KudoZ home » English to Romanian » Cinema, Film, TV, Drama

second-party out-of-state paycheck

Romanian translation: cec contrasemnat extrastatal


00:07 Mar 17, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama / Uncle Buck
English term or phrase: second-party out-of-state paycheck
I won't have any problem cashing...
a second-party
out-of-state paycheck, will I?
I've been so busy,
I haven't been able to do my banking.

http://www.script-o-rama.com/movie_scripts/u/uncle-buck-scri...

Mulţumesc frumos. Are o denumire specială ?

bank check from an account shared by two people, a check that must be signed by both parties in order to be cashed
translator2012
Romanian translation:cec contrasemnat extrastatal
Explanation:
I totally made it up.
O altă sugestie ar fi "a cosemna"
HTH
Selected response from:

Cristiana Coblis
Romania
Grading comment
Mulţumesc frumos. Am folosit acest răspuns.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3cec contrasemnat extrastatal
Cristiana Coblis
4 +1cec salarial (de renumeratie) girat/andosat din alt stat/extrastatal
Alina Weidell


Discussion entries: 13





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
cec contrasemnat extrastatal


Explanation:
I totally made it up.
O altă sugestie ar fi "a cosemna"
HTH



    Reference: http://dexonline.ro/search.php?cuv=cosemná
    Reference: http://dexonline.ro/search.php?cuv=contrasemnat
Cristiana Coblis
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 72
Grading comment
Mulţumesc frumos. Am folosit acest răspuns.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Ghiuzeli: O fi "made up" dar suna f.bine. "third party"/two party tot ideea asta e si e tare ilegal. http://www.bankersonline.com/security/sar/suspiciousendorse....
29 mins
  -> Mulţumesc.

disagree  Alina Weidell: Nu stiu daca se refera la un cont comun unde ar fi nevoie de contrasemnare. Second-party check se refera la andosarea catre alta persoana.F buna referinta Mihaela.Cecurile andosate catre terti nu sunt ilegale, chiar si referinta ta explica asta:)
1 hr
  -> Da, eu m-am bazat de ideea că sunt necesare două semnături pe faţa cecului. Andorsarea se face pe spatele cecului. Din câte ştiu eu, andosarea o face cel care încasează cecul. Best.

agree  Georgiana Vasilescu
7 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Emanuel Bod
8 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Tradeuro Language Services
14 hrs
  -> Mulţumesc.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cec salarial (de renumeratie) girat/andosat din alt stat/extrastatal


Explanation:
cred ca in cazul acesta este vorba de un cec primit de cineva ca plata a salariului pe care i l-a dat altei persoane (uncle Buck?). Pentru a incasa un astfel de cec banca (sau magazinul etc) isi asuma un risk (vezi link-ul mai jos). In general daca persoana nu are cont la acea banca nu prea poate incasa cecul daca e vorba de sume mai mari mai ales daca e din alt stat,fie plateste o taxa pt a incasa banii.
http://www.freshpatents.com/Systems-and-methods-for-assessin...
[0008] A check that is written by one party for cashing by another party is often known as a "second-party check." .....Businesses that cash second-party checks face extra difficulties in assessing the risk of such transactions because they often wish to assess the trustworthiness of the person presenting the check for cashing as well as the party that wrote the check, the payor, who is not typically present.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-17 01:36:17 GMT)
--------------------------------------------------

Deci, cred ca in cazul prezentat mai sus, persoana care este titularul cecului a semnat pe verso (a andosat conform DEX): 'pay to the order of uncle Buck' de ex. Nu stiu daca se foloseste a andosa sau a gira in Romania pt ca cecurile personale nu sunt folosite la scara larga dar in SUA este o practica mai veche. Cecurile din alte state fac tranzit pe la alta banci si "clearing houses" pana ajung la banca institutiei care a emis cecul si de aici si riscul de a nu putea verifica cecuri din alt stat si de la alte banci.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-17 01:38:29 GMT)
--------------------------------------------------

Dupa parerea mea contrasemnat are alta semnificatie decat in cazul de mai sus.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-17 01:49:21 GMT)
--------------------------------------------------

Cec salarial andosat extrastatal

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-03-17 02:10:36 GMT)
--------------------------------------------------

varianta mai scurta nu am (ca sa redai totusi sensul) :) Ma mai gandesc

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-03-17 02:11:13 GMT)
--------------------------------------------------

Pt ANDOSAT http://www.archeus.ro/lingvistica/CautareDex?query=ANDOSAT

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-03-17 02:15:54 GMT)
--------------------------------------------------

Pt cec girat
http://www.babylon.com/definition/CEC/English

Alina Weidell
United States
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Georgiana Vasilescu: Dar niciodata "renumeratie" in loc de "remuneratie" :P...Poate cu exceptia cazului in care..."Famelie mare, renumeraţie mică, după buget, coane Fănică." :)
6 hrs
  -> da, am observat si eu prea tarziu

agree  tagore: Explicatiile dvs sunt corecte.Totusi nu as folosi "extrastatal" ci mai degraba as clarifica folosind "cec salarial,girat,tras asupra unei banci din alt stat"
8 hrs
  -> da, se poate dorinta era de a pastra cat mai scurta trsducerea si eu am pus accentul pe faptul ca nu e vorba de o contrasemnatura

neutral  Anca Nitu: nu girat, ci emis, de andosat andoseaza cel ce primeste cecul cand il depune la banca! iar cecurile nu se gireaza, de ex. cambiile se gireaza dar in alt stat nu presupune si alta moneda :)
1 day17 hrs
  -> da,la andosat se refera,este o gluma greu de tradus,cecul primit ca salar este andosat catre alta persoana(second-party check asta inseamna) si care bineinteles va semna cand il depune,insa trezeste suspiciuni si in Uncle Buck e pe post de gluma