KudoZ home » English to Romanian » Cinema, Film, TV, Drama

founded the island

Romanian translation: a descoperit insula


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:founded the island
Romanian translation:a descoperit insula
Entered by: Anca Buzatu

23:31 Nov 9, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Cinema, Film, TV, Drama
English term or phrase: founded the island
"It was colonized four years after
Columbus founded this island.."
E cam ciudat, doar o insula nu poate fi înfiinţată sau întemeiată..
Ce propuneţi?
Este vorba despre Republica Dominicană, ca idee.
Anca Buzatu
Austria
descoperit insula
Explanation:
Cred că e o greşeală în script (un past tense greşit - trebuie să te obişnuieşti :))
HTH

--------------------------------------------------
Note added at 20 minute (2007-11-09 23:52:22 GMT)
--------------------------------------------------

a descoperit, evident. Nu ştiu cine a mâncat un "a", că tot era vorba de timpuri trecute :D

--------------------------------------------------
Note added at 22 minute (2007-11-09 23:54:02 GMT)
--------------------------------------------------

s-ar putea şi un "a ancorat pe insulă", poate e mai scurt cu vreun caracter...
HTH
Selected response from:

Cristiana Coblis
Romania
Grading comment
Mulţumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7descoperit insula
Cristiana Coblis
5a colonizat-o/ a stabilit o colonie acolo, pe insula
Nina Iordache
3 -1a instaurat/stabilit această insulă (I would say a găsit totuşi)
Irina Adams


Discussion entries: 6





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
a instaurat/stabilit această insulă (I would say a găsit totuşi)


Explanation:
Ai dreptate, nu se poate intemeia sau infiinţa, dar poti folosi instaurant sau stabilit. Eu cred ca se refera mai mult la a instaura sau a stabili stilul de viaţă. Dacă nu, mai poţi spune a gasi...
to found a fonda
to found a înfiinţa
to found a instaura // o regulă, un obicei etc.
to found a institui
to found [tehn.] a pili
to found a stabili // o regulă, un obicei etc.



    Reference: http://www.altadict.ro/?lng=en&dir=both&word=found
Irina Adams
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc mult pentru soluţii, însă " a descoperit" este mai potrivit în contextul meu.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MMFORREST: a organizat
14 hrs

disagree  Veronica Manole: a descoperit e mai adevat in context
22 hrs

disagree  Nina Iordache: Vezi explicatia mea
1 day17 mins

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
descoperit insula


Explanation:
Cred că e o greşeală în script (un past tense greşit - trebuie să te obişnuieşti :))
HTH

--------------------------------------------------
Note added at 20 minute (2007-11-09 23:52:22 GMT)
--------------------------------------------------

a descoperit, evident. Nu ştiu cine a mâncat un "a", că tot era vorba de timpuri trecute :D

--------------------------------------------------
Note added at 22 minute (2007-11-09 23:54:02 GMT)
--------------------------------------------------

s-ar putea şi un "a ancorat pe insulă", poate e mai scurt cu vreun caracter...
HTH

Cristiana Coblis
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 72
Grading comment
Mulţumesc!
Notes to answerer
Asker: Da, asta am folosit şi eu, deşi cu chiu cu vai a încăput:). Mulţumesc, este cea mai logică propunere.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Moldovan do Amaral: exact
40 mins
  -> Mulţumesc.

agree  Iosif JUHASZ
6 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  lucca
7 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Maria Diaconu
8 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Florin Ular: Dacă e greşeală, de acord cu descoperit. De ancorat pe insulă cred că i-ar fi fost mai greu decât în mare :)
9 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Cristina Butas
10 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  RODICA CIOBANU
14 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Veronica Manole: ok
21 hrs
  -> Mulţumesc.

disagree  Nina Iordache: nu, vezi explicatia mea
1 day7 mins
  -> Mulţumesc. Vă rog să vă explicaţi părerile adecvat pe viitor.

1 day24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
a colonizat-o/ a stabilit o colonie acolo, pe insula


Explanation:
Stimati colegi iata un exemplu:

"founded a colony"

si linkul lamuritor:

http://www.answers.com/founded?gwp=11&ver=2.3.0.609&method=3

Nina Iordache
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16