KudoZ home » English to Romanian » Bus/Financial

debenture stock

Romanian translation: actiuni/obligatiuni preferentiale


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:debenture stock
Romanian translation:actiuni/obligatiuni preferentiale
Entered by: Cristiana Coblis

20:49 Oct 28, 2002
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial / obligatiuni
English term or phrase: debenture stock
care ar fi diferenta (mai ales in traducerea termenilor) intre debenture (simpla) si debenture stock.
Cristiana Coblis
Romania
obligatiuni (brit.) sau actiuni preferentiale (amer.)
Explanation:
In dictionarul englez-german, prima explicatie pt."debenture stock" este: "actiuni preferentiale" sau "actiuni cu dividend prioritar".
Se specifica apoi ca in engleza britanica poate insemna "obligatiuni" (pl.) pur si simplu, iar in engl. amer. "actiuni preferentiale" (Vorzugsaktien).
Selected response from:

Cris Hirzoiu
Austria
Grading comment
Multumesc Cris. M-ai ajutat enorm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5obligatiune/ emisiune de obligatiuniMaricica W.
5debenture- obligatiune fractionata/ titlu de creanta
Cristina Moldovan do Amaral
4obligatiuni (brit.) sau actiuni preferentiale (amer.)Cris Hirzoiu


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
obligatiune/ emisiune de obligatiuni


Explanation:
debenture - obligatiune

debenture stock - emisiune de obligatiuni - contract de imprumut emis de o institutie publica sau de o societate comerciala


http://www.kmarket.ro/b11/ytls/ytls0.html
PRIMA EMISIUNE DE OBLIGATIUNI INTERNATIONAL LEASING (MAI 2000)

International Leasing SA, societate privata cu capital integral romanesc, a desfasurat in luna mai 2000 o oferta

publica pentru vanzarea unui numar de 88.000 obligatiuni garantate. Acestea au adus detinatorilor un castig de 60% an prin dobanda platita (pe o perioada de 18 luni), iar la scadenta (noiembrie 2001) a fost rambursata valoarea nominala a obligatiunilor. Emisiunea International Leasing a fost a doua oferta publica de obligatiuni din Romania (dupa emisiunea Siderca) si prima emisiune publica de obligatiuni a unei societati private romanesti. Consultantul si managerul sindicatului de intermediere pentru aceasta emisiune a fost SVM Intercapital Invest SA.Caracteristicile emisiunii sunt:

Al doilea link - variante engleza si franceza

HTH



    Reference: http://www.kmarket.ro/b11/ytls/ytls0.html
    Reference: http://216.239.51.100/search?q=cache:3cfzjknSSAoC:www.lex-nu...
Maricica W.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 359

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
debenture- obligatiune fractionata/ titlu de creanta


Explanation:
Obligatiune a carei valoare poate fi fractionata
"Termeni uzuali in economia de piata"

debenture stock- obligatiuni fara termen (rente preferentiale cu obligatia de amortizare in cazul lichidarii intreprinderii sau incetarii platii procentelor pentru ele

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-28 21:51:46 (GMT)
--------------------------------------------------

al doilea termen este din suplimentul dictionarului englez- roman al editurii Teora

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-28 21:53:44 (GMT)
--------------------------------------------------

autorii primului dictionar: Maria Mihalciuc. Laura Muresan, Gabriela Stanciulescu, Sorin Stan

Cristina Moldovan do Amaral
United States
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 515

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
obligatiuni (brit.) sau actiuni preferentiale (amer.)


Explanation:
In dictionarul englez-german, prima explicatie pt."debenture stock" este: "actiuni preferentiale" sau "actiuni cu dividend prioritar".
Se specifica apoi ca in engleza britanica poate insemna "obligatiuni" (pl.) pur si simplu, iar in engl. amer. "actiuni preferentiale" (Vorzugsaktien).

Cris Hirzoiu
Austria
PRO pts in pair: 39
Grading comment
Multumesc Cris. M-ai ajutat enorm!