KudoZ home » English to Romanian » Business/Commerce (general)

to heat up

Romanian translation: pe piata imobiliara se constata o anumita efervescenta...


11:45 Sep 6, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: to heat up
"Real estate markets are heating up and housing prices are on the rise."

Nu-mi vine în minte niciun echivalent potrivit. Mulţumesc pentru ajutor.
xxxMihai Badea
Luxembourg
Romanian translation:pe piata imobiliara se constata o anumita efervescenta...
Explanation:
just a thought from a tired mind...
Selected response from:

Alexandru Molla
Romania
Grading comment
Mulţumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5pe piata imobiliara se constata o anumita efervescenta...
Alexandru Molla
5 +2a se înfierbânta / încinge / încălzilucca
4 +3o parafrază
Andrei Albu
5incepe sa fiarba
adinamiti
5a se inviora (fig.)
LILIANA HUTANU
4 +1a se revigora
Lucica Abil
4agentiile imobiliare fac concurenta ...
Marinela Sandoval


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
a se inviora (fig.)


Explanation:
.

LILIANA HUTANU
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
a se înfierbânta / încinge / încălzi


Explanation:
Cred că merge orice similar. E figură de stil în engleză, de ce n-ar fi şi în română?

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emina Popovici: a se incinge
13 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Lucica Abil: se înfierbântă
3 hrs
  -> Mulţumesc!

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
o parafrază


Explanation:
Motoarele se încing pe piaţa de imobiliare...

Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Honciuc
43 mins
  -> Mulţumesc

agree  Elena Iercoşan
1 hr
  -> Mulţumesc

agree  Maria Diaconu
5 hrs
  -> Mulţumesc

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
pe piata imobiliara se constata o anumita efervescenta...


Explanation:
just a thought from a tired mind...

Alexandru Molla
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Mulţumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Petrican: o formulă elegantă
17 mins
  -> Multumesc :)

agree  Maria Diaconu
3 hrs
  -> Multumesc :)

agree  Mihaela Pirvulet
5 hrs
  -> Multumesc :)

agree  Mioara Adamopoulou
5 hrs
  -> Multumesc :)

agree  Bogdan Burghelea
5 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
a se revigora


Explanation:
Piata bursiera se revigoreaza
http://www.romanialibera.ro/editie/index.php?url=articol&tab...

Revigorarea pietei fondurilor mutuale
http://www.business.ro/detaliere.php?id=369936

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-09-06 15:45:36 GMT)
--------------------------------------------------

Cred că depinde de cum era înainte. Ar merge şi ”se dezgheaţă”.
Dacă pleacă de la normal, aş spune că ”se înfierbântă”.

Lucica Abil
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 71
6 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu
1 hr
  -> Mulţumesc, Maria!

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
agentiile imobiliare fac concurenta ...


Explanation:
to heat up= a (se) incalzi
Agentiile imibiliare fac concurenta intre ele iar preturile constructiilor de locuinte sunt in crestere.

Marinela Sandoval
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

1 day9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
incepe sa fiarba


Explanation:
sa se infierbante sau sa inceapa sa fiarba; am preferat a doua varianta, care mi se pare mai potrivita

Example sentence(s):
  • Piata imobiliara incepe sa fiarba, iar preturile caselor sunt in crestere.
adinamiti
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian