ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Romanian » Business/Commerce (general)

contrarian

Romanian translation: investitor contra curentului ( cel mai popular pentru investitii)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:contrarian
Romanian translation:investitor contra curentului ( cel mai popular pentru investitii)
Entered by: Nina Iordache

00:34 Apr 8, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / termenul uzitat romanesc
English term or phrase: contrarian
Adica: http://www.answers.com/contrarian?cat=biz-fin&gwp=11&ver=2.3...
Nina Iordache
Romania
investitor contra curentului ( cel mai popular pentru investitii)
Explanation:
Domaine(s) : - finance
stock echange


anglais
français

contrarian strategy
stratégie de placement à contre-courant n. f.



Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
contrarian investing
contrarian investment
contrarian investment strategy
GDT

si pe proz s-a tradus la fel
http://www.proz.com/kudoz/english_to_french/bus_financial/35...
Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
Multumesc frumos, Anca!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4investitor contrarian
Emanuel Bod
4 -1investitor contra curentului ( cel mai popular pentru investitii)Anca Nitu
3ostil
Simona Hagiu


Discussion entries: 7





  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ostil


Explanation:
sau potrivinic

o alta sugestie, in contextul dat ulterior

Simona Hagiu
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 28
Notes to answerer
Asker: Multumesc, dar nu prea merge, ideea este ca era un investor nonconformist, care actiona in contra curentului.


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
investitor contrarian


Explanation:
Contrarianismul


Un investitor contrarian incearca sa profite investind intr-un mod diferit de cel al masei mari de investitori, cand consensul general li se pare gresit. Un contrarian considera ca anumite comportamente de turma ale investitorilor duc la evaluari gresite ale preturilor actiunilor. De exemplu, optimismul generalizat poate conduce la supra-evaluarea nejustificata a unor actiuni.

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2008-04-08 13:19:59 GMT)
--------------------------------------------------

Contrarian : a person who takes a contrary position or attitude; specifically : an investor who buys shares of stock when most others are selling and sells when others are buying

NONCONFORMÍST, -Ă, nonconformişti, -ste, adj., s.m. şi f. (Persoană) care nu acceptă, nu se conformează uzanţelor stabilite, care are convingeri proprii; persoană care dovedeşte originalitate; neconformist. – Din fr. non-conformiste.
Sursa: DEX '98

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2008-04-08 13:23:49 GMT)
--------------------------------------------------

contrarian investor = investisseur à contre-courant



    Reference: http://www.wall-street.ro/slideshow/Piete-de-capital/38260/S...
Emanuel Bod
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Da, ei si acum, ar trebui sa va dau contextul care e mai literar, mai biograficŞ tatal lui Hillary era un tip morocanos ... contrarian. Parca as yice ceva de genul in contra curentului, avand in vedere definitia, dar parca e prea lung si pe urma ii mai pun si investitor in fata, o exprimare mai literara, va rog. Ce credeti?

Asker: Altfel e vina mea ca nu am preciyat contextul, iar traducerea de termen financiar este excelenta si va multumesc, o pun imediat in glosar. Va rugam doar daca ar fi sa traduceti termenul asa, biografic, ati spune poate altfel?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Georgiana Vasilescu
57 mins
  -> Multumesc

disagree  Anca Nitu: "contrarian" nu e in limba romana , pe internet il intalnim in ghilimele ( in lipsa de ceva mai bun) ex:http://www.baniinostri.ro/finantepersonale/index.php?Content... / in locul retalierii un exemplu, nu o afirmatie goala, ar fi mai profesionala
8 hrs
  -> Contrarian exista in limba romana la fel ca piata bear sau bull, in limbajul de specialitate al pietei bursiere.

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
investitor contra curentului ( cel mai popular pentru investitii)


Explanation:
Domaine(s) : - finance
stock echange


anglais
français

contrarian strategy
stratégie de placement à contre-courant n. f.



Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
contrarian investing
contrarian investment
contrarian investment strategy
GDT

si pe proz s-a tradus la fel
http://www.proz.com/kudoz/english_to_french/bus_financial/35...

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 84
Grading comment
Multumesc frumos, Anca!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Emanuel Bod: Google.ro: Nu am găsit nici un rezultat pentru "investitor contra curentului". Nici aceasta sintagma nu se foloseste in limba romana.
1 hr
  -> aceasta este explicatia cf cu dictionarul , e mult mai putin ridicola decat "contrarian"