KudoZ home » English to Romanian » Cinema, Film, TV, Drama

jerk someone's lead

Romanian translation: a pune cu botul pe labe


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:jerk someone's lead
Romanian translation:a pune cu botul pe labe
Entered by: Cristian Brinza

13:42 Feb 12, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Cinema, Film, TV, Drama
English term or phrase: jerk someone's lead
Context - Discuţie între doi tipi care se întorc de la tribunal. Primul a câştigat procesul de încredinţare a copilului şi vorbeşte despre reuşita demersului. Al doilea e cel care l-a montat pe primul să deschidă procesul împotriva soţiei.
"- Well, I'm glad it worked out.
- Well, we certainly jerked her lead."
Mulţumesc pentru sugestii.
P.S. "lead" pronounced as in "lead, led, led" not as in "plumb"
Cristian Brinza
Romania
a pune cu botul pe labe
Explanation:
Posibil ca "lead" să aibă sensul de "leash" aici. La o căutare "jerk [pronume] lead", Google dă rezultate majoritar canine. De ex:

If he delays, jerk his lead gently. When he reaches you, give the command, 'Sit'. Remember to praise and pat your dog. What sort of dog should I get? ...

In the meantime do not jerk her lead as you could cause neck and back problems. She needs a wider collar to ease the strain on her neck when out. ...
Selected response from:

Valentin Alupoaie
Romania
Grading comment
Mulţumiri, mulţumiri.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +10a pune cu botul pe labe
Valentin Alupoaie
4 +1i-am făcut-o / i-am tras clapa
Valentin Cirdei
4a-i veni de hac
Iulia Manescu
4a incurca planurileMonika Silea
3i-am arătat noi meserieBgTo


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
i-am arătat noi meserie


Explanation:
sau "i-am arătat de ce sîntem în stare". Variaţiuni pe tema asta. Cred că e un termen legat de dresajul la cîini, dar n-am găsit exact sensul. :)

BgTo
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a-i veni de hac


Explanation:
Având în vedere contextul, aşa aş traduce + expresia în sine nu am reuşit să o găsesc pe nicăieri.

Dacă vrei o variantă mai cuminte, poţi să zici "i-am arătat noi !"

HTH.

Iulia Manescu
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
i-am făcut-o / i-am tras clapa


Explanation:
E o altă variantă de la „yank someone's chain”, mai rar folosită.

http://www.phrases.org.uk/bulletin_board/8/messages/460.html

--------------------------------------------------
Note added at 10 minute (2007-02-12 13:52:44 GMT)
--------------------------------------------------

Sau "am făcut-o să-şi plângă-n pumni / să-şi muşte degetele", ca să prinzi şi nuanţa de iritare/frustrare.

Valentin Cirdei
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nona Stanciu Dell'Acqua
4 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a incurca planurile


Explanation:
a incurca itzele

Monika Silea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +10
a pune cu botul pe labe


Explanation:
Posibil ca "lead" să aibă sensul de "leash" aici. La o căutare "jerk [pronume] lead", Google dă rezultate majoritar canine. De ex:

If he delays, jerk his lead gently. When he reaches you, give the command, 'Sit'. Remember to praise and pat your dog. What sort of dog should I get? ...

In the meantime do not jerk her lead as you could cause neck and back problems. She needs a wider collar to ease the strain on her neck when out. ...

Valentin Alupoaie
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Mulţumiri, mulţumiri.
Notes to answerer
Asker: Asta-i muzica ce-mi place! Se potriveşte de minune! Mulţămesc!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu
11 mins
  -> Mulţumesc.

agree  Bogdan Burghelea
25 mins
  -> Mulţumesc.

agree  Valentin Cirdei: Smacks correct. Şi eu am dat peste un text asemănător, numai că la mine, câinele era înlocuit de un masochist.
26 mins
  -> Olol, ca să zic aşa. :D

agree  Florin Ular
3 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Nona Stanciu Dell'Acqua
4 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Anamaria Sturz
4 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  BgTo: Mistoc! ;)
5 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Irina Stanescu
5 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Marcela MF
17 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Anca Petrescu
1 day8 hrs
  -> Mulţumesc.