KudoZ home » English to Romanian » Certificates, Diplomas, Licenses, CVs

first class honours

Romanian translation: Magna cum laude


12:12 Oct 30, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Certificates, Diplomas, Licenses, CVs
English term or phrase: first class honours
apare pe o diploma

XX has been duly admitted to the degree of Bachelor of Science First Class Honours in Environmental Sciences
Norbert Andor
Romanian translation:Magna cum laude
Explanation:
In sistemul traditional romanesc. Stiu pentru ca stiu pe cineva care a primit o astfel de diploma in Litere si Filozofie, acum nu stiu daca se mai practica si acum. in sensul absolvirii. Vezi si http://www.proz.com/kudoz/503636. Cat despre Magna cum laude inteleg ca actualmente a devenit o medalie onorifica> http://www.unatc.ro/index.php?lang=ro&dir=/PREZENTARE&subf=5... dar avand in vedere traditia de alta data, la care putem sa ajungem din nou si pentru ca traduce foarte bine sensul din engleza as folosi asa cum am spus: Magna cum laude.

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2007-10-30 12:31:22 GMT)
--------------------------------------------------

este asa cum am vazut si pe kudoz pe care l-am mentionat deja cel mai inalt degree de la britanici. Dar asa cum am gasit si nu e singurul exemplu de pe Google: http://www.ad-astra.ro/whoswho/view_profile.php?user_id=1320 sau: http://www.humanitas.ro/autori/autor.php?pag=1&id=909 si asa mai departe. Este OK, acum sunt sigura.

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2007-10-30 12:34:08 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

da, acum am gasit si eu sistemul britanic din wikipedia, mai ramane de vazut cum arata sistemul de notare, de la unu la zece sau cum?

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-10-30 14:49:14 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Cans am propus acest termen m-am gandit, asa cum am spus, la cineva apropiat care a absolvit Litere si Filozofie cu Magna cum laude, inainte de 1944 la Bucuresti si nu a primit titlul, nu avea titlul de doctor, nu-si daduse doctoratul. Sper ca am clarificat acum sursa traducerii acestui termen.
Selected response from:

Nina Iordache
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5cu nota 10/10, cu nota maxima
MMFORREST
4 +1dilpoma de merit
Rodica Stefan
5 -2Magna cum laude
Nina Iordache


Discussion entries: 7





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
cu nota 10/10, cu nota maxima


Explanation:
First-Class Honours
In most universities, First-Class Honours is the highest honours which can be achieved, with about 12% of candidates achieving a First nationally. [1]

A minority of universities award First-Class Honours with Distinction, informally known as a "Starred First" (Cambridge) or a "Congratulatory First" (Oxford). These are seldom awarded. In Oxford, the Congratulatory First involves a ceremony where examiners give a standing ovation.

http://en.wikipedia.org/wiki/British_undergraduate_degree_cl...

MMFORREST
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Multumesc de ajutor


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Diana Nacu: highest honours which can be achieved, but not the highest there is
19 mins
  -> Multumesc, Diana. Ma gandeam ce se foloseste in Romania, zece la diploma, desi acum s-au mai schimbat lucrurile.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
dilpoma de merit


Explanation:
se aplica la diploma de licenta. Magna cum laudae ca si summa cum laude sunt specifice doctoratului

Rodica Stefan
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Diana Nacu: De acord cu diploma de merit. Magna cum laude este un titlu la nivel de BA/ BSc in multe tari. Diana
3 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
Magna cum laude


Explanation:
In sistemul traditional romanesc. Stiu pentru ca stiu pe cineva care a primit o astfel de diploma in Litere si Filozofie, acum nu stiu daca se mai practica si acum. in sensul absolvirii. Vezi si http://www.proz.com/kudoz/503636. Cat despre Magna cum laude inteleg ca actualmente a devenit o medalie onorifica> http://www.unatc.ro/index.php?lang=ro&dir=/PREZENTARE&subf=5... dar avand in vedere traditia de alta data, la care putem sa ajungem din nou si pentru ca traduce foarte bine sensul din engleza as folosi asa cum am spus: Magna cum laude.

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2007-10-30 12:31:22 GMT)
--------------------------------------------------

este asa cum am vazut si pe kudoz pe care l-am mentionat deja cel mai inalt degree de la britanici. Dar asa cum am gasit si nu e singurul exemplu de pe Google: http://www.ad-astra.ro/whoswho/view_profile.php?user_id=1320 sau: http://www.humanitas.ro/autori/autor.php?pag=1&id=909 si asa mai departe. Este OK, acum sunt sigura.

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2007-10-30 12:34:08 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

da, acum am gasit si eu sistemul britanic din wikipedia, mai ramane de vazut cum arata sistemul de notare, de la unu la zece sau cum?

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-10-30 14:49:14 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Cans am propus acest termen m-am gandit, asa cum am spus, la cineva apropiat care a absolvit Litere si Filozofie cu Magna cum laude, inainte de 1944 la Bucuresti si nu a primit titlul, nu avea titlul de doctor, nu-si daduse doctoratul. Sper ca am clarificat acum sursa traducerii acestui termen.

Nina Iordache
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Da. In prima instanta si eu m-am gandit la magna cum laude, dar nu eram sigur mai ales ca am gasit asta http://en.wikipedia.org/wiki/British_undergraduate_degree_classification

Asker: Multumesc de ajutor


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Péter Tófalvi: de acord cu folosirea omologului latin summa cum laude. Vezi si: http://en.wikipedia.org/wiki/Latin_honors
11 mins
  -> Nu cred ca summa cum laude poate fi folosit deoarece este o distinctie si mai rara si daca inteleg bine mai inalta

disagree  Rose Marie Matei: cred ca este prea mult, fiind vorba doar de Bachelor Degree vezi situl http://www.unibuc.ro/chim/prof_sti.htm unde 'magna cum laude apare la doctorat
27 mins
  -> am raspuns la asta cu propuneri aditionale ...

disagree  lucca: Sistemul nostru "tradiţional" (pre-1989) era, de fapt şi de cele mai multe ori, pe pile şi oricum subiectiv. Aici e vorba de un sistem cantitativ (note, medii etc, raportate la realizările celorlaltor absolvenţi, colegi etc). Aş lăsa termenul netradus.
2 hrs
  -> Nu m-am referit la sistemul dinainte de 89 ci la cel dinainte de 1944!!!