ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Romanian » Business/Commerce (general)

soft offer

Romanian translation: Oferta de pret - ulei de floarea soarelui

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:soft offer
Romanian translation:Oferta de pret - ulei de floarea soarelui
Entered by: Krisztina Szűcs

08:42 Oct 15, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: soft offer
"Soft offer of sunflower oil."
Acesta este titlul documentului, care contine descrierea ofertei, adica a uleiului de floarea soarelui.
Krisztina Szűcs
Romania
Oferta de pret - ulei de floarea soarelui
Explanation:
"Soft offer" includes an option to review the goods first and then pay or return the goods as desired by the customer.
It is commonly used in magazine subscription promotions that allow the subscriber to receive and/or keep an issue before he pays or cancels.
"Hard offer" - A “hard” offer is an offer where payment by cash or credit card MUST be made with the order before it is shipped.
Typical wording of a hard offer is "Yes, send me your product at the rate of $..." Typical wording of a soft offer is "Please send me, without cost, obligation, or commitment of any kind. . ."

Pentru hard offer, as zice oferta ferma. Pentru soft offer, as lasa oferta de pret. :)

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2008-10-15 18:14:12 GMT)
--------------------------------------------------

Cu placere!

--------------------------------------------------
Note added at 1 day22 hrs (2008-10-17 07:05:28 GMT)
--------------------------------------------------

Pt: Anca Nitu:
Sincer aici nu cred ca se refera la a oferi uleiul de floarea soarelui de proba pe o anumita perioada. Eu cred ca e raspunsul la o cerere de oferta. "Oferta care include testarea preliminara a produsului de catre cumparator" mi se pare:
1. o traducere prea lunga
2. nu am auzit sa existe vreun echivalent pentru un astfel de tip de oferta la noi
3. nu cred ca se aplica uleiului de floarea soarelui (pe ala il gusti eventual sau nu stiu sigur cum se testeaza, in niciun caz nu l iei de proba)
Toate bune!
Selected response from:

Cristina Balmus
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Oferta de pret - ulei de floarea soarelui
Cristina Balmus
4 -1oferta care include evaluare/testare preliminara a produsului de catre cumparatorAnca Nitu
Summary of reference entries provided
DefinitionIrina-Maria Foray

  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Oferta de pret - ulei de floarea soarelui


Explanation:
"Soft offer" includes an option to review the goods first and then pay or return the goods as desired by the customer.
It is commonly used in magazine subscription promotions that allow the subscriber to receive and/or keep an issue before he pays or cancels.
"Hard offer" - A “hard” offer is an offer where payment by cash or credit card MUST be made with the order before it is shipped.
Typical wording of a hard offer is "Yes, send me your product at the rate of $..." Typical wording of a soft offer is "Please send me, without cost, obligation, or commitment of any kind. . ."

Pentru hard offer, as zice oferta ferma. Pentru soft offer, as lasa oferta de pret. :)

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2008-10-15 18:14:12 GMT)
--------------------------------------------------

Cu placere!

--------------------------------------------------
Note added at 1 day22 hrs (2008-10-17 07:05:28 GMT)
--------------------------------------------------

Pt: Anca Nitu:
Sincer aici nu cred ca se refera la a oferi uleiul de floarea soarelui de proba pe o anumita perioada. Eu cred ca e raspunsul la o cerere de oferta. "Oferta care include testarea preliminara a produsului de catre cumparator" mi se pare:
1. o traducere prea lunga
2. nu am auzit sa existe vreun echivalent pentru un astfel de tip de oferta la noi
3. nu cred ca se aplica uleiului de floarea soarelui (pe ala il gusti eventual sau nu stiu sigur cum se testeaza, in niciun caz nu l iei de proba)
Toate bune!


    Reference: http://www.allbusiness.com/glossaries/soft-offer/4964397-1.h...
Cristina Balmus
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Multumesc!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Radu DANAILA
2 hrs
  -> Merci

agree  Iosif JUHASZ
4 hrs
  -> Merci

agree  Tatiana Welch
4 hrs
  -> Merci

disagree  Anca Nitu: si care atunci ar fi expresia care ar defini "hard offer" ? / am vazut-o , e complet gresita http://www.answers.com/topic/hard-offer si http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=3222
9 hrs
  -> Vezi un pic mai sus ca am sugerat o expresie pt hard offer, dar "dk nu citeste nimeni"! :)

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
oferta care include evaluare/testare preliminara a produsului de catre cumparator


Explanation:
Nu s-a incetatenit "oferta de proba" dar ar merge

http://www.proz.com/kudoz/spanish_to_english/business_commer...

Soft-offer

A trial offer of some kind. The prospective customer is offered the product on a trial period for a given length of time, during which they can use and evaluate the product to decide if the product meets their needs. No risk or obligation is invested by the prospect.

http://www.creativyst.com/cgi-bin/M/Glos/st/GetTerm.pl?fsGet...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day16 hrs (2008-10-17 01:07:37 GMT)
--------------------------------------------------

afisez in clar
hard offer este oferta unde se cere plata imediat, la livrare
In direct marketing, a promotion that asks for payment with an order, in contrast to a soft offer, which includes an option to review the goods first and then pay or return the goods as desired by the customer. Regardless of the offer made, the right of the consumer to return unwanted goods for a refund or prior to payment is honored by most marketers.
http://www.answers.com/topic/hard-offer
spre deosebire de "soft offer" unde beneficiarul NU PLATESTE pana nu incearca marfa
oferta ferma este oferta care stabileste termene precise pt plata si livrare pe baxa careia se intocmeste ulterior un contract , de vanzare cumparare
Oferta ferma




Oferta de marfuri sau de servicii prin care furnizorul stabileste propuneri concrete de livrare (cantitati fixe, termene precise de livrare etc.), pe baza carora se intocmeste contractul de vanzare-cumparare.

Pentru a putea fi considerata oferta, propunerea de contractare trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii cumulative:
- sa fie ferma, adica sa fie facuta in maniera de angajament juridic;
- sa fie precisa si completa, adica sa contina suficiente precizari referitoare la toate elementele contractului spre a carui perfectare tinde, astfel incat incheierea acestuia sa devina posibila prin simpla acceptare a ei;
- sa fie adresata uneia sau mai multor persoane (fizice sau juridice) determinate (spre deosebire de oferta publica);

Oferta ferma poate fi:
- oferta revocabila;
- oferta irevocabila;
- oferta sub incidenta teoriei emisiei;
- oferta sub incidenta teoriei receptiei.
http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=3222

sOft offer nu poate fi tradusa ca "oferta de pret" intrucat la faza de "soft offer" nu pretul se ofera ci produsul insasi, pentru a fi testat

Intrebarea probabil de mult nu mai prezinta nici un interes

--------------------------------------------------
Note added at 2 days6 hrs (2008-10-17 15:11:29 GMT)
--------------------------------------------------

raspuns la obiectii
1. o traducere prea lunga
- si ce daca ? macar e corecta

2. nu am auzit sa existe vreun echivalent pentru un astfel de tip de oferta la noi


- probabil pt ca nu se practica curent, nu am mai fost de mult in Romania

3. nu cred ca se aplica uleiului de floarea soarelui (pe ala il gusti eventual sau nu stiu sigur cum se testeaza, in niciun caz nu l iei de proba)
De ex in Canada se poate oferi ulei de masline de catre fabricant sa zicem pt 3 luni unei retele de supermarket in "soft offer" sa vada cum se vinde, observatia ca il gusta e naiva :) in cazul acesta testarea e de marketing :)


--------------------------------------------------
Note added at 2 days9 hrs (2008-10-17 17:57:39 GMT)
--------------------------------------------------

apropo de oferta de pret :
http://www.proz.com/kudoz/2878184
se pare ca se cheama cu adevarat altfel :):):):):)

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 84
Notes to answerer
Asker: Multumesc!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Cristina Balmus: Vezi mai jos
1 day11 hrs
  -> sunt de acord ca nu exista termen echivalent, dar asta nu inseamna ca trebuie asimilat ( in mod gresit) unui termen deja existent care inseamna altceva , am mai adaugat niste consideratii




Reference comments


56 mins peer agreement (net): +2
Reference: Definition

Reference information:
http://www.allbusiness.com/glossaries/soft-offer/4964397-1.h...

http://resources.alibaba.com/topic/247333/What_is_soft_offer...

Irina-Maria Foray
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Note to reference poster
Asker: Multumesc!


Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Radu DANAILA
2 hrs
  -> Mulţumesc, Radu
agree  Mihaela Ghiuzeli: http://www.allbusiness.com/glossaries/soft-offer/4964397-1.h...
2 hrs
  -> Mulţumesc, Mihaela