KudoZ home » English to Romanian » Chemistry; Chem Sci/Eng

wort

Romanian translation: must


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:wort
Romanian translation:must
Entered by: Florin Hulubei

06:32 Mar 26, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng / industria prepararii berii
English term or phrase: wort
The filtered wort is prepared from the test malt...
Florin Hulubei
must
Explanation:
Cred ca e vorba de mustul care e apoi supus fermentatiei.

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2007-03-26 07:03:42 GMT)
--------------------------------------------------

Berea este o bautura alcoolica nedistilata, obisnuita prin fermentarea cu drojdie a unui must realizat din malt, apa si fiert cu hamei. Unii cercetatori studiind un numar mare de texte antice, cat si texte tarzii au ajuns la concluzia ca in antichitate exista o legatura stransa intre coacerea cerealelor si fabricarea berii. Coacerea cerealelor este pana in zilele noastre un moment important in fabricarea berii.

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2007-03-26 07:08:26 GMT)
--------------------------------------------------

Iar in cartea "Berea preparata in gospodarie" avem capitolul: III.3.Mustul de bere si aerisirea...37
Selected response from:

Monika Silea
Romania
Grading comment
multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2mustMonika Silea
4must de bere/must primarmicawber_7


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
must


Explanation:
Cred ca e vorba de mustul care e apoi supus fermentatiei.

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2007-03-26 07:03:42 GMT)
--------------------------------------------------

Berea este o bautura alcoolica nedistilata, obisnuita prin fermentarea cu drojdie a unui must realizat din malt, apa si fiert cu hamei. Unii cercetatori studiind un numar mare de texte antice, cat si texte tarzii au ajuns la concluzia ca in antichitate exista o legatura stransa intre coacerea cerealelor si fabricarea berii. Coacerea cerealelor este pana in zilele noastre un moment important in fabricarea berii.

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2007-03-26 07:08:26 GMT)
--------------------------------------------------

Iar in cartea "Berea preparata in gospodarie" avem capitolul: III.3.Mustul de bere si aerisirea...37

Monika Silea
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bogdan Burghelea: Nu e must, pentru că e vorba de fabricarea berii sau whisky-ului.
12 mins
  -> multumesc. va rog sa cititi nota adugata.

agree  Antonia Toth: http://valahia.xhost.ro/obtinere.htm
3 hrs
  -> multumesc

agree  Anca Nitu: must (de bere) i-as zice si eu cu berea in paranteza, romanii nu sunt fabricanti traditionali de bere
9 hrs
  -> multumesc

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
must de bere/must primar


Explanation:
A se vedea exemplele, precum si:

www.reno.ro/index.php?showtopic=44943&st=30

Termenul figureaza si in dictionarultau.ro.

Example sentence(s):
  • Mustul astfel obtinut, denumit must de bere sau must primar, este supus procesului de limpezire, este insamantat cu drojdii, in vederea fermentarii...
  • pentru a se obţine un must de bere; i) îndepărtare a. drojdiei din mustul de bere, pentru a se obţine un must. de bere filtrat...

    Reference: http://www.kudika.ro/comentarii/Dulce-si-mortal/5566/zaharul...
    Reference: http://www.osim.ro/publicatii/brevete/bopi702/rezumate/11780...
micawber_7
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8