KudoZ home » English to Romanian » Bus/Financial

financial advisor

Romanian translation: consilier financiar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:financial advisor
Romanian translation:consilier financiar
Entered by: Daniela McKeeby

14:44 Oct 18, 2002
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: financial advisor
Is there a Romanian equivalent?
Daniela McKeeby
United States
Expert financiar
Explanation:
De consilier financiar n-am auzit. Asa ca singura varianta care mi se pare potrivita este "Expert financiar".
Selected response from:

Andrei Albu
Romania
Grading comment
Multumesc Andrei. Se pare ca nu este "expert" totusi ci "consilier"
Finante, asigurari, banci si burse de valori
Cursuri cu durata de 4 ani

de zi
deschise la distanta
Specializari

finante si piete financiare
banci si burse de valori
asigurari si protectie sociala
Studii aprofundate (durata 18 luni)

strategii si politici financiare si monetare
piete financiare si valutare
Masterat in domeniul

bancilor si asigurarilor
Cursuri postuniveritare

mecanisme valutare financiare internationale
gestiune financiare si mediul concurential al intreprinderii
management bancar si bursier
Absolventii pot desfasura profesii ca:

analist financiar
analist de credit
consilier financiar
gestionar de portofoliu
controlor fiscal
trezorier
Revenire la inceput



4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Expert financiar
Andrei Albu
4 +1consultant financiar
Roxana Marian


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
consultant financiar


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-18 14:48:08 (GMT)
--------------------------------------------------

... Un renumit consultant financiar de la TPS Limited afirma ca \"un motiv major al
profiturilor pe care le obtine Security First este ca aceasta opereaza cu ...

Pe atunci, Ioana era consultant financiar al CNSLR - \"Fratia\", al SC
SOV-Invest SA, dar si presedintele Grupului financiar \"Gelsor\". ...

Administrare de Portfoliu – Active a devenit un consultant financiar apreciat
de catre acei manageri, dar si persoane fizice cu venituri apreciabile, care ...

Banca austriaca \"Raiffeisen Investment\" a fost desemnata, in urma concursului de
selectare, consultant financiar al Guvernului Republicii Moldova in procesul ...

PricewaterhouseCoopers a fost desemnata consultant financiar al proiectului în
baza deciziei actionarilor societatii Fondul pentru Dezvoltare Turistica ...



--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-18 14:52:20 (GMT)
--------------------------------------------------

www.monitorul.ro/arhiva/2002/ 08/28/business/business2.htm
www.vlg.sisnet.ro/arhiva/an2001/3607/Economic.htm
www.romasig.ro/asigurari/asig_consult.php
www.romanianleader.com/dbf1.html
www.sighisoara.com/forum/new.php?f=0&r=113

Roxana Marian
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 34

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katza: cred ca e mai degraba consultant decat expert
14 mins

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Expert financiar


Explanation:
De consilier financiar n-am auzit. Asa ca singura varianta care mi se pare potrivita este "Expert financiar".

Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 1777
Grading comment
Multumesc Andrei. Se pare ca nu este "expert" totusi ci "consilier"
Finante, asigurari, banci si burse de valori
Cursuri cu durata de 4 ani

de zi
deschise la distanta
Specializari

finante si piete financiare
banci si burse de valori
asigurari si protectie sociala
Studii aprofundate (durata 18 luni)

strategii si politici financiare si monetare
piete financiare si valutare
Masterat in domeniul

bancilor si asigurarilor
Cursuri postuniveritare

mecanisme valutare financiare internationale
gestiune financiare si mediul concurential al intreprinderii
management bancar si bursier
Absolventii pot desfasura profesii ca:

analist financiar
analist de credit
consilier financiar
gestionar de portofoliu
controlor fiscal
trezorier
Revenire la inceput



Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elvira Stoianov
11 mins

agree  Cristina Moldovan do Amaral
14 mins