KudoZ home » English to Romanian » Computers: Hardware

Clients

Romanian translation: client


07:53 Apr 29, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
English term or phrase: Clients
Apare intr-o enumerare de produse: "Server, clients si componente de retea". In dreptul sau se mentioneaza date tehnice:" CPU min. 2,8 GHz, 40 GB hard disk..."
Cris Hirzoiu
Austria
Romanian translation:client
Explanation:
"Mai intai, sa explicam de unde vine termenul de server. In traducere directa, ar insemna "acela care ii deserveste pe altii", "cel care iti face un serviciu". In multe aplicatii pe computer si mai ales in retele de computere se foloseste, la ora actuala, tehnologia client-server. ***Clientul*** este acela care cere, solicita un anumit serviciu, iar serverul este cel care ii face clientului acel serviciu, il deserveste. Mai concret, exista un program capabil sa faca anumite servicii, la cerere, pentru clientii care il apeleaza. Acel program se numeste program-server, iar clientii sunt programe-client prin care un operator poate solicita programului-server un anumit serviciu."
http://www.primulpas.ro/curs/23.htm

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2008-04-29 08:04:11 GMT)
--------------------------------------------------

"Clientul desktop Microsoft CRM pentru Outlook acceptă mai mulţi utilizatori. Totuşi, fiecare persoană care se conectează pe ***calculatorul client***, trebuie să utilizeze acelaşi client instalat şi configuraţia pentru limbă trebuie să fie aceeaşi."
http://www.microsoft.com/romania/dynamics/crm/product/system...
Selected response from:

xxxMihai Badea
Luxembourg
Grading comment
Multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7clientxxxMihai Badea
4 +3terminale/staţii de lucru
anamaria bulgariu


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
clients
terminale/staţii de lucru


Explanation:
5.1 Retele de calculatoare si mediul Internet Definitie. O retea ...
Statiile de lucru (terminale) reprezinta componentele de baza ale unei retele de calculatoare. O statie de lucru are in configurare o placa de retea (de ex. ...

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2008-04-29 08:00:36 GMT)
--------------------------------------------------

http://ebooks.unibuc.ro/informatica/Birotica/5.1_files/text....

anamaria bulgariu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  wordbridge
12 hrs

agree  RODICA CIOBANU
1 day8 hrs

agree  Lia Sabau
2 days23 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
client
client


Explanation:
"Mai intai, sa explicam de unde vine termenul de server. In traducere directa, ar insemna "acela care ii deserveste pe altii", "cel care iti face un serviciu". In multe aplicatii pe computer si mai ales in retele de computere se foloseste, la ora actuala, tehnologia client-server. ***Clientul*** este acela care cere, solicita un anumit serviciu, iar serverul este cel care ii face clientului acel serviciu, il deserveste. Mai concret, exista un program capabil sa faca anumite servicii, la cerere, pentru clientii care il apeleaza. Acel program se numeste program-server, iar clientii sunt programe-client prin care un operator poate solicita programului-server un anumit serviciu."
http://www.primulpas.ro/curs/23.htm

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2008-04-29 08:04:11 GMT)
--------------------------------------------------

"Clientul desktop Microsoft CRM pentru Outlook acceptă mai mulţi utilizatori. Totuşi, fiecare persoană care se conectează pe ***calculatorul client***, trebuie să utilizeze acelaşi client instalat şi configuraţia pentru limbă trebuie să fie aceeaşi."
http://www.microsoft.com/romania/dynamics/crm/product/system...

xxxMihai Badea
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 7
Grading comment
Multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Butas
6 mins

agree  Tradeuro Language Services
11 mins

agree  Iosif JUHASZ
31 mins

agree  Barna-Jozsef Bokor: client=terminal=PC conectat la o retea
2 hrs

agree  ioana gabriela sandu
2 hrs

agree  Ovidiu Martin Jurj
1 day4 hrs

agree  RODICA CIOBANU
1 day8 hrs