ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Romanian » Certificates, Diplomas, Licenses, CVs

Christian Sect

Romanian translation: religie creştină

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Christian Sect
Romanian translation:religie creştină
Entered by: Sigina

20:13 Feb 10, 2009
English to Romanian translations [PRO]
Certificates, Diplomas, Licenses, CVs / Certificat de casatorie
English term or phrase: Christian Sect
Este vorba despre un certificat de casatorie in enlgeza a unor cetateni israelieni. Echivalentul in romana la care m-am gandit este 'religie', dar... Ar fi putut sa fie Religion, dar este 'Christian Sect'!
Multumesc pentru ajutor!
Simona Vieru
Romania
religie creştină
Explanation:
optez pentru această variantă, având în vedere că mult prost informaţi folosesc "sectă" la orice nu este catolic sau ortodox (cunosc cateva persoane). O alternativă bună mi se pare a Veronicăi Costea, confesiune
Selected response from:

Sigina
Romania
Grading comment
Am ales pana la urma termenul religie pentru ca mi s-a parut cel mai des utilizat in limba romana, din cate stiu eu. Mi-a placut si confesiune, am ramas insa la religie.
Multumesc frumos tuturor pentru ajutorul dat!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7confesiune creştină
Vera Costea
3 +4religie creştină
Sigina
5sectă creştină
Florin Ular
4sectă de origine creștinăSasori


Discussion entries: 8





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
christian sect
religie creştină


Explanation:
optez pentru această variantă, având în vedere că mult prost informaţi folosesc "sectă" la orice nu este catolic sau ortodox (cunosc cateva persoane). O alternativă bună mi se pare a Veronicăi Costea, confesiune

Sigina
Romania
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Am ales pana la urma termenul religie pentru ca mi s-a parut cel mai des utilizat in limba romana, din cate stiu eu. Mi-a placut si confesiune, am ramas insa la religie.
Multumesc frumos tuturor pentru ajutorul dat!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ama1357
39 mins
  -> Mulţumesc

agree  Adde
55 mins
  -> Mulţumesc

agree  Anca Nitu: pare cea mai viabila explicatie , pana la proba contrarie - si dpdv logic e corect, confesiunea e romano-catolica sau reformata ,sa spui ca e crestina e un pleonasm
1 hr
  -> Mulţumesc :)

agree  Ovidiu Martin Jurj
12 hrs
  -> Mulţumesc

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
christian sect
confesiune creştină


Explanation:
sugestie

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2009-02-10 20:31:32 GMT)
--------------------------------------------------

adică ortodox, catolic, protestant etc. (dar spre deosebire de "religie" nu include musulmani, budişti etc.)

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2009-02-11 07:05:58 GMT)
--------------------------------------------------

CONFESIÚNE, confesiuni, s.f. 1. Mărturisire a unor fapte, a unor gânduri sau sentimente intime; p. restr. spovedanie. ♦ Scriere literară care conţine mărturisirea unor gânduri şi sentimente legate de viaţa intimă a autorului. ♦ Scriere care cuprinde mărturisirea de credinţă a unei ramuri a bisericii creştine. 2. Religie, cult. [Pr.: -si-u-] – Din fr. confession, lat. confessio, -onis.

http://dexonline.ro/search.php?cuv=confesiune

aprox. 67600 de "hits" pe google pentru "confesiune crestina"
http://www.google.ro/search?hl=ro&client=firefox-a&rls=org.m...

Şi se foloseşte şi confesiune musulmană, budistă etc. de unde reiese că termenul de "confesiune" nu este folosit exclusiv pentru creştinism.


Vera Costea
Canada
Meets criteria
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Multumesc frumos pentru ajutor!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elena Iercoşan
21 mins
  -> Mulţumesc :)

agree  Alina Weidell
23 mins
  -> Mulţumesc :)

agree  Ciprian - Vasile Popescu
25 mins
  -> Mulţumesc :)

agree  Sigina : îmi menţin părerea.
49 mins
  -> Mulţumesc :)

neutral  Anca Nitu: confesiunea este de la sine inteles crestina :) religia insa poate fi diferita / ba neaparat! numai crestinii se confeseaza de unde si denumirea sa spui ca cineva e de confesiune musulmana e o bazaconie nu te supara !
1 hr
  -> nu neapărat :) confesiunea se referă la apartenenţa religioasă, nu neapărat şi exclusiv creştină

agree  Ioana Daia: confesiune are şi sensul de religie
9 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Radu DANAILA
10 hrs
  -> Mulţumesc :)

agree  RODICA CIOBANU
13 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
christian sect
sectă creştină


Explanation:
A nu se confunda cu termenul general „religie creştină”. De ex. ortodoxismul, catolicismul nu sunt considerate secte.
Respectiva precizare înseamnă că autorul ei face parte dintr-o sectă creştină însă fără a indica exact care (baptist, penticostal etc.)

http://www.calauzaortodoxa.ro/mari-duhovnici/cuvint-despre-s...



Florin Ular
Romania
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Romanian
Notes to answerer
Asker: Multumesc frumos pentru ajutor!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Sigina : tocmai, contextul dă de înţeles că nu este vorba despre o sectă. şi nu orice nu este catolicism şi ordotoxism este sectă, cu siguranţă! să lăsăm subiectivismul "marilor duhovnici"
17 mins
  -> Nu am spus că tot ce nu e catolicism şi ortodoxisim e sectă. Sectele creştine (spre deosebire de cele necreştine) nu sunt considerate religii - vezi de ex. penticostali, adventişti etc. Aceste secte au la bază creştinismul (credinţa în Dumnezeu).

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
christian sect
sectă de origine creștină


Explanation:
ar putea fi vorba de apartenența la o sectă de origine creștină.

Asfel, este vorba de mişcările de „renaştere spirituală” din sânul Bisericii Romano-Catolice înseşi, de sectele de origine creştină (Martorii lui Iehova, Mormonii etc.),
http://74.125.77.132/search?q=cache:Rirgg6R3gkYJ:www.ftoub.r...


--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2009-02-10 20:33:24 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.xenos.org/classes/papers/sects.htm


--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2009-02-11 09:13:43 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Cu plăcere! Succes!

Sasori
Romania
Meets criteria
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Multumesc frumos pentru ajutor!