare prin picurare


Explanation:

In principal tehnologia pentru irigare cu tub(sau banda) prin picurare se rezuma la udarea cu cantitati controlate de apa corelate cu capacitatea de absortie a solului si evapotranspiratia, distribuite in apropierea plantelor, in principal in zona de dezvoltare a radacinilor plantelor.

http://tinyurl.com/yaozp4p

se intalneste si "cu picatura"
dictionar hidrologic
http://tinyurl.com/ycozl2t

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-03-22 21:25:18 GMT)
--------------------------------------------------

E vorba un sistem de distribuire a apei prin tuburi de plastic cu orificii la fiecare rasad (cam 30 cm) in care se introduc "picuratoare" de plastic cu debite diferite dupa nevoi (de ex. 2 litri /ora), controlat de un mic calculator pe care programezi zilele de irigare, numarul de stropiri/udari, si durata.

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2010-03-23 07:10:11 GMT)
--------------------------------------------------

Bineinteles, se pot procura si tuburi cu orificii gata configurate, care se conecteaza ca atare. Calculatorul (un fel de PDA) preia complet sarcini multiple de udare/stropire si n-are nevoie de nici un fel de supraveghere.

Sandra& Kenneth
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vasile BOLOGA
10 hrs
  -> Multumesc!

agree  Tradeuro Language Services
4 days
  -> Multumesc!