KudoZ home » English to Romanian » Bus/Financial

Money demand and money supply on the market…………

Romanian translation: cererea / oferta de numerar pe piata


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Money demand and money supply on the market…………
Romanian translation:cererea / oferta de numerar pe piata
Entered by: asco

11:49 May 21, 2003
English to Romanian translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Money demand and money supply on the market…………
Nu stiu exact contextul, intrebarea mea este: care formulare este corecta: cererea de moneda si oferta de moneda de pe piata sau cererea de bani si oferta de bani de pe piata. Mie, cea de-a doua formulare “de bani” mi se pare cel putin ciudata, iar eu as opta pentru cerere si oferta de moneda. In plus, cum se zice la masa monetara? Tot money supply? Daca da, cum se face diferenta intre ele?
dianasava
Romania
cererea / oferta de numerar pe piata
Explanation:
cererea / oferta de (o anumita moneda) pe piata, daca din context se pune problema de a analiza comparativa a diverselor valute.

Daca e vorba de bani in general, ramane
moneda, ca nu suna bine "bani".

Se mai poate vorbi si de masa monetara in general, dar aceasta nu face distinctie intre cerere si oferta ci se refera la totalul existent (rulaj).


Selected response from:

asco
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2cererea / oferta de numerar pe piata
asco
4 +1cererea si oferta de moneda
Andrei Albu


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
cererea / oferta de numerar pe piata


Explanation:
cererea / oferta de (o anumita moneda) pe piata, daca din context se pune problema de a analiza comparativa a diverselor valute.

Daca e vorba de bani in general, ramane
moneda, ca nu suna bine "bani".

Se mai poate vorbi si de masa monetara in general, dar aceasta nu face distinctie intre cerere si oferta ci se refera la totalul existent (rulaj).




asco
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 477

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elvira Stoianov
1 hr

agree  Сергей Лузан
28 days

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cererea si oferta de moneda


Explanation:
:-)


    Reference: http://www.economic.upit.ro/manuale.html
Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 1777

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Сергей Лузан: As well.
28 days