KudoZ home » English to Romanian » Bus/Financial

credit/loan

Romanian translation: depinde de context


08:46 May 16, 2003
English to Romanian translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: credit/loan
Ma poate lamuri si pe mine cineva care este diferenta dintre credit si loan in engleza americana? Ma intereseaza corespondentul englez pentru credit bancar, dar m-ar ajuta foarte mult daca mi-ar putea explica cineva diferenta dintre credit si loan. Multumesc mult.
Oana Dorobantu
Romania
Romanian translation:depinde de context
Explanation:
Loan = credit bancar, imprumut acordat de catre o banca. Poate fi garantat sau nu.
Credit = 1. O suma de bani pe care o anumita banca ar fi dispusa sa o imprumute (unei persoane sau unei companii) 2. Reputatia si abilitatea unei persoane (companii) de a rambursa un eventual imprumut

Credit bancar = depinde foarte mult de context. Cateve termene: loan, mortgage(credit bancar garantat cu o proprietate imobiliara), financing. Cateva expresii: auto loan, personal loan (de obicei fara o garantie, bazat pe buna reputatie), home equity loan (garantat cu diferenta dintre valoarea unei locuinte si valoarea ipotecii)


Credit

Reputation for solvency and integrity entitling a person to be trusted in buying or borrowing: You should have no trouble getting the loan if your credit is good.

An arrangement for deferred payment of a loan or purchase: a store that offers credit; bought my stereo on credit.
The terms governing such an arrangement: low prices and easy credit.
The time allowed for deferred payment: an automatic 30-day credit on all orders

Loan

Something lent for temporary use.
A sum of money lent at interest.
Selected response from:

Daniela McKeeby
United States
Grading comment
Nu sunt inca lamurita, dar asa tindeam si eu sa cred.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1depinde de context
Daniela McKeeby
5 +1credit si loan
Irene S.


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
credit si loan


Explanation:
Creditul este un imprumt acordat de o banca sau o institutie financiara prin care beneficiezi de o suma de bani.
Loanul este o forma de imprumut pentru achizitionarea unui produs al carui proprietar devii in momentul in care iti platesti ultima rata.
Defapt institutia care iti acorda loanul este proprietara produsului si tie ti-l inchiriaza ptr o suma de bani iar ultima rata este valoarea produsului pe care daca nu vrei sa il achizitionezi nu o platesti si atunci el ramane in proprietatea institutiei financiare care ti-a acordat acest loan.


Irene S.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 814

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Moldovan do Amaral: exact
5 hrs
  -> Multumesc

1 day8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
depinde de context


Explanation:
Loan = credit bancar, imprumut acordat de catre o banca. Poate fi garantat sau nu.
Credit = 1. O suma de bani pe care o anumita banca ar fi dispusa sa o imprumute (unei persoane sau unei companii) 2. Reputatia si abilitatea unei persoane (companii) de a rambursa un eventual imprumut

Credit bancar = depinde foarte mult de context. Cateve termene: loan, mortgage(credit bancar garantat cu o proprietate imobiliara), financing. Cateva expresii: auto loan, personal loan (de obicei fara o garantie, bazat pe buna reputatie), home equity loan (garantat cu diferenta dintre valoarea unei locuinte si valoarea ipotecii)


Credit

Reputation for solvency and integrity entitling a person to be trusted in buying or borrowing: You should have no trouble getting the loan if your credit is good.

An arrangement for deferred payment of a loan or purchase: a store that offers credit; bought my stereo on credit.
The terms governing such an arrangement: low prices and easy credit.
The time allowed for deferred payment: an automatic 30-day credit on all orders

Loan

Something lent for temporary use.
A sum of money lent at interest.


Daniela McKeeby
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 129
Grading comment
Nu sunt inca lamurita, dar asa tindeam si eu sa cred.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Сергей Лузан
32 days